Gå til innhold

Han ville ikke være sammen, men vil ikke at jeg ligger med andre

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Har en veldig komplisert «forhold» til en mann. Vi har datet i 2 år og han har 2 ganger sagt i løpet av dem perioden at vi ikke er sammen når jeg har spurt hva vi er. Sist han gjorde det var i begynnelsen av det her året, men han mente at han likevel er glad i meg. Så kommer problemet når jeg nu har ligget med en annen og han er kjempe skuffa og lei seg. Skjønner meg virkelig ikke på mannen. Han ville jo ikke definere oss tidligere i år, men samtidig vil han ikke at jeg skal være med andre. Hvordan kan jeg få han til å forstå at det er vanskelig å skjønne seg på han?

Anonymkode: 8c626...813

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han lever i sin egen verden og tror han kan kontrollere deg.  Men hva er det du vil? Vil har en kjæresterelasjon med noen?  I så fall får du finne noen som vil det samme. 

Denne her som sier at han er glad i deg men ikke har/vil ha et forhold til deg, han leker bare med deg. Uansett hva du vil, kutt han ut og la han seile sin egen sjø. Vi MÅ bli flinkere til å gi folk på båten når de ikke vil det samme som oss. 

Anonymkode: 0e314...0d5

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck han. At du gidder å leke kjæreste med enn mann som etter to år ikke forplikter seg. Blokker han og kom deg videre.

Anonymkode: dd303...48c

• Liker 27
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han ville jo ikke definere oss tidligere i år, men samtidig vil han ikke at jeg skal være med andre. Hvordan kan jeg få han til å forstå at det er vanskelig å skjønne seg på han?

Han kan ikke få både pose og sekk. Så enkelt. 
Du må ikke forstå han, du trenger kun å sette grenser for deg selv. 
Han er eiesyk, men vil ikke ha ansvar. Det er på tide for deg å gå videre. 

Anonymkode: 9e4c8...dc5

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil være fri og frank samtidig som han har deg for seg selv. At du gidder. Får meg til å lure på hvor mange han ligger med, håper dere bruker kondom 

Anonymkode: c9532...24d

• Liker 15
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh hvorfor bryr du deg så mye om hva han tenker på og så lite om hva DU vil? 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han vil ikke forplikte seg, og er umoden i følelseslivet. La han gå videre og finn heller en voksen mann som vet hva han vil.

Anonymkode: 46ac2...279

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier at dere ikke er sammen. Du har ikke gjort noe galt her

Anonymkode: ae9e4...597

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare helt bak mål, og det er bra du ser det ts, og jeg gir deg tommel opp for at du faktisk gjør som du vil 👍

For her er det han som er problemet. Å ikke kunne være kjæreste etter så lang tid er merkelig. Det er vanlig å definere seg etter bare et par måneder spør du meg. Og det er såååå bra han fikk dette i fleisen at du ligger med andre. 

For nå er sjansen der altså, og helt riktig tid å sette ultimatum. Enten blir dere sammen med alt det innebærer eller så går du og finner en ny. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en sånn mann som får panikk ved tanken på ‘forpliktelse’ - men likevel føler at du er hans.

Du kan ikke fikse denne mannen, og du har IKKE gjort noe galt.

Er dere ikke i et forpliktet, fast forhold har han ingenting med hvem du har sex med. Han har tvert imot presisert det motsatte - dere er ikke sammen.

Det er menn som blir glad i kvinnen, og ønsker å leve ut en tilnærmet kjæresterelasjon med nærhet og typiske kjæresteaktiviteter - men får full bråstopp når det er snakk om å forplikte seg til forholdet og hverandre.

Det er han som er problemet her.

Det du må gjøre - vær tydelig på hva du ønsker og har behov for. Og kutt ham ut om han fortsetter å nøle og vegre seg for å gå inn i et faktisk forhold.

Ikke kast bort tiden din på å leke forhold med en mann som er redd for å gå inn i et.

At han (sier han) er glad i deg holder ikke.

Og viktigere - at han sier han er glad i deg må ikke få deg til slippe alle egne ønsker for ditt liv og framtid. Husk, mange menn er flinke til å si det kvinner vil høre for å få dem til å bli. Lett tilgang på omsorg, sex og sånn.

