sicario Skrevet 30. september #41 Del Skrevet 30. september (endret) Jeg drikker vin 2-3 ganger i året og er vel det man her kaller en «fjellgeit». kjenner meg ikke helt igjen i at det er så overbefolket på fjellet akkurat. Det spørs jo hvor man går. Jeg tilbringer forholdsvis mye av min fritid til fjells. Svært sjelden jeg går på andre folk. Jeg simpelthen elsker å være alene langt til fjells. Når det kommer til partner, så er jeg ikke så opptatt av hverken vinvaner eller hvor glad hun måtte være i å gå i fjellet. Jeg er ikke en som må ha felles interesser eller lidenskap. Nesten tvert i mot. Jeg setter stor pris på at partner har egne ting hun er opptatt av. Det beriker også mitt liv. Endret 30. september av sicario 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 30. september #42 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Må innrømme at folk som ikke drikker vin og ikke spiser fisk, de må ha mange andre gode egenskaper for å veie opp. For de er barnslige i mine øyne. Anonymkode: 955f9...8ba Folk som avstår fra å drikke alkohol er barnslige? Den var ny. Fisk spiser jeg selvsagt. Spiser egentlig det meste. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #43 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Må innrømme at folk som ikke drikker vin og ikke spiser fisk, de må ha mange andre gode egenskaper for å veie opp. For de er barnslige i mine øyne. Anonymkode: 955f9...8ba Mens jeg tenker at det er virkelig barnslig å være så lite reflektert. Jeg liker fisk, men drikker ikke vin (mer). Anonymkode: aeb74...818 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 30. september #44 Del Skrevet 30. september Nei, jeg er verken interessert i vin (alkohol generelt) eller å være fjellgeit (jeg liker turer, bare så det er sagt). Uansett, jeg skrev ganske eksplisitt i profilen min at jeg ikke drikker alkohol. Det var ingen som egentlig reagerte på det, men jeg var ganske tidlig inne på at jeg helst ville finne meg en partner som ikke drikker alkohol. Heldigvis gikk det fint, og fant meg en mann som heller ikke drikker alkohol. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #45 Del Skrevet 30. september Jeg elsker naturvin. Hadde vært gøy å finne en med samme interessen, men har ikke noe stort problem med å date noen som er avholds, så lenge det ikke er kjipe grunner til det. Anonymkode: 21dbb...92e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #46 Del Skrevet 30. september -jk- skrev (1 time siden): At alkohol er gift for kroppen er vel velkjent? Fra Kreftforeningen sine sider: Alkohol har en toksisk effekt, og virker dermed som en slags gift på kroppen. Når alkohol brytes ned i leveren dannes restproduktet acetaldehyd. Dette kan skade celler og genmateriale, og øker risikoen for kreft. Eh ja, dette er da allmennkunnskap? Har noen påstått at alkohol ikke er toksisk? Heldigvis drikker jeg så sjelden og så små mengder alkohol at det absolutt ikke er noen fare for helsen min👍Og det jeg drikker er selvsagt kun kvalitetsvin. For smakens skyld. Anonymkode: 7e4f8...573 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LøkkaLine Skrevet 30. september #47 Del Skrevet 30. september Jeg synes det er fascinerende hvor mange som tenker de må være såpass like en partner, for å være en god match. Kjemi handler verken om hva du drikker eller hvor du går turer, for min del. Å ha veldig ulike livsstiler kan så klart krasje, men fatter ikke hvordan å drikke vin eller ei havner i den kategorien. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #48 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Må innrømme at folk som ikke drikker vin og ikke spiser fisk, de må ha mange andre gode egenskaper for å veie opp. For de er barnslige i mine øyne. Anonymkode: 955f9...8ba Noen er allergiske mot fisk. Dødelig allergisk. Du er ikke bare barnslig, du har hensynsløse krav til andre, så hvorfor skal de synge etter pipa di? Kom deg over degselv, såpass viktig er du ikke. Anonymkode: 4888d...eaa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 30. september #49 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Må innrømme at folk som ikke drikker vin og ikke spiser fisk, de må ha mange andre gode egenskaper for å veie opp. For de er barnslige i mine øyne. Anonymkode: 955f9...8ba Antar du viser til dem som sier de *ikke liker*. Men - har du fått med deg nyheten om makrell i tomat? Det er ikke barnslig å være opptatt av miljøgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #50 Del Skrevet 30. september For meg er vinen viktig. Liker dyrere viner, som passer til mat. Føles bortkastet å åpne en flaske for en person, og ønsker også noen å dele smakene med. Liker også å gå ut og spise på bedre restauranter, og ha vinmeny til. Om det kun handler om et glass i sola, eller et glass til en enkel lunsj, bryr jeg meg ikke om hvorvidt en har cola og andre