Gå til innhold

Barn fra før, men blir ikke gravid med ny partner..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to barn fra før. Fikk når jeg var 20 og 25 år gammel. Nå er jeg 35 år men jeg blir ikke gravid. Har prøvd i 7 mnd nå. De andre satt på første forsøk. Jeg er bekymret for om jeg er for gammel eller vi ikke kan få barn sammen... noen erfaringer? Skal sjekke oss om det er no problem. Han har ikke barn fra og har et stort ønske om barn.

Anonymkode: 70aee...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er 35 og har masse gamle egg nå. Dette kan ta flere år, selv om du har gode egg igjen og han har god sædkvalitet.

Men hvorfor vil du være avlshoppe for ham i en alder av 35? Du har jo allerede 2 barn.

Anonymkode: a0d5d...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja kan være alder, men kan også være mangel på kompabilitet.  Min eks fikk barn både før og etter meg, men vi klarte ikke å bli gravide sammen selv om jeg var i den perfekte alder (27-31).  Men jeg ble gravid med nåværende mann når jeg var vesentlig eldre enn deg :) 

Anonymkode: 19c58...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er 35 og har masse gamle egg nå. Dette kan ta flere år, selv om du har gode egg igjen og han har god sædkvalitet.

Men hvorfor vil du være avlshoppe for ham i en alder av 35? Du har jo allerede 2 barn.

Anonymkode: a0d5d...c46

For jeg ønsker meg flere barn. Altid ønsket meg stor familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har to barn fra før. Fikk når jeg var 20 og 25 år gammel. Nå er jeg 35 år men jeg blir ikke gravid. Har prøvd i 7 mnd nå. De andre satt på første forsøk. Jeg er bekymret for om jeg er for gammel eller vi ikke kan få barn sammen... noen erfaringer? Skal sjekke oss om det er no problem. Han har ikke barn fra og har et stort ønske om barn.

Det kan skyldes mange forskjellige faktorer. 

- Det kan være dere to sammen ikke er en god biologisk match.

- Det kan være du har dårlig eggkvalitet 

- Det kan være helt tilfeldig. 7mnd er ikke lenge å prøve uten å lykkes. 

- Det kan være din alder

- Det kan være hans sperm

- Det kan være en kombinasjon av flere av de punktene over. 

- Det kan være uflaks, dårlig timing, helt tilfeldig 

- Det kan være sekundær infertilitet som ikke kan forklares. 

Dere bør begge sjekkes. 

Anonymkode: 24b06...94e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 mnd er ikke så unormalt. Selv ble jeg gravid på 6 forsøk, men mistet kjempetidlig. Ble gravid igjen på 9 forsøk, men mistet da også. Tilsynelatende, er dette innenfor statistikken for kvinner på 35 år. At det tar opptil 12 mnd å bli gravid, er dessverre også innenfor normalen. Sannsynligheten for å få en graviditet som fører til et levende barn, er enda lavere. 😛 

Hvis jeg var dere, ville jeg uansett tatt en fertilitetsutredning. :)

Anonymkode: 807f7...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannsynligvis sæden hans. Enkelt å få sen sjekket.

Anonymkode: b9775...ffc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...