Gå til innhold

Han ville ikke være sammen, men vil ikke at jeg ligger med andre

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har en veldig komplisert «forhold» til en mann. Vi har datet i 2 år og han har 2 ganger sagt i løpet av dem perioden at vi ikke er sammen når jeg har spurt hva vi er. Sist han gjorde det var i begynnelsen av det her året, men han mente at han likevel er glad i meg. Så kommer problemet når jeg nu har ligget med en annen og han er kjempe skuffa og lei seg. Skjønner meg virkelig ikke på mannen. Han ville jo ikke definere oss tidligere i år, men samtidig vil han ikke at jeg skal være med andre. Hvordan kan jeg få han til å forstå at det er vanskelig å skjønne seg på han?

Anonymkode: 8c626...813

Det er jo du som er komplisert her når du gir inntrykk av å ville være sammen med han, men likevel ligger med andre menn.

Ikke rart han ikke vil forplikte seg til deg.

Anonymkode: e1a16...676

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja, har han ligget med andre ? Du er jo åpenbart ikke "that into him" når du ligger med andre mens dere finner ut av det ? Kanskje det var testen ;) 

Anonymkode: 6b9aa...734

Bingo.

Anonymkode: e1a16...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja, jeg forventer at folk jeg dater eller er fuckfriends med ikke utsetter meg for smitte ved å ligge med andre parallelt med meg, så om du vil ligge med andre bør du jo droppe han første. 

Anonymkode: 8a5b1...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kan fint være seksuelt eksklusiv, men ikke være sammen. Akkurat som det er like normalt å være sammen, men ikke seksuelt eksklusiv. Det er jo du som forsøker å fange han i et forhold mens han ønsker å være seksuelt eksklusiv. Hvorfor kan du ikke være seksuelt eksklusiv? 

Anonymkode: 88942...9f8

Eksklusiv på norsk og "exclusive" på engelsk er ikke helt interchangeable, spør du meg... Skjønner hva du mener, men ser så teit ut slik du skriver det. Just a heads up. Et lite hode opp, om du vil.

Anonymkode: 94213...bef

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du er så naiv ikke skyld på oss. 

Anonymkode: 31575...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri, aldri, aldri gi mer enn du får tilbake av en mann. Ha selvrespekt og selvtillit, still krav eller gå.

Anonymkode: adb56...aef

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper du lå med han andre fordi du begynner å se ting for hva de er. Og muligens forberede deg selv på å kutte strengen. 

Og det bør du. 

Det er helt urimelig å kreve troskap,når han ikke engang vil kalle deg kjæresten sin....da bruker han deg bare.

Endret av Havspeil
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tja, har han ligget med andre ? Du er jo åpenbart ikke "that into him" når du ligger med andre mens dere finner ut av det ? Kanskje det var testen ;) 

Anonymkode: 6b9aa...734

Testen til hva da? Å få lov til å fortsette å ha sex med en mann som ikke ønsker å forplikte seg?

Anonymkode: ed2e5...4c7

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kan fint være seksuelt eksklusiv, men ikke være sammen. Akkurat som det er like normalt å være sammen, men ikke seksuelt eksklusiv. Det er jo du som forsøker å fange han i et forhold mens han ønsker å være seksuelt eksklusiv. Hvorfor kan du ikke være seksuelt eksklusiv? 

Anonymkode: 88942...9f8

Det kan man, men da må man uttrykke det. BEGGE må være klar over hva forholdet er for noe. 

I dette tilfellet snakker vi tross alt om at hun ønsker å klargjøre det, og da bør han fortelle hva han ønsker, selv om det kan vise seg uaktuelt for henne. 

Endret av Druid
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Viss enn mann etter 2 år sier han er glad i deg men ikke vil være i et forpliktende forhold så er ikke han noe å samle på. En mann burde elske deg ikke kun være glad i deg, det er sånt man føler for venner. En mann som elsker deg han binder seg til deg. En mann trenger heller ikke 2 år på å finne ut av ting.

Denne mannen vil ikke dele liver sitt med deg. Du fortjener bedre. Ikke kast bort tiden din på en mann som ikke ønsker det samme som deg.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en veldig komplisert «forhold» til en mann. Vi har datet i 2 år og han har 2 ganger sagt i løpet av dem perioden at vi ikke er sammen når jeg har spurt hva vi er. Sist han gjorde det var i begynnelsen av det her året, men han mente at han likevel er glad i meg. Så kommer problemet når jeg nu har ligget med en annen og han er kjempe skuffa og lei seg. Skjønner meg virkelig ikke på mannen. Han ville jo ikke definere oss tidligere i år, men samtidig vil han ikke at jeg skal være med andre. Hvordan kan jeg få han til å forstå at det er vanskelig å skjønne seg på han?

