AnonymBruker Skrevet 30. september #41 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig er du norsk tannlege. Som er interessert i å tjene mest mulig penger. Jeg forstår jo det. Men du må også forstå at med de blodprisene dere tar, så er det mange som ikke har råd til å gå ofte. Når du "egentlig tenker" noe om pasienter, så burde du egentlig ikke jobbe som tannlege. Det er tannleger uten empati og med masse fordommer mot pasienter, som er mest hardhendte. DERFOR gjør det vondt. Nå har jeg forstått det. Takk for oppklaringen. Min mor er også tannlege. Hun har behandlet narkomane, folk med tannlegeskrekk, psykisk utviklingshemmede som ikke har kognitiv evne til å huske på tannpuss hver dag, og så videre. Ikke EN eneste gang har hun uttrykt fordommer mot pasientene. Hun vet at mange er redde, hun vet at det gjør vondt, og har alltid prøvd å være så skånsom og respektfull som mulig. På grunn av slike som DEG, er det mange som ikke tør å gå til tannlegen. Fordi de vet at mange tannleger er unødvendig hardhendte og har null empati med pasientene sine. Må også nevne en ting. Hvis alle hadde hatt perfekte tenner, så ville du ha vært arbeidsledig. Kanskje noe å tenke over når du sitter og dømmer pasienter med dårlige tenner. De skaffer mat på bordet for deg og din familie. Anonymkode: 8fa53...06f Jeg kan love deg at det aller meste av helsepersonell har fordommer mot noen av pasientene sine, men det går ikke ut over behandlingen. Pasienter i Norge er meget godt ivaretatt! Slapp litt av. Hilsen lege. Anonymkode: 77e99...dfe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #42 Del Skrevet 30. september Jeg må fjerne tannstein hver 3. måned, gikk en stund til en særdeles overpriset tannpleier og der var det såvidt man kjente hun pirket. Nå går jeg til den faste tannlegen min, betaler under halvparten, men det pulserer i hele tanngarden om ettermiddagen etter jeg har vært der. Har periontoditt og betaler vel 5-600 kr pr gang. Tannpleieren tok sånn 1300…! Anonymkode: 655d7...cee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #43 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 13.40): Jeg kan love deg at det aller meste av helsepersonell har fordommer mot noen av pasientene sine, men det går ikke ut over behandlingen. Pasienter i Norge er meget godt ivaretatt! Slapp litt av. Hilsen lege. Anonymkode: 77e99...dfe Helt sant. Hilsen radiograf. Anonymkode: 2fc22...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #44 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 13.40): Jeg kan love deg at det aller meste av helsepersonell har fordommer mot noen av pasientene sine, men det går ikke ut over behandlingen. Pasienter i Norge er meget godt ivaretatt! Slapp litt av. Hilsen lege. Anonymkode: 77e99...dfe Det er ikke lov til å skrive under som helsepersonell her Anonymkode: 928aa...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #45 Del Skrevet 1. oktober Tannlegen min smører på noe bedøvelseskrem og bruker ultralyd (jeg ber om det), da er det helt smertefritt. Uansett hvor lite tannsten jeg har, gjør det gruelig vondt hvis det blir skrapt, og det uten at de må skrape under tannkjøttet, og det gjør vondt i flere dager etterpå. Ultralyd er så mye bedre, og jeg har null smerter i etterkant. Anonymkode: 08894...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 2. oktober #46 Del Skrevet 2. oktober Jeg går dit hver 6 mnd og har en god elektrisk tannbørste + bruker tanntråd i mellomtiden. Da er det lite tannsten, det gjør aldri vondt, hun er ferdig på under 20 minutter og det koster meg ca 1200 per gang, noe mer når vi tar røntgen. Vel verdt det å ha rene tenner som følges opp ofte slik at problemer oppdages tidlig. Har dog en mild tannlege, hadde en noe mer hardhendt for 10-15 år siden men da skiftet jeg. Det er ingen grunn til at tannstell skal måtte være hardhendt og hensynsløst, de der skaper bare tannlegeskrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå