Gå til innhold

Hvor ofte blir du sint på barna dine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir sikkert litt sint på en av dem hver dag ;) 
Er ikke dermed sagt jeg gir utrykk for det.. :)

Anonymkode: 88152...a96

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så og si aldri.

Men nå er de voksne og sent i tenåra. Vi har bare en ungdom igjen hjemme, og hun er jeg aldri sint på. DVS, jeg var sint en gang i april/mai dette året, og sa til henne at jeg var skuffet. Da ble hun veldig lei seg, og vi hadde en god samtale. Det var vel siste gang jeg var sint. 

Tidligere var jeg nok mye oftere sint eller irritert.. Eller jeg var mest sliten og ble noe utålmodig. Jeg angrer på det da... Jeg ville jo aldri være sint, men med tidspress, jobb, skole og alt som følger med, så ble jeg litt sånn. 

Anonymkode: 42ca8...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, hvor ofte blir du sint på barna? 

Anonymkode: ce6ab...ea9

Hvert 10.minutt🤣🤣

Anonymkode: e5ce2...15a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært sjeldent. Ungen har knapt gjort noe galt i sitt liv. 

Anonymkode: e7166...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (1 time siden):

Jeg blir nok sint rundt han hver dag, spesielt i morgenstresset. Bøir sint fordi han trenerer, nekter å kle på, vil ikke i vogna etc. Har da vett til å ikke bli sint han, men at det koker på innsiden mens klokken tikker må jeg innrømme 😅

Blir sint PÅ han og kan rope NEI eller STOPP eller SLUTT når han gjør ting som er farlig/vondt for han selv eller andre. Som når han plutselig løper mot en trafikkert vei, sparker den bittelille hunden vår eller biter meg i rumpa (😂).

Jeg er redd han blir vel så påvirket av denne type sinne. Jeg kan tenke meg at du blir bråere, kortere, litt mer hardhendt? 

Jeg ville ha forsøkt å legge bedre til rette for gode morgener.

Anonymkode: dd1ee...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir sjeldent sint. Er jeg sint er det mer at jeg har blitt redd og det kommer lettere som sinne for meg, til jeg har roet meg nes. Irritert er jeg nok oftere, og det er på typ ikke rydder etter seg ved måltid, sko over hele gangen osv. 

Skulle jeg blitt sint-sint ser jeg for meg situasjoner der barnet er en mobber, stjeler osv, altså brudd på verdier vi har bygget opp gjennom hele oppveksten- alvorlige ting. Feil skal barna gjøre, er bare graden av feil om det gir mening.

Anonymkode: d718a...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sint blir jeg sjelden. Irritert blir jeg ofte. 

Anonymkode: df2fc...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag, kveldsstell er vår akilleshæl. Har en 2,5-åring i den verste trassalderen som insisterer på å ALLTID gjøre det motsatte av det hun får beskjed om, i tillegg til en baby. Er så sliten og overstimulert på slutten av dagen at jeg blir alt for sint alt for ofte, så nå må jeg ta noen grep for å se om vi kan få det litt bedre. Tror mye av frustrasjonen min bunner i drøying av tid, som igjen gjør at jeg blir stresset fordi leggetid blir et sant hel**** dersom vi legger for sent. Håper derfor at løsningen kan være så enkel som at vi begynner kveldsrutinene mye tidligere. Rett og slett legge inn litt ekstra tid for at frøkna skal kunne drøye tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg kan svare for naboen. 
Det er der 3 unger. Et hyperaktivt barn og der klikker mora høylytt annen hver dag utenfor huset når de skal kjøre til barnehage og skole. Hva som skjer inne vet jeg ikke. Trolig sint flere ganger pr dag.

Anonymkode: 6a61b...915

Uff stakkars nabo.. deg som følger med i tillegg 

Anonymkode: eff83...a38

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To barn, 6 mnd og 3 år. Blir frustrert hver dag. Treåringen trasser, babyen hyler så fort jeg legger ham fra meg, vil bare sitte på hofta. Blir fullstendig fortvilet når jeg ikke kan gi sårt trengt oppmerksomhet til treåringen, fordi babyen ikke klarer noen minutter alene, hvilket fører til at treåringen begynner å gråte av sjalusi. Det gjør vondt i hjertet. Da blir jeg så frustrert at jeg må inn på et annet rom og skrike i en pute. 

Sint? Tja... Det hender. Men jeg er sånn som gråter når jeg blir sint. Hever ikke stemmen eller noe. Vet ikke om det er mer eller mindre skremmende for barna. 

Anonymkode: c2be3...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså sint er jo en følelse som jeg kan ha ganske ofte, men kan heve stemmen relativt ofte uten å være sint. Det er dessverre nødvendig når jeg har en syvåring og en treåring som krangler vilt. Da blir jeg sint og må skille dem eller få de til så være stille. 

Men det er de to sammen som gjør det, ikke hver og en av dem. 

Anonymkode: f2519...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg barn , men hadde jeg hatt det så kan jeg forestille meg litt iretteseting engang i uka...selv om jeg mener det med barn er en kvinnegreie inntil barna er i en viss alder , for oppdragelse og bli voksne..min mening ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det blir jeg egentlig aldri. Men jeg sliter litt med å bli sint da. Kan bli skuffet og irritert på tenåringer, men sint skjer egentlig aldri nei. 

Anonymkode: 17d66...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir svært sjeldent sint og har oppdaget at jeg nok er over gjennomsnittet tålmodig. Tåler fint at barna hyler, skriker, krangler osv uten at jeg kjenner på noe sinne. Kan bli lei, men ikke sint. Har dog en samboer som tar seg av frustrasjon og sinne for oss begge🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daglig. Stort sett så er det den evinnelige søskenkranglingen deres som får meg til å klikke. Mor-han så på meg..., mor han gikk inn på rommet mitt....., mor, mor, mor - aaahhhggg!!!! 

Anonymkode: 434e1...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Irritert og setter grenser/hever stemmen, nesten daglig, hvertfall et par ganger ukentlig. Sint som i straff (oftest inndragelse av et gode) og ganske høy stemme, ca månedlig. Har vel et par håndfuller med ganger i livet blitt så sint at jeg har vært urimelig streng, og har da reflektert mye over situasjonen for å ikke bli med oppover på eskaleringen i sinne-stigen neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært sjeldent, men når det skjer er det stort sett når jeg har pms 😄 

Anonymkode: 6f6c6...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste blir jeg og har vært veldig sjelden sinna på. 

Eldste på 10 fikk meg irritert og sinna i dag.  Ett mareritt å få i seng, det blir trenering og Destruktiv oppførsel... spraye billig Axe deo rundt....🥴

Det stinker fortsatt deo her🤢🤢🤢

Anonymkode: 13e5c...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært lenge mellom hvergang og jeg kan nok telle på en hånd hvor mange ganger jeg har hevet stemmen opp gjennom årene. Det er ikke naturlig for meg, jeg ville jo ikke gjort det til andre voksne...? Mannen blir heller ikke sint. 

Barna er nå 11, 13 og 15. De er gode venner og er lette å samarbeide med. Det betyr IKKE at alle er enige hele tiden, men vi prater normalt sammen. 

Anonymkode: 4c59d...e4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...