Drit i hele fyren

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Viss enn mann etter 2 år sier han er glad i deg men ikke vil være i et forpliktende forhold så er ikke han noe å samle på. En mann burde elske deg ikke kun være glad i deg, det er sånt man føler for venner. En mann som elsker deg han binder seg til deg. En mann trenger heller ikke 2 år på å finne ut av ting.

Denne mannen vil ikke dele liver sitt med deg. Du fortjener bedre. Ikke kast bort tiden din på en mann som ikke ønsker det samme som deg.

Enig i dette!

Ts, det har ingen hensikt å snakke mer med den mannen som utnytter deg og som du ikke greier å sette grenser for. Om du nå snakker med ham, så vil han mest trolig si at han likevel vil ha deg - men det vil være noe han sier fordi han vil ha kontroll på deg. Hadde han elsket deg og ønsket en fremtid med deg, så hadde han funnet ut av det for leeenge siden, og definitivt IKKE fortalt deg gjentatte ganger at han ikke vil ha et forhold til deg.

Kutt all kontakt med ham, blokker ham på sosiale medier og send ham en melding hvor du sier at du innser at dere er for forskjellige til å fungere sammen, og at dere ikke er bra for hverandre, vær tydelig på at du ikke ønsker noen mer kontakt og ønsk ham lykke til videre.

Gå også litt i deg selv for å finne ut  hvorfor du har hatt så vanskelig for å sette gode grenser for deg selv overfor denne problemmannen. Og øv deg på å sette tydelige grenser for deg selv. Du er langt mer verdt enn hva den problemmannen har fått deg til å føle!

❤️

Anonymkode: 32e5c...bfd

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ekstremt lite komplisert.

Han vil ikke ha deg, og det har han sagt.

At han liker å deg tilgjengelig, er noe helt annet.

Hvorfor gidde være ventepølsa til en mann?

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han leker med deg TS. Du har et seriøst oppheng i han, er nok forelsket og henger fast fordi du håper og tror. Men han vil ikke. Var det opp til deg så hadde dere vært kjærester. Nå har du vært ute med en annen, og det vil han ikke. Det handler bare om at han vil at du skal være der tilgjengelig og fokusert på han uten at han trenger å gi noe tilbake. 

Det er bare tull. Du må bare blokkere, og komme deg videre. Du sitter nok nå og håper at han egentlig bryr seg, og egentlig vil være med deg. Men det tror jeg dessverre ikke er tilfelle. Du må gå videre. Han hindrer deg i å få et liv. 

Anonymkode: f0786...e3d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi «deler» sikkert samme mann. Han har også holdt på sånn i flere år. At han er sånn er ensbetydende med at han ligger med andre. Jeg er bevisst det. Jeg trenger heldigvis ikke ligge rundt slik som han da jeg ikke har behov for så mye sex. Men dukker en opp en dag, kommer jeg ikke å holde tilbake. 

Anonymkode: 84b6a...67e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

HAN VIL AT DU BARE VIL HA HAN UTEN AT HAN GIR DEG NOE.

Anonymkode: 83d2a...0d2

Dette syntes jeg var så godt oppsummert, at jeg trekker det fram fra innlegget.

Er det som er kjernen - han vil ikke gi deg noe TS.

Derimot har han to ganger presisert at dere er ikke sammen.

Han vil ha det han anser som fordelene med en relasjon med en kvinne, sex og nærhet, uten noe som helst av ‘jobben’ - eller det vi andre kaller et godt, gjensidig forhold bygget på kjærlighet.

Anonymkode: 9dcf1...65f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var min eksmann også da han fant seg en ny og gikk fra meg. Han ble sur og lite samarbeidsvillig med barna en periode fordi jeg datet en og han fant det ut/fikk vite om det. Sa jeg hadde gjort livet hans surt og at han trodde jeg ville vente til han hadde «frest» fra seg litt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han vil ha deg på gress uten å gi deg en dritt selv. 

Bare å dumpe han. For han har vel ligget med andre sant? Det han gjør nå er å shitblame deg enda du ikke har gjort noe galt.

Dropp han, blokker han, ikke svar han mer, ignorer han fullstendig også når du treffer på han.

Anonymkode: 76674...ecc

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...