finn.jajo Skrevet 1. oktober #101 Del Skrevet 1. oktober Jeg synes det høres ut som en grei løsning slik med samvær som TS beskrier at ting har vært hittil. Jeg ville kanskje i større grad åpnet for å være fleksibel med å ha samvær ved overnatting midt i uken dersom du er hjemme. Og sponse barnevakt i en eller annen form dersom det er slik at mor ønsker mer fleksibilitet i sin hverdag i form av å kunne komme seg ut på ettermiddag/kveld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #102 Del Skrevet 1. oktober Nok en mannehatertråd! Jeg får helt vondt i magen på vegne av ts jeg, jeg ser jo at han vil gjøre sitt beste for at ting skal bli bra for ungene. Folk her snur det på hodet og får han til å virke som en dårlig far. Hva ER det med folk/ kjerringer idag? Helt hjernevaska av likestillingsdebatten er det hvertfall!! Anonymkode: 42562...58d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #103 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nok en mannehatertråd! Jeg får helt vondt i magen på vegne av ts jeg, jeg ser jo at han vil gjøre sitt beste for at ting skal bli bra for ungene. Folk her snur det på hodet og får han til å virke som en dårlig far. Hva ER det med folk/ kjerringer idag? Helt hjernevaska av likestillingsdebatten er det hvertfall!! Anonymkode: 42562...58d Ja, jeg trodde menn ville bli likestilt og sett på som gode fedre også jeg? Blir ikke noe av det når fedre løper fra ansvaret sitt i hvert fall. Anonymkode: 43e93...650 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #104 Del Skrevet 1. oktober Skulle ønske min eks var like samarbeidsvillig 😅 Samvær kan løses på mange måter. Det må ikke være fastspikret fredag til søndag annenhver helg. Du kan ha feks torsdag til søndag slik det er nevnt, eller torsdag til mandag osv. Og som noen andre nevnte her, er det jo flott hvis du er åpen for at du kan ha barna innimellom ellers også, om det passer seg sånn. Tror dette ordner seg jeg. Har dere vært på familievernkontoret? Anonymkode: 608c2...2e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #105 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg trodde menn ville bli likestilt og sett på som gode fedre også jeg? Blir ikke noe av det når fedre løper fra ansvaret sitt i hvert fall. Anonymkode: 43e93...650 Du kan ikke ta alle under en kam. Folk er ulike, det må en bare akseptere. Anonymkode: 608c2...2e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #106 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 13.48): Heia, lurer på om noen har "fasit" på dette, for jeg klarer ikke finne ut av det. Kona har initiert et brudd mellom oss og vi skal derfor skilles. Hun vil vi skal ha ungene 50/50, men jeg er ikke interessert i det(av flere grunner). Jeg ønsker at de skal være hos meg annenhver helg og ha fast bosted hos henne. Jeg skal selvsagt betale bidrag til henne. Hun mener jeg ikke kan nekte. Men hvem bestemmer egentlig dette? Anonymkode: 8e0fa...9d5 Du vil ikke ha unga dine ? For en jævla taperfaen du er. Samfunnets bunnslam. Anonymkode: d4428...9be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #107 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan ikke ta alle under en kam. Folk er ulike, det må en bare akseptere. Anonymkode: 608c2...2e7 Når vedkommende dro inn likestilling i debatten synes jeg det var på sin plass. Anonymkode: 43e93...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #108 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hva er bra med å si fra seg det? Kan jo bare skrive fullmakt til hverandre på feks pass og slikt. ts Anonymkode: 8e0fa...9d5 Du er jo plutselig ikke tilgjengelig. Du reiser mye med jobben din. Ikke la din eks måtte være avhengig av deg for hver lille ting. Hvorfor skal du absolutt ha foreldreansvaret, men ikke ansvar i det daglige?? Anonymkode: fae9c...ebe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lara_86 Skrevet 1. oktober #109 Del Skrevet 1. oktober (endret) Kjære TS, jeg skulle ønske at du var min eks. Du viser selvinnsikt og ser hvordan