vin. Men akkurat disse matopplevelsene vil jeg dele fullt ut med mannen min. Anonymkode: 26f59...5e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #51 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen er allergiske mot fisk. Dødelig allergisk. Du er ikke bare barnslig, du har hensynsløse krav til andre, så hvorfor skal de synge etter pipa di? Kom deg over degselv, såpass viktig er du ikke. Anonymkode: 4888d...eaa Dealbreaker her også, dessverre. Orker ikke gjennomgripende allergier, eller "liker ikke". Anonymkode: 26f59...5e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #52 Del Skrevet 30. september Brunello skrev (57 minutter siden): Nei, men vann klarer ikke å gi den ekstra dimensjonen til måltidene som rett vin gjør. Feil vin kan være med på å ødelegge måltidet. Ødelegge måltidet, faktisk. Hva hadde oldefaren din sagt til dette, eller alle andre i verden som jobber hardt for mat på bordet. Pretensiøst. Anonymkode: 74495...fe3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #53 Del Skrevet 30. september Brunello skrev (58 minutter siden): Nei, men vann klarer ikke å gi den ekstra dimensjonen til måltidene som rett vin gjør. Feil vin kan være med på å ødelegge måltidet. Ødelegge måltidet, faktisk. Hva hadde oldefaren din sagt til dette, eller alle andre i verden som jobber hardt for mat på bordet. Pretensiøst. Anonymkode: 74495...fe3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #54 Del Skrevet 30. september Selv foretrekker jeg å nippe til en kartong juice med sugerør på en benk med utsikt mot et parkeringshus. Med lillefingeren ute selvsagt. Anonymkode: b6e7d...bba 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 30. september #55 Del Skrevet 30. september LøkkaLine skrev (6 minutter siden): Jeg synes det er fascinerende hvor mange som tenker de må være såpass like en partner, for å være en god match. Kjemi handler verken om hva du drikker eller hvor du går turer, for min del. Å ha veldig ulike livsstiler kan så klart krasje, men fatter ikke hvordan å drikke vin eller ei havner i den kategorien. Akkurat mine tanker også. Om jeg «matcher» med noen, handler ikke om denne typen ting, men mer om kjemi som du sier. Jeg verdsetter forskjellene i interesser. Syntes bare det bringer mer dynamikk inn i et forhold. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #56 Del Skrevet 30. september -jk- skrev (1 time siden): At alkohol er gift for kroppen er vel velkjent? Fra Kreftforeningen sine sider: Alkohol har en toksisk effekt, og virker dermed som en slags gift på kroppen. Når alkohol brytes ned i leveren dannes restproduktet acetaldehyd. Dette kan skade celler og genmateriale, og øker risikoen for kreft. Mulig i teorien, men empiri vise motsatt. Befolkningen i de landene som drikker mer vin enn oss, er friskere og lever lenger. Anonymkode: 2f1cb...ad1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flipit Skrevet 30. september #57 Del Skrevet 30. september Noen ganger er merker jeg at jeg blir veldig takknemlig for at KG ikke gjenspeiler virkeligheten i særlig stor grad. Og glad for at jeg holder meg unna søppelapper som Tinder, Vin snobber som ser ned på andre uten samme interesse som dem og kaller dem barnslige, men samtidig så bruker de Tinder? Tidenes ironi 😂 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #58 Del Skrevet 30. september Vi har vinkjeller og drømmer om vingård i Italia. Vi drar på vingårder i ferien. Så ja, vin er en interesse. Jeg tror ikke jeg kunne hatt en fyr som drakk Pepsi max. 😅 Anonymkode: 7a204...f45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 30. september #59 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ødelegge måltidet, faktisk. Hva hadde oldefaren din sagt til dette, eller alle andre i verden som jobber hardt for mat på bordet. Pretensiøst. Anonymkode: 74495...fe3 Jeg håper han også hadde sett verdien av å ikke ødelegge smaksbildet med ekkelt søtningstilsatt vann. jeg mener selvsagt mat man har brukt litt tid på, selv om det i teorien gjelder all mat. Men jeg drikker vann til hverdagens middager. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 30. september #60 Del Skrevet 30. september SPOCA skrev (50 minutter siden): Nei, jeg er verken interessert i vin (alkohol generelt) eller å være fjellgeit (jeg liker turer, bare så det er sagt). Uansett, jeg skrev ganske eksplisitt i profilen min at jeg ikke drikker alkohol. Det var ingen som egentlig reagerte på det, men jeg var ganske tidlig inne på at jeg helst ville finne meg en partner som ikke drikker alkohol. Heldigvis gikk det fint, og fant meg en mann som heller ikke drikker alkohol. Det vet du ikke noe om. Kan være en del som reagerte ved å ikke kontakte deg. De som til tross for at du skrev det tok kontakt, så antakelig på det som positivt. Derfor ingen reaksjon fra de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå