Gå til innhold

Dårlige venner eller for høye forventninger

123sol
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Neinei, det er ikke sært å forvente litt oppmerksomhet på en rund dag. 

Anonymkode: 1e3e5...5f7

men det fikk hun jo!

123sol skrev (På 30.9.2024 den 8.19):

Jeg fylte 40 år i helgen og var sammen med nærmeste familien både lørdag og søndag. Bursdagen var på søndag. Fikk pakker av mann og svigerforeldre og det var det. Jeg har liten krets og forventet ikke noe mer egentlig, men hadde håpet på litt oppmerksomhet fra mine 2 beste venninner. Den ene venninen min ringte meg på dagen og gratulerte meg, og spurte samtidig hva jeg ønsket meg til bursdagen min. Jeg svarte at det hadde vært hyggelig å gå ut å spise eller konsert eller noe, og foreslo en konsert vi kunne dra på., Det var en god ide, så klart vi må jo feire deg sa hun. Hun har jobbet mye, og var sliten. Den andre venninnen sendte snap med «gratulerer med dagen (navn)» . Jeg fikk ikke noe hilsen på Facebook av noen av de… ikke at det betyr så mye, men litt… 
Jeg er ikke så kravstor, men ble trist av at ingen av de har gjort noen som helst innsats… Er jeg for følsom, eller for kravstor?

hilsen ensom dame på nå 40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres jo helt normalt ut. Her var det også enkelte som slo seg samme og sendte blomst, men det er noe jeg har pleid å dra i gang tidligere. 

Noen samler noen til å spise middag ute. Andre arrangerer noe smått eller stort. Da gir man gave. 

Hilsen på facebook synes jeg bare er kleint. Får da føler andre at de må hive seg på. Har i likhet med de fleste fjernet bursdagsdato der for lenge siden. 

Anonymkode: e89a3...40e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den venninnen som ikke engang gadd å ringe deg var lat. Dere har vært venner i over ti år, så hun burde jo vite veldig godt hva som er viktig for deg. Skjønner godt at du er skuffet. 

Anonymkode: 62b88...1bf

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten omgangskrets, men ingen av oss venninnene kjøper gave til hverandre. Ikke på runddager heller. 🤔 Vi treffes og spiser/drikker kaffe sammen hvis noe skal feires eller vi vil gjøre noe ekstra ut av møtet.

Anonymkode: aaca1...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har heller ingen tradisjon med gaver i min krets, med unntak av når noen feirer og inviterer til selskap. Da tar man gjerne med noe. 

Anonymkode: deaf4...80d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skuffet. Men jeg fyller år sist i vennegjengen, og sender gjerne blomster eller bestiller morgenlevering til deres (runde) dager, og da er jeg så ego at jeg setter pris på noe lignende i retur. Hadde følt meg glemt og nedprioritert om jeg bare fikk en melding. 

Anonymkode: 0a215...2b9

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123sol skrev (På 30.9.2024 den 8.44):

Arrangerte 30 års overraskelsesfest, og helgetur med konsert i 40 årsgave. Er ikke mest lei meg for at jeg ikke fikk facebook mld… Nei vet ikke, følte meg bare litt glemt.. Men takk for konstruktive tilbakemeldinger☺️

Da skjønner jeg du er skuffet når du får så lite tilbake. Men du kjenner vell vennene dine godt og vet hvor de legger lista ellers? Skjønner det er lett å få forhåpninger og bli skuffet. Men disse 2 har tydligvis ikke lagt like mye i det som deg. Ellers håper jeg de viser på andre måter de setter pris på vennskapet deres, og at dere bare har forskjellig «kjærligjetsspråk» 

Anonymkode: e1fd3...a57

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du fikk fin oppmerksomhet jeg. At de ikke gratulerte deg på sosiale medier, hadde ikke jeg brydd meg om. Det er færre og færre som gratulerer via facebook etc. Synes det er mye bedre med en personlig hilsen, og har ikke behov for at "alle skal se det". Gave får du sikkert fra dem hvis du inviterer dem i en eller annen form for selskap :)

Anonymkode: c9932...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også godt at du ble skuffet.

Både jeg og mine venninner gir hverandre gave, også om det ikke blir selskap. Vi møtes regelmessig ellers, så ikke alltid det er noe høytidelig selskap. Det koster så lite å stikke innom med en bukett avskårne blomster, en fin plante, eller noe som en vet den andre ønsker seg. Kan være noe spiselig, også.

Til deg, TS:

Sesongens blomsterbukett 395kr

Anonymkode: 86d2c...bdd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig blir glad bare jeg får en gratulasjon. Forventer ikke en masse greier fra noen. Forventer kanskje litt mer fra mannen, men ikke av venner

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk gratulasjoner på Facebook.  Du får konsert/restaurant av ei annen venninne som til og med spurte hva du ønsker deg. Så hva har du gjort? Har du gjort noe som helst selv, invitert til kake eller pizza? Eller forventer du at andre skal ta alt initiativ? Jo, jeg synes du virker litt kravstor

Anonymkode: 02298...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke..men jeg er ikke bursdagstypen, siden jeg selv bare feirer med nær familie, så kan jeg kanskje også være den som ikke gir andre den oppmerksomheten de kanskje ønsker..

Anonymkode: 6d1aa...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...