Gå til innhold

Er vin så viktig for alle menn og kvinner? (Inspirert av fjellgeittråden om menn)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi har vinkjeller og drømmer om vingård i Italia.

For en sær og kjedelig hobby.

Anonymkode: b6e7d...bba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er glad i vin, men hadde ikke gjort noe om en partner ikke hadde vært opptatt av det. Kan se for meg at det fort kunne blitt litt mye siden man koser seg oftere med en annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er på tinder og har jo også lagt merke til at "alle" menn er fjellgeiter. Men synes også nesten alle har vin som interesse,  "ser setter noen å dele et glass vin med","et glass vin i solnedgangen" osv. Er det slik at "alle" drikker vin i det daglige/ hver helg? 

Selv liker jeg ikke vin. Vil jeg da være "helt uaktuell" for alle disse vindrikkerne som setter det så høyt? Er det vanlig at man skal kose seg med et glass vin i alle sammenhenger? 

Anonymkode: 40395...3f5

Liker ikke vin, og syns alle viner (av samme farge) smaker likt.

Øl er mye bedre!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Really. Av alle ting, så er du skeptisk til de som skal kose seg med vin? Noe som basically store deler av Norge gjør hver helg. Hjelp, sier eg bare

Anonymkode: 704db...9c4

Personen skrev "alltid skal kose seg med vin". Det finnes mange mennesker med et diskuterbart forhold til alkohol i dette landet (forståelig nok når livet er tøft for mange nå, og drikkekulturen er som den er). Men det må være lov å velge bort folk som partnere dersom noen ikke en gang kan kose seg én helg uten alkohol. 

Anonymkode: f941a...bec

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mange, spesielt kvinner som har et alkoholproblem i dag uten å innse det. Selv er jeg midt i målgruppen, kvinne i midten av førtiårene som kun drikker vin ved spesielle anledninger, dvs. 5-6 ganger i året. Noe som ifølge mange av mine medsøstre ikke er «normalt», det «normale» er visstnok ett glass vin på kvelden på hverdagene og 1-2 flasker i helgene. 

I min verden er det å ha et alkoholproblem, selv om det høres finere ut med et glass vin enn øl og sprit.

Anonymkode: b4bca...155

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare for meg selv: ville skygget unna en som understreker hvor viktig det er å ha vin (eller øl) til alle "spesielle anledninger". 

De må gjerne få mene det, men mine personlige verdier ligger i andre sider av anledninger enn alkoholen. 

Vet om fler som skjuler sin alkoholavhengighet bak "interesse for fine viner og spesielle øltyper", da alle aktiviteter sirkler rundt alkoholen. Dette gjelder nok et fåtall, men er like fullt reellt. 

Endret av klarinetta
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er litt morsomt med folk som legger store deler av personligheten sin inn noen få hobbyer/interesser, enda bedre er det når de liksom skal se ned på deg for å ikke dele disse. Blir litt det samme som folk som tror at nivå på utdannelse 100% gjenspeiler intellektuelle evner. 

Takk for denne tråden, jeg koser meg skikkelig.
Glad for å se at det også finnes fornuftige folk her. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Mulig i teorien, men empiri vise motsatt. Befolkningen i de landene som drikker mer vin enn oss, er friskere og lever lenger.

Anonymkode: 2f1cb...ad1

Japan har den lengste forventede levealderen og de konsumerer mindre alkohol enn vi gjør i Norge. Det er nok andre ting som påvirker mer, som f.eks diett. 

De landene som har høyest alkoholkonsum har dog også lav forventet levealder. Da snakker vi, i Europa,  om Russland, Belarus osv. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (1 minutt siden):

Japan har den lengste forventede levealderen og de konsumerer mindre alkohol enn vi gjør i Norge. Det er nok andre ting som påvirker mer, som f.eks diett. 

De landene som har høyest alkoholkonsum har dog også lav forventet levealder. Da snakker vi, i Europa,  om Russland, Belarus osv. 

Siste avsnitt: hva kom først? Alkoholen eller forventet levealder. 

Anonymkode: 74495...fe3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er på tinder og har jo også lagt merke til at "alle" menn er fjellgeiter. Men synes også nesten alle har vin som interesse,  "ser setter noen å dele et glass vin med","et glass vin i solnedgangen" osv. Er det slik at "alle" drikker vin i det daglige/ hver helg? 

Selv liker jeg ikke vin. Vil jeg da være "helt uaktuell" for alle disse vindrikkerne som setter det så høyt? Er det vanlig at man skal kose seg med et glass vin i alle sammenhenger? 

Anonymkode: 40395...3f5

Jeg drikker bare vin kanskje en gang annenhver måned, og da i moderate mengder. Jeg ønsker ikke å date noen som har vin, cocktails eller det å gå ut på byen som hovedinteresse. 

