AnonymBruker Skrevet 29. september #1 Del Skrevet 29. september Jeg har gått på p-piller i 4-5 år nå, men sluttet for 2 mnd siden. Jeg har ME og opplever at symptomene er betraktelig verre når jeg har mensen, kan dette stemme? Noen som har erfart det samme? Anonymkode: e48f2...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #2 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har gått på p-piller i 4-5 år nå, men sluttet for 2 mnd siden. Jeg har ME og opplever at symptomene er betraktelig verre når jeg har mensen, kan dette stemme? Noen som har erfart det samme? Anonymkode: e48f2...bb3 Jeg vet ikke , men kan jo være logisk , østrogen gir jo kroppen energi..jeg vil anbefale å ta noe dum her nad+ , er kosttilskudd, er et naturlig stoff kroppen produserer selv, men som forskere mistenker kroppen har lite av ved ME, det har direkte innvirkning på mitokondrier i cellene, det er en energisvikt som skjer på cellenivå ved ME mistenker forskere. Anonymkode: 25fa3...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #3 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke , men kan jo være logisk , østrogen gir jo kroppen energi..jeg vil anbefale å ta noe dum her nad+ , er kosttilskudd, er et naturlig stoff kroppen produserer selv, men som forskere mistenker kroppen har lite av ved ME, det har direkte innvirkning på mitokondrier i cellene, det er en energisvikt som skjer på cellenivå ved ME mistenker forskere. Anonymkode: 25fa3...491 Noe som heter NAD+ mente jeg Anonymkode: 25fa3...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #4 Del Skrevet 30. september Er du blitt undersøkt gynekologisk? Har du sterke menssmerter? Nabojenta her fikk først diagnostisert ME før de fant ut hun hadde endiometrose. Med operasjon og ppiller er hun en annen jente nå Anonymkode: 1aa5f...481 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #5 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er du blitt undersøkt gynekologisk? Har du sterke menssmerter? Nabojenta her fikk først diagnostisert ME før de fant ut hun hadde endiometrose. Med operasjon og ppiller er hun en annen jente nå Anonymkode: 1aa5f...481 Der ser man hvor mange brister det er i ME utredning, forferdelig trist for de som blir feildiagnosert. Kjempebra at hun fant ut av det! ❤️ Anonymkode: d3cb3...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #6 Del Skrevet 30. september Hei, har en del erfaring med ME og utmattelse, så jeg ville bare spørre om du er skikkelig utredet for cøliaki og stoffskiftesykdom? Adhd kan også ligge under. Du trenger ikke svare meg, altså, ville bare nevne at disse tingene kan slå en alldeles ut, og (også) gi utmattelse / ME. Anonymkode: 26714...dbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #7 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har gått på p-piller i 4-5 år nå, men sluttet for 2 mnd siden. Jeg har ME og opplever at symptomene er betraktelig verre når jeg har mensen, kan dette stemme? Noen som har erfart det samme? Anonymkode: e48f2...bb3 Altså, ME symptomer ble verre under mens etter du sluttet på p-piller? Det er i såfall ikke så rart, fordi langvarig bruk av p piller for å så slutte kan gi en del forstyrrelser som igjen påvirker flere funksjoner i kroppen. Har selv ME og anbefaler veldig kosthold for å regulere hormoner. Er helt fri for pms problemer nå. Anonymkode: d3cb3...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #8 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har gått på p-piller i 4-5 år nå, men sluttet for 2 mnd siden. Jeg har ME og opplever at symptomene er betraktelig verre når jeg har mensen, kan dette stemme? Noen som har erfart det samme? Anonymkode: e48f2...bb3 Når du har stoppet kroppens naturlige funksjoner med hormoner i mange år, så er det klart at kroppen reagerer når den nå skal tilpasse seg å fungere uten kunstige hormoner. Gi det 1/2 år og se om ikke tingene går seg til. Alternativt snