Gå til innhold

Syns du dette er et lite hus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i stort hus, rett over 500 kvadrat, jeg skal ned på ca deres størrelse når barna flytter ut. De fleste vennene våre/familie har nok hus på rundt 150-160 kvadrat og oppover til rundt vår størrelse. Det er kun ene broren min som bor større enn oss. De har hus rett over 600 kvm. 

Det skal varmes opp og holdes ved like . så det viktigste er jo at det dekker deres behov. Hva andre sier og mener er uvesentlig

Anonymkode: 49d15...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste eneboliger fram til 80 tallet var på den størrelsen og er veldig funksjonelle med avdelt kjøkken. Nyere boliger med gigantiske åpne løsninger er ikke så gode å koselige hjem i mine øyne.

Anonymkode: 5beeb...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160 er normalt hus, og var grei stor størrelse om huset var av eldre årgang. Tante prater bare tull, og kan strammes opp muntlig om dette irriterer deg. Hva bor tante i om man må få spørre?

Anonymkode: 95a3d...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

mitt hus har en grunnflate på 67 kvm, i to fulle etasjer i tillegg til kjeller som er delvis innredet. Jeg har alltid tenkt på det som et lite hus. Det er vel rett og slett fordi jeg er vokst opp i to forskjellige hus fra 70-tallet, og de var større, så det har vel preget synet mitt på hva som er et lite hus. Mitt hus er husbankfinansiert, men når jeg sammenligner med mine besteforeldres husbankhus fra 1960, så er mitt mye større, så svaret på spørsmålet er vel at det er svært relativt!

Anonymkode: 4d6dc...537

Små grunnflater og flere etasjer kan også gjøre at huset virker mindre. 160 m2 på én etasje vil nok virke større enn over 2 eller fler etasjer. Men det er jo ca. like stort uansett!

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, vi ville feire jul i den nye leiligheten vår på 74 kvm. Vi blir fem til bords, men svigermor mente vi måtte ha det hos de pga plassen. Vi bor i nærheten, så ikke noe problem egentlig. Men jeg hadde også en bestemor som synes soverommet mitt og min bror sitt var for små. Tipper de var 8 kvm eller noe, men stort nok til å sove i. 

Anonymkode: 763bd...542

Haha, vi var 10 stk på julaften et år i en leilighet på 80 m2. 3 av gjestene sov hos oss i 3 dager. Stue + kjøkken var 40 m2. Det har vel ingenting å si! 

Anonymkode: bcf4b...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette går som et lite hus ja, du finner knapt hus som er mindre en rundt det arealet der.

Vet om et rekkehus på 100 kvadrat og det er veldig lite. 

Anonymkode: 430cb...1ef

Haha. Finnes mange rekkehus som er mindre enn 160 kvm i. Det er helt vanlig i Oslo i hvert fall. Virker som om rekkehus på 110-120 kvm er standarden i mange områder så jeg tror du snakker om andre steder enn storbyer.

Anonymkode: a3586...b9a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite hus. Det er rett over 100 kvm og er helt perfekt for barnet mitt og meg. Et hus på 160 kvm er ikke lite, selv om andre har 300 kvm.

Anonymkode: 4deb6...b27

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er 160 kvm et lite hus. Det vanligste er 200-300 kvm. Over 200 regnes som middels. Så kommer vel an på hva som er vanlig der en bor eller h a en er vant til. Men unødvendig å ta med ordet lite av hun tanta. 

Anonymkode: dcbad...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...