Anonymkode: 27269...0a9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er -vin- en så stor del av personligheten til enkelte at det avgjør hvem dere dater?

Da ville jeg gått inn i meg selv.

Anonymkode: 3d737...19a

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (57 minutter siden):

Det vet du ikke noe om. Kan være en del som reagerte ved å ikke kontakte deg. De som til tross for at du skrev det tok kontakt, så antakelig på det som positivt. Derfor ingen reaksjon fra de.

Det er forsåvidt sant, men nå fikk jeg såpass mange matcher at det var ihvertfall ikke noe jeg la merke til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min vennekrets og bransje er det enkelte av venninnene mine som er ute/sosialiserer flere ganger i uka, over øl/vin, og det blir slik en del av livsstilen. Og det sosiale.

Ei av de avsluttet det med en fyr etter flere dater, fordi han var avholds. Ikke først og fremst derfor, men de levde så ulike hverdager og liv at det ikke var forenelig. Han ville se på Netflix ute og hun sosialisere og mingle ute.

Tror slik sett de er representative for en del, mtp ekstrovert/introvert og hva man forbinder med å være en type person som liker «å ta et glass vin». Altså at det ligger en del personlighetstrekk forbundet til det å være veldig sosial og mye ute, eksempelvis. Hvis man skal være litt generisk. Og det er jo folk (både på appene og IRL).

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-jk- skrev (4 timer siden):

Folk som avstår fra å drikke alkohol er barnslige? Den var ny. 

Fisk spiser jeg selvsagt. Spiser egentlig det meste. 

Du må lese setningen i sammenheng og i kontekst.

Hvis noen ikke drikker vin OG ikke liker fisk så er det stor sannsynlighet for at det er en person som hele livet har nekter å smake på noe hun ikke liker fra før. Uinteressert i å utvide horisonten.

Enkelte ting som oliven, blåmuggost, sushi, lutefisk, kapers, asparges, kaffe og vin er smaker man må lære å like. Ofte er det de smakene man elsker når man er vant til det. Noen fortsetter hele livet uten å smake på nye ting.

Anonymkode: 1af3d...4a7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skar jeg væra dønn ærlig. Jeg HATA fjellturer. Klarer meg fint uten vin også. Tar meg heller en kjeft med smelta snø.

Hilsen mann som ikke er på tinder.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (2 timer siden):

Jeg trodde vi snakket om vin, ikke folk som drikker seg i hjel av vodka. Hold deg til saken. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er -vin- en så stor del av personligheten til enkelte at det avgjør hvem dere dater?

Da ville jeg gått inn i meg selv.

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du må lese setningen i sammenheng og i kontekst.

Hvis noen ikke drikker vin OG ikke liker fisk så er det stor sannsynlighet for at det er en person som hele livet har nekter å smake på noe hun ikke liker fra før. Uinteressert i å utvide horisonten.

Enkelte ting som oliven, blåmuggost, sushi, lutefisk, kapers, asparges, kaffe og vin er smaker man må lære å like. Ofte er det de smakene man elsker når man er vant til det. Noen fortsetter hele livet uten å smake på nye ting.

Anonymkode: 1af3d...4a7

Tro meg, vi har smakt alkohol. Vi som ikke liker det, altså. Jeg spiser for øvrig muggost, sushi, asparges, drikker kaffe (med måte). Men man blir ikke full av muggost, sushi, asparges eller kaffe. Man kan få hjertebank, dårlige tenner og andre plager av for mye kaffe, derfor begrenser jeg meg. Jeg har smakt på masse vin, og ikke likt noen smaker i det hele tatt. HVORFOR skal jeg fortsette å smake når jeg definitivt ikke liker det, verken smaken eller rusen? Hvorfor skal jeg fortsette å smake på noe som er skadelig, når jeg ikke liker det? Det samme gjelder oliven og lutefisk - selv om det ikke er skadelig, så hater jeg smaken, og jeg har smakt mange ganger. Forstår heller ikke poenget med å ødelegge fisken med lut når man ikke lenger trenger det for å oppbevare fisken. Vi har fryser og kjøleskap, liksom.

Anonymkode: 9e1f9...a66

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis det er smaker man "må lære å like" så tyder det vel på at det er ting som egentlig ikke er noe godt.

Anonymkode: b6e7d...bba

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er glad i alkohol, fester og sosiale situasjoner er vin det som er "akseptert". Et veldig glad i sterkere drikke som cocktails og rom, men skriver vin for å ikke få et negativt inntrykk. Liket jo vin også, så er jo ikke direkte løgn.

Anonymkode: 2d025...536

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...