Gå til innhold

Er vin så viktig for alle menn og kvinner? (Inspirert av fjellgeittråden om menn)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på tinder og har jo også lagt merke til at "alle" menn er fjellgeiter. Men synes også nesten alle har vin som interesse,  "ser setter noen å dele et glass vin med","et glass vin i solnedgangen" osv. Er det slik at "alle" drikker vin i det daglige/ hver helg? 

Selv liker jeg ikke vin. Vil jeg da være "helt uaktuell" for alle disse vindrikkerne som setter det så høyt? Er det vanlig at man skal kose seg med et glass vin i alle sammenhenger? 

Anonymkode: 40395...3f5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke dette handler om selve vinen. Mer om å dele gode øyeblikk sammen. Da er det vanlig med et glass vin. Eller øl. Eller brus. 

Tror det handler mer om at de ser for seg romantiske øyeblikk. 

Anonymkode: b0ce8...d05

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er på tinder og har jo også lagt merke til at "alle" menn er fjellgeiter. Men synes også nesten alle har vin som interesse,  "ser setter noen å dele et glass vin med","et glass vin i solnedgangen" osv. Er det slik at "alle" drikker vin i det daglige/ hver helg? 

Selv liker jeg ikke vin. Vil jeg da være "helt uaktuell" for alle disse vindrikkerne som setter det så høyt? Er det vanlig at man skal kose seg med et glass vin i alle sammenhenger? 

Jeg er en vindrikker. Jeg vil gjerne sitte ute med kjæresten en sommerkveld å ta et glass vin, om han drikker en øl eller en cola er det samme for meg. Det er vel mer å sitte sammen med noen man er glad i. 

Om du ikke vil ha en kjæreste som vil ta et glass vin, hvor du ville tatt cola, fordi du har et anstrengt forhold til alkoholdrikke - så er ikke de rett for deg. Jeg tror ingen av de du refererer til ville hatt et problem med at du valgte en annen drikk, med eller uten alkohol :) 

Anonymkode: 7f498...69a

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er en vindrikker. Jeg vil gjerne sitte ute med kjæresten en sommerkveld å ta et glass vin, om han drikker en øl eller en cola er det samme for meg. Det er vel mer å sitte sammen med noen man er glad i. 

Om du ikke vil ha en kjæreste som vil ta et glass vin, hvor du ville tatt cola, fordi du har et anstrengt forhold til alkoholdrikke - så er ikke de rett for deg. Jeg tror ingen av de du refererer til ville hatt et problem med at du valgte en annen drikk, med eller uten alkohol :) 

Tja. Jeg drikker vin når anledningen byr seg og ville aldri datet et avholdsmenneske så ts ville ikke vært aktuell som jo er det hun spør om. Når det er sagt, så ville neppe jeg vært det for henne heller mtp at hun er såpass negativ til det.

Ja svært mange drikker vin. Hvis det er et problem, må man finne noen som ikke gjør det. Det er egentlig ikke vanskeligere. 

Anonymkode: 2036b...e0a

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har overhodet ingenting med et anstrengt forhold til alkohol (heldigvis), så er kun fordi jeg ikke liker vin, og da kanskje fort føler meg litt lite "voksen" når det føles som alle andre er så ihuga opptatt av vin og vindrikking. 😳

Jeg drikker alkohol, men alkohol er ikke så viktig for meg at jeg hadde syntes det var verdt å bruke 500 kr  og oppover på ei vinflaske f.eks. Det hadde føltes som sløsing for min del. 

Men blir kanskje litt som med tur på fjellet, at det føles forventet å skulle skrive det, og at det også blir litt som #2 skriver, at det blir et symbol på kos og romantikk? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja. Jeg drikker vin når anledningen byr seg og ville aldri datet et avholdsmenneske så ts ville ikke vært aktuell som jo er det hun spør om. Når det er sagt, så ville neppe jeg vært det for henne heller mtp at hun er såpass negativ til det.

Ja svært mange drikker vin. Hvis det er et problem, må man finne noen som ikke gjør det. Det er egentlig ikke vanskeligere. 

Har jeg noen plass skrevet at jeg er avholds? Men joda, dersom vin er såpass viktig for noen som det tydeligvis er for deg, at du ikke engang hadde vurdert en som var avholds, hadde nok du vært rimelig uaktuell for meg også😂 (Og nei, jeg er absolutt ikke avholds, jeg drikker bare ikke vin) 

Men bare så det er presisert, så er jeg ikke negativ til at folk drikker vin, jeg bare lurer på om menn er så ihuga vinelskere som mange gir uttrykk for, at det er en så viktig del av hverdagen/ helgene som det fremkommer i profilene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor kunne du ikke datet et avholdsmenneske, om vedkommende ikke hindret deg i å kose deg med vin?

Selv pleide jeg også å kose meg med vin og å ta meg en fest en ytterst sjelden gang. Etter jeg fikk barn har jeg i praksis levd som avholdes, selv om jeg ikke har tatt noe standpunkt om å aldri røre alkohol igjen. Jeg har liksom bare ikke savnet det. Hvorfor skal det være en negativ ting? Ser ikke noe problem med at andre drikker, om de tilpasser tid og sted og anledning.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinen i seg selv er ikke så viktig, men jeg innbiller meg at det sier noe om en person om hun kan ta et glass vin eller ikke.