det har vært for barna frem til nå. Applaus til deg! Min eks derimot mente at han skulle ha 50/50, samtidig som han hadde en livsstil og jobb som absolutt ikke var forenlig med det. Selv 70/30 til meg ble ikke fulgt skikkelig opp. Det var blytungt for barna når faren gang på gang avlyste samvær i siste liten eller sendte dem til farmoren. De følte seg så avvist. Endret 1. oktober av Lara_86 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 1. oktober #110 Del Skrevet 1. oktober Brunello skrev (På 30.9.2024 den 17.33): Det burde hun strengt tatt også ha tenkt på før. Det har nok vært etter avtale de gjorde før barna ble født. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #111 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja, jeg trodde menn ville bli likestilt og sett på som gode fedre også jeg? Blir ikke noe av det når fedre løper fra ansvaret sitt i hvert fall. Anonymkode: 43e93...650 Jeg leser det ikke som at ts rømmer fra sitt ansvar. Anonymkode: 42562...58d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #112 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg leser det ikke som at ts rømmer fra sitt ansvar. Anonymkode: 42562...58d Det gjør jeg, så da har vi vel bare forskjellige syn på hva det betyr å ta ansvar 😊 Anonymkode: 43e93...650 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #113 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 21.02): Det lærer du, vi har alle blitt foreldre "over natta". Anonymkode: 43e93...650 dette stemmer 👆 AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 17.25): Tipper barnevernet har litt bedre ting å pusle med enn oss. Men jeg mener jo at de får det best hos mor. Jeg jobber mye i utlandet, mye på reise. Har knapt smurt en matpakke eller ordnet med uteklær. På sikt kan det kanskje bli mer deling, men pr nå er jeg ikke klar for det. Til det om at jeg skal holde henne opptatt, så er det bare tull. Trenger ho at jeg har dem noe mer og det passer, så ordner vi jo det. ts Anonymkode: 8e0fa...9d5 Du finner ut av alt det der, ungene hjelper deg. Skal man ha 50/50 bør man kunne ha et godt samarbeid, det er det ikke alle som får til. Min eks og jeg har 70/30 og det er i perioder mer enn nok for min del da samarbeidet oss i mellom er til tider vanskelig. Jeg syntes 50/50 er oppskrytt mtp at "barna ikke skal bo i bag" for det blir de uansett. Jeg tenker det er gode tanker du kommer med: gå for 70/30 men si til henne at du er villig til å avlaste henne på dagtid/ettermiddag/helg i tillegg utenom når det passer med jobben. Skal hun presse igjennom 50/50 vil du ende opp å betale for barnevakt/barnepass når du ikke er hjemme... det blir vel ikke "barnas beste"? Anonymkode: a9347...68c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #114 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): dette stemmer 👆 Du finner ut av alt det der, ungene hjelper deg. Skal man ha 50/50 bør man kunne ha et godt samarbeid, det er det ikke alle som får til. Min eks og jeg har 70/30 og det er i perioder mer enn nok for min del da samarbeidet oss i mellom er til tider vanskelig. Jeg syntes 50/50 er oppskrytt mtp at "barna ikke skal bo i bag" for det blir de uansett. Jeg tenker det er gode tanker du kommer med: gå for 70/30 men si til henne at du er villig til å avlaste henne på dagtid/ettermiddag/helg i tillegg utenom når det passer med jobben. Skal hun presse igjennom 50/50 vil du ende opp å betale for barnevakt/barnepass når du ikke er hjemme... det blir vel ikke "barnas beste"? Anonymkode: a9347...68c Takk for godt innspill. Tror og håper vi kan bli enig om noe slikt. ts Anonymkode: 8e0fa...