Handling teller mer. Og han vil ikke gå inn i et forhold med deg.

Anonymkode: 9dcf1...65f

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette gidder du i 2 år? 
Mannen ville bli kjæresten min etter 3 uker

Anonymkode: 20fc0...7c1

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bruk krefter på å prøve å forstå han. Det er så enkelt:

Han vil ha frihet til å flørte og ha sex med hvem han vil. Han vil ikke forplikte seg eller åpne opp for en tettere følelsesmessig relasjon med deg. Han vil ha sex med deg, men instinktene sier at andre menn ikke skal kunne ligge med de han har sex med. Han vil ikke ikke ha et forhold. HAN VIL AT DU BARE VIL HA HAN UTEN AT HAN GIR DEG NOE. Han bryr seg ikke nok om deg, bare om seg selv.

Han her vil aldri kunne gi deg mer enn sex. Hvis du ønsker å ha bare sex- bare fortsett, men vær klar på at dere ikke er sammen og at du da også står fritt til å gjøre hva du vil. Ønsker du forhold bør du komme deg bort fra han så fort som mulig- du vil bare bli såra.

Anonymkode: 83d2a...0d2

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei kjære (eller hva du nå vil kalle han), vi har hatt denne praten før og nå må vi ha den igjen. Enten er vi kjærester eller så er vi ikke. Dersom vi ER kjærester så er andre menn "off the table" og jeg er kun sammen med deg. Dersom vi IKKE er kjærester så bruker jeg min tid akkurat som jeg vil, det inkluderer å møte andre menn og potensielt ha sex med dem eller kanskje finne noen som ønsker å være min kjæreste. Jeg aksepterer ikke noe i mellom der. Per nå har du vært tydelig på at vi IKKE er kjærester og da har jeg friheten til å møte andre menn. Dersom du ønsker at dette skal være annerledes så får du kommunisere det til meg."

Sånn, enkelt og greit. Han ønsker som flere sier både i pose og sekk (det vil vi jo gjerne ha alle sammen) og ønsker ikke å velge. Dersom det ikke er greit for deg så agerer du deretter. 

Anonymkode: c42ae...d8d

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en veldig komplisert «forhold» til en mann. Vi har datet i 2 år og han har 2 ganger sagt i løpet av dem perioden at vi ikke er sammen når jeg har spurt hva vi er. Sist han gjorde det var i begynnelsen av det her året, men han mente at han likevel er glad i meg. Så kommer problemet når jeg nu har ligget med en annen og han er kjempe skuffa og lei seg. Skjønner meg virkelig ikke på mannen. Han ville jo ikke definere oss tidligere i år, men samtidig vil han ikke at jeg skal være med andre. Hvordan kan jeg få han til å forstå at det er vanskelig å skjønne seg på han?

Anonymkode: 8c626...813

Tja, har han ligget med andre ? Du er jo åpenbart ikke "that into him" når du ligger med andre mens dere finner ut av det ? Kanskje det var testen ;) 

Anonymkode: 6b9aa...734

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke tro at han er glad i deg eller vil være kjæreste med deg fordi han ikke vil du skal ha sex med andre. Han vil beholde seg som fuck friend, uten at han er så vennlig 

Anonymkode: b895d...943

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint være seksuelt eksklusiv, men ikke være sammen. Akkurat som det er like normalt å være sammen, men ikke seksuelt eksklusiv. Det er jo du som forsøker å fange han i et forhold mens han ønsker å være seksuelt eksklusiv. Hvorfor kan du ikke være seksuelt eksklusiv? 

Anonymkode: 88942...9f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har HAN lov til å ligge med andre?

Uansett. Hvis han ikke vil være sammen med deg, så kan han ikke forlange at du er trofast. MEN(!) han har lov til å være lei seg for at du lå med andre. Du kan ikke bestemme over følelsene hans. Men du har ikke vært utro. Han har også lov til å bestemme at han ikke vil date deg mer pga dette.

Anonymkode: 4698e...2aa

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump ham. Altså helt. 

Anonymkode: 57fca...3b9

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...