Jeg ser for meg noen som alltid har dratt tidlig fra fest og heller drikker Pepsi Max og ser på TV. Kanske mange strenge regler for livet og "fornuftig" i alle valg. Kanskje en person med en lang liste med ting hun ikke liker fordi hun aldri har vendt seg til det.

Anonymkode: 1af3d...4a7

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja, og ja, du er uaktuell for mange

Anonymkode: 7d5f0...c11

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin er ikke viktig i mitt liv. Rødvin kan jeg ikke drikke pga får helt vanvittig mye ekstraslag på hjertet. 
Hvitvin drikker jeg hvis vi koser oss med reker på sommeren. Sånn ellers, så tar jeg heller et glass brus på lørdagskvelden. Drikker hvitvin hvis jeg får det servert, da. 

Anonymkode: b4d4c...d5c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vin er ikke viktig for alle menn som vil date !  På flere dating plattformer ser man ihvertfall i overkant mye bilder av både menn og kvinner med et glass i hånda....og selv syns jeg det er idiotisk, og litt vel mye "mainstream" - at man skal "kose" seg, og gjerne da med alkohol.  Jeg klarer fint å kose meg med noe alkoholfritt - men, uansett så skal ikke jeg dømme de som vil fremstå med et glass vin eller noe alkoholholdig i hånda- det handler vel så mye om hvem man selv vil styre unna. Om du drikker annet enn vin så tror jeg allikevel det går helt fint for en mann som absolutt skal drikke vin....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Drikker ikke vin jeg heller. Betale for sure druer med gift i, står jeg over.. ikke vil jeg ha det gratis heller 😊

Anonymkode: dfaef...845

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lagt merke til dette. Tror mange overdriver vininteressen sin. Det gir bare sosial kred, da det er en klassemarkør. Jeg ville dessuten vært skeptisk til de som alltid skal «kose seg» med vin. 

Anonymkode: 2984f...c27

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har lagt merke til dette. Tror mange overdriver vininteressen sin. Det gir bare sosial kred, da det er en klassemarkør. Jeg ville dessuten vært skeptisk til de som alltid skal «kose seg» med vin. 

Anonymkode: 2984f...c27

Really. Av alle ting, så er du skeptisk til de som skal kose seg med vin? Noe som basically store deler av Norge gjør hver helg. Hjelp, sier eg bare

Anonymkode: 704db...9c4

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann, men har også merket det er veldig mange som skryter på seg å være så mye på fjellet. Hadde så mange vært på fjellet som folk gir utrykk for på tinder, så ville alle fjelltopper vært stappfulle😅 

Det med vin kan jeg ikke si jeg har merket mye til 

Anonymkode: ad424...f0a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skål og vining er en helt akseptert aktivitet i 2024, ja. Til og med statsministeren skåler offentlig til befolkningen i sin nyttårstale. 

Selv foretrekker jeg en å dele en joint med, men kan også ta et glass vin eller 3 innimellom 🥰 Jeg har ikke noe imot noe(n) å kose meg med. 

Anonymkode: 1acdd...91c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Drikker ikke vin jeg heller. Betale for sure druer med gift i, står jeg over.. ikke vil jeg ha det gratis heller 😊

Anonymkode: dfaef...845

Med det nivået av ignoranse ville du helt klart vært uaktuell for alle oss som har den minste peiling på vin. Men sånn er det jo, man er ikke ment å matche med alle.

Anonymkode: 7e4f8...573

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner få menn som foretrekker vin over øl, men tror de tror at de appellerer mer til kvinner med å skrive vin. Noe de sikkert glør også

Anonymkode: fcadf...02f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er mann, men har også merket det er veldig mange som skryter på seg å være så mye på fjellet. Hadde så mange vært på fjellet som folk gir utrykk for på tinder, så ville alle fjelltopper vært stappfulle😅 

Det med vin kan jeg ikke si jeg har merket mye til 

Anonymkode: ad424...f0a

Men alle fjelltopper ER «stappfulle».

Om du åpner en lokalavis på nett så er «hvordan fikser vi problemet med nedtråkking i vårt lokalfjell» eller «åpnet den nye sherpa-trappa til lokalfjell» eller «dugnad med steinlegging/grusing/trapper til lokalfjell» en velkjent, godt resirkulert serie artikler. Fjell landet over tråkkes ned. En del av dem som tråkker er nok på Tinder.

Ts: på Tinder må man med en kortfattet beskrivelse forsøke å si noe om sin egen sosioøkonomiske sfære. Fordi ingen av oss ønsker jo å date nedover. Så vi ønsker kun svar fra mennesker i vår egen eller en sosioøkonomisk sfære vi oppfatter som bedre enn vår egen. Slik er også du. Du søker folk «som deg selv» eller noe bedre, men du er definitivt ikke interessert i noen med en livsstil som vil være deg til ulempe eller sjenanse. Og noen med en livsstil milevis mer «elegant» «ekstravagant» eller ulik din egen gjør deg ukomfortabel.

Du leser om fjellgående menn som drikker vin. Og det gjør deg ukomfortabel. Du får en nagende følelse av at mennene ikke er «din type» folk. Ta den følelsen på alvor, er mitt tips. Det finnes millionvis av menn - velg de som gjør deg komfortabel. For dating handler ikke om å finne noen som vil ha deg, ts. Da kunne du jo bare dratt på din lokale brune pub og fått hauger av tilbud. Det handler om å finne en du vil ha. 

Anonymkode: e29c7...a48

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...