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 1. oktober #115 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, huset overtar hun vederlagsfritt som en del av oppgjøret. Det har vi avklart allerede og er en grunn til at jeg mener barna - hvert fall i den første fasen skal bo fast der. Jeg har ingenting med hennes evt. nye samboerskap etter hvert, vel? ts Anonymkode: 8e0fa...9d5 Det som kan være lurt er å ha en kontrakt der slik at en evt arv som stammer fra boligen tilfaller deres felles barn og ikke evt samboer/ny mann eller nye barn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #116 Del Skrevet 1. oktober Lara_86 skrev (1 time siden): Kjære TS, jeg skulle ønske at du var min eks. Du viser selvinnsikt og ser hvordan det har vært for barna frem til nå. Applaus til deg! Min eks derimot mente at han skulle ha 50/50, samtidig som han hadde en livsstil og jobb som absolutt ikke var forenlig med det. Selv 70/30 til meg ble ikke fulgt skikkelig opp. Det var blytungt for barna når faren gang på gang avlyste samvær i siste liten eller sendte dem til farmoren. De følte seg så avvist. 100% enig! Anonymkode: bcbc5...c14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #117 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du kan ikke ta alle under en kam. Folk er ulike, det må en bare akseptere. Anonymkode: 608c2...2e7 Ja, enkelte prioriterer barna sine og andre prioriterer seg selv. Anonymkode: 54f33...f17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #118 Del Skrevet 14. oktober Hei, en liten oppdatering som et siste innlegg fra meg: Vi har vært til megling og det var veldig nyttig. Flinke folk som jobber der. Vi har blitt enige om at jeg får annenhver helg fra torsdag etter skoleslutt til mandag før skoledagen starter. Feriene deles 50/50. Det økonomiske har vi vært enige om fra før. Takk for mange gode innspill. Det var nyttig for meg i denne prosessen. ts Anonymkode: 8e0fa...9d5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #119 Del Skrevet 14. oktober Så godt å høre at det ordnet seg for dere! Nå kan du puste litt med magen før du og barna kommer inn i den nye hverdagen. Det vil (mest sannsynlig) ikke gå på skinner, men gi dere alle litt rom for prøving og feiling underveis. Vær tydelig med hva du trenger og hva du forventer: "jeg trenger at dere hjelper meg å holde orden på tingene våre, kan dere være så greie å henge opp jakkene her og legge skoene her når dere kommer inn"? Tydelig og greit for dere alle. Vær forberedt på mye: "hos mamma gjør vi sånn (ikke sånn)" og ha en god svar til dette allerede nå i ditt hode ("og det er fint, hjemme hos mamma, men her skal vi gjøre det sånt"). Det er jeg som svarte deg i innlegg 113 og i begynnelsen måtte vi ha en del samtaler om "pappa regler" og "mamma regler". Da mine var små (de var 5 og 8mnd da vi gikk fra hverandre) pleide jeg å stoppe dem i gangen (for det begynte allerede der for oss mtp kasting av jakker og sko i fra seg fremfor å sette det på plass) og spørre dem: "hvor er vi nå" ("hos mamma") "ja og da gjelder mamma-regler, ikke sant" (jooo) "så fint, da setter vi dette på plass før vi går inn". Om jeg ikke hadde denne tydelig skillen brukte de evigheter på å roe seg ned/finne seg tilrette, og så skulle de tilbake til han igjen og alle ble frustrerte (pappaen og jeg er VELDIG forskjellig mtp regler/oppdragelse, så det er klart at ungene ble frustrerte). Etterhvert når de begynte å klage på at vi hadde forskjellige regler (da de var eldre) forklarte jeg at "sånn er det overalt, hele livet. Til og med på skolen og SFO har de forskjellige regler og det er til og med samme sted! Barnehagen har noen regler, mens skolen har andre, til og med når vi er på besøk hos venner møter vi på andre regler. Vi må bare tilpasse oss de reglene som gjelder der og da". (Motsvar var stønn og øyerulling, men jeg tror det hjalp dem å sortere forskjellene mellom oss). Oj dette ble langt, beklager, det jeg egentlig prøver å si er: dette klarer dere sammen! Det tar tid før støvet får lagt seg, men det vil bli en helt ny hverdag for dere fremover. Lykke til! Anonymkode: a9347...68c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #120 Del Skrevet 14. oktober Barnefar ønsket også fast bosted hos meg og samvær annenhver helg. Jeg ble glad for det. Jeg har ikke fått barn for å være borte fra dem. Anonymkode: 2df81...8c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå