Gå til innhold

Profilen «jordmorliv» og hjemmebhg/hjemmeskole

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er nysgjerrig på hva som skal få ungene til å ha lyst til å gå på skolen når foreldrene er uttalte motstandere av skole og barnehage. Marte og mannen har også sagt at det er opp til ungene, jeg syns det er ansvarsfraskrivelse fra foreldrenes side. Ingen barn skal få bestemme om de skal gå på skole eller ei, den avgjørelsen har de ingen forutsetninger for å kunne ta. 

Anonymkode: 456d0...9d2

Vi har vært i "det" miljøet i veldig mange år, og har altså mange venner som har hjemmeundervist fordi de mener det er det beste. Alle har gjort det de kunne for at ungene faktisk skulle få gode venner selv om de ikke gikk på skolen, og det er liksom ikke veldig avansert. Alle mine unger har fått sine beste venner på fritidsaktiviteter. Den ene har gått ti år på skole uten en eneste venn i klassen. Helt hyggelig og snill jente, bare veldig annerledes og "rar" (morsomt nok også den eneste av mine fem som har likt konseptet skole). Uansett, de lever jo ikke i et vakuum. På et eller annet punkt får man lyst til å være med andre unger, eller det faglige er såpass vanskelig at gevinsten med å være hjemme forsvinner. Jeg føler at folk som ikke har tenkt på eller hørt om hjemmeundervisning før dikter opp problemer som kanskje kan oppstå en gang. 

Og om filmen, selv om ungene hadde levd langt borte fra det normale (mye mer enn det virker som jordmorliv sine gjør) gikk det jo ganske fort å passe inn på skolen allikevel? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

solsolsol skrev (2 timer siden):

Har sett filmen og kjenner Nik.

Det var en fantastisk film og en flott familie🥰

Anonymkode: 74cb3...943

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...