Gå til innhold

Er vin så viktig for alle menn og kvinner? (Inspirert av fjellgeittråden om menn)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje det er et forsøk på å tilpasse seg markedet? Ekstremt mange kvinner synes å være opptatt av vin, i hvert fall. Personlig liker jeg ikke vin, og hadde vært ærlig om det om noen spurte. Ingen av kvinnene jeg har møtt har spurt, så jeg tiltrekker meg kanskje en annen type kvinner.

Anonymkode: 7c5ae...646

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men alle fjelltopper ER «stappfulle».

Om du åpner en lokalavis på nett så er «hvordan fikser vi problemet med nedtråkking i vårt lokalfjell» eller «åpnet den nye sherpa-trappa til lokalfjell» eller «dugnad med steinlegging/grusing/trapper til lokalfjell» en velkjent, godt resirkulert serie artikler. Fjell landet over tråkkes ned. En del av dem som tråkker er nok på Tinder.

Ts: på Tinder må man med en kortfattet beskrivelse forsøke å si noe om sin egen sosioøkonomiske sfære. Fordi ingen av oss ønsker jo å date nedover. Så vi ønsker kun svar fra mennesker i vår egen eller en sosioøkonomisk sfære vi oppfatter som bedre enn vår egen. Slik er også du. Du søker folk «som deg selv» eller noe bedre, men du er definitivt ikke interessert i noen med en livsstil som vil være deg til ulempe eller sjenanse. Og noen med en livsstil milevis mer «elegant» «ekstravagant» eller ulik din egen gjør deg ukomfortabel.

Du leser om fjellgående menn som drikker vin. Og det gjør deg ukomfortabel. Du får en nagende følelse av at mennene ikke er «din type» folk. Ta den følelsen på alvor, er mitt tips. Det finnes millionvis av menn - velg de som gjør deg komfortabel. For dating handler ikke om å finne noen som vil ha deg, ts. Da kunne du jo bare dratt på din lokale brune pub og fått hauger av tilbud. Det handler om å finne en du vil ha. 

Anonymkode: e29c7...a48

Ja, jeg sveiper vekk alle som legger stor vekt på vin, for jeg tenker også at dersom det er reelt at de er så i ihuga på vin og vinens fortreffelighet, vil vi ikke være en god match fordi det ikke er min stil. Så jeg lurte bare på om alle menn som skriver vin som interesse, faktisk er slik i virkeligheten. Jeg kjenner ikke så mange menn som er så voldsomt på vin at det statistisk sett stemmer i mitt nærområde. 

Ang fjellfolk, så er det i min gate altså, jeg liker veldig godt turer både på fjelltopper og nede i dalene. 😉 

Anonymkode: 40395...3f5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det vanlig at man skal kose seg med et glass vin i alle sammenhenger? 

Tja. Sikkert like vanlig begge deler.

Selv drikker jeg vin 1-2 ganger i året.

Anonymkode: 5e0ec...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg funnet kjærester på app. Men jeg er avholds og har hatt kjæreste som liker å kose seg med øl. Nå har han aldri vært den typiske vin koseren heller ikke en som er avhengig av at andre gjør akkurat samme som han, slik jeg også er. 

Så det var aldri et problem for oss. Ingen av oss liker å feste og liker bedre sammenkomster det er lettere å prate i. 

Tror du ser etter noen med en individuell holdning, ikke en felleskapsholdning for det er da det er med dem det er vanskeligere å leve som segselv, om det er at du har gluten allergi, er vegetar eller avholds. 

Anonymkode: 4888d...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Men alle fjelltopper ER «stappfulle».

Om du åpner en lokalavis på nett så er «hvordan fikser vi problemet med nedtråkking i vårt lokalfjell» eller «åpnet den nye sherpa-trappa til lokalfjell» eller «dugnad med steinlegging/grusing/trapper til lokalfjell» en velkjent, godt resirkulert serie artikler. Fjell landet over tråkkes ned. En del av dem som tråkker er nok på Tinder.

Ts: på Tinder må man med en kortfattet beskrivelse forsøke å si noe om sin egen sosioøkonomiske sfære. Fordi ingen av oss ønsker jo å date nedover. Så vi ønsker kun svar fra mennesker i vår egen eller en sosioøkonomisk sfære vi oppfatter som bedre enn vår egen. Slik er også du. Du søker folk «som deg selv» eller noe bedre, men du er definitivt ikke interessert i noen med en livsstil som vil være deg til ulempe eller sjenanse. Og noen med en livsstil milevis mer «elegant» «ekstravagant» eller ulik din egen gjør deg ukomfortabel.

Du leser om fjellgående menn som drikker vin. Og det gjør deg ukomfortabel. Du får en nagende følelse av at mennene ikke er «din type» folk. Ta den følelsen på alvor, er mitt tips. Det finnes millionvis av menn - velg de som gjør deg komfortabel. For dating handler ikke om å finne noen som vil ha deg, ts. Da kunne du jo bare dratt på din lokale brune pub og fått hauger av tilbud. Det handler om å finne en du vil ha. 

Anonymkode: e29c7...a48

Hadde det vært like ille som jeg har fått inntrykk av på tinder, så ville halve befolkningen vært på fjellet hver helg, noe som åpenbart ikke er tilfelle. Nå kan det være at det er forskjell på kjønnene her, men det er latterlig mange kvinner som skryter på seg å være fjellgeit, og så fulle er ikke fjellene 

Anonymkode: ad424...f0a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interesse for mat og vin har skutt i været de siste 10 årene. Mange menn er veldig opptatt av å lage mat og finne vin som passer til. De mennene er interessert i å finne en likesinnet. 

Jeg har heldig vis en kone som deler min mat og vininteresse. Men skulle jeg ha funnet en ny dame i dag, hadde det vært et absolutt krav at hun deler mat og vininteressen. Det er litt stusslig å drikke vin alene mens den andre ødelegger måltidet med Pepsi Max.

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (18 minutter siden):

Interesse for mat og vin har skutt i været de siste 10 årene. Mange menn er veldig opptatt av å lage mat og finne vin som passer til. De mennene er interessert i å finne en likesinnet. 

Jeg har heldig vis en kone som deler min mat og vininteresse. Men skulle jeg ha funnet en ny dame i dag, hadde det vært et absolutt krav at hun deler mat og vininteressen. Det er litt stusslig å drikke vin alene mens den andre ødelegger måltidet med Pepsi Max.

Ødelegger måltidet... Hva med å ødelegge levra og være avhengig av å dempe sansene regelmessig over noe tørr og bitter drikke?

Dere er serriøst rare.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med det nivået av ignoranse ville du helt klart vært uaktuell for alle oss som har den minste peiling på vin. Men sånn er det jo, man er ikke ment å matche med alle.

Anonymkode: 7e4f8...573

At alkohol er gift for kroppen er vel velkjent? Fra Kreftforeningen sine sider:

Alkohol har en toksisk effekt, og virker dermed som en slags gift på kroppen. Når alkohol brytes ned i leveren dannes restproduktet acetaldehyd. Dette kan skade celler og genmateriale, og øker risikoen for kreft.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er på tinder og har jo også lagt merke til at "alle" menn er fjellgeiter. Men synes også nesten alle har vin som interesse,  "ser setter noen å dele et glass vin med","et glass vin i solnedgangen" osv. Er det slik at "alle" drikker vin i det daglige/ hver helg? 

Selv liker jeg ikke vin. Vil jeg da være "helt uaktuell" for alle disse vindrikkerne som setter det så høyt? Er det vanlig at man skal kose seg med et glass vin i alle sammenhenger? 

En kulturell og sofistikert trojansk hest for å si at man liker å drikke, og en subtil måte å avklare at man ikke ønsker å være sammen med en som er avholds. 

Endret av klarinetta
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ødelegger måltidet... Hva med å ødelegge levra og være avhengig av å dempe sansene regelmessig over noe tørr og bitter drikke?

Dere er serriøst rare.

Ironisk nok tror jeg det å dempe hjernekapaiteten gjør mer med smaksløkene. Kanskje det er derfor det er så viktig med vin til maten? Å ikke smake resultatet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (20 minutter siden):

For min del hadde det vært dealbreaker om dama krevde at jeg skulle vært vininteressert. Hun må gjerne drikke vin selv for min del, men orker ikke drikkepress. 

På restaurant drikker jeg ofte vann til maten. Mener du det også "ødelegger måltidet"?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (22 minutter siden):

Hvorfor ødelegges ditt måltid av hva hun (ikke) drikker)?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere er serriøst rare.

Hvis det er sånn du føler det så er det vel bra at folk nevner vin i profilen?

Da slipper du å kaste bort tid på rare folk.

Anonymkode: 1af3d...4a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har overhodet ingenting med et anstrengt forhold til alkohol (heldigvis), så er kun fordi jeg ikke liker vin, og da kanskje fort føler meg litt lite "voksen" når det føles som alle andre er så ihuga opptatt av vin og vindrikking. 😳

Jeg drikker alkohol, men alkohol er ikke så viktig for meg at jeg hadde syntes det var verdt å bruke 500 kr  og oppover på ei vinflaske f.eks. Det hadde føltes som sløsing for min del. 

Men blir kanskje litt som med tur på fjellet, at det føles forventet å skulle skrive det, og at det også blir litt som #2 skriver, at det blir et symbol på kos og romantikk? 

Jeg vil ikke kalle det "voksen" å drikke mye alkohol., uavhengig av om det er vin eller øl. Det er mer voksen i mine øyner å ta avstand fra alkohol eller begrense det til minimalt inntakt.

Anonymkode: 50458...6b2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker sjeldent så det er ikke noe viktig for meg i allefall

K 30

Anonymkode: 102e0...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må innrømme at folk som ikke drikker vin og ikke spiser fisk, de må ha mange andre gode egenskaper for å veie opp. For de er barnslige i mine øyne.

Anonymkode: 955f9...8ba

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (11 minutter siden):

For min del hadde det vært dealbreaker om dama krevde at jeg skulle vært vininteressert. Hun må gjerne drikke vin selv for min del, men orker ikke drikkepress. 

På restaurant drikker jeg ofte vann til maten. Mener du det også "ødelegger måltidet"?

Nei, men vann klarer ikke å gi den ekstra dimensjonen til måltidene som rett vin gjør.

Feil vin kan være med på å ødelegge måltidet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker sjeldent alkohol, men kan gjerne sitte med en partner som gjør det (såfremt det ikke er for å bli drita). Så kan jeg drikke det jeg føler for å drikke. 

Anonymkode: 73513...49d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg på markedet, men om jeg var det ville jeg ikke datet en som var avholds da jeg liker å dele en flaske vin. Aller best etter en fjelltur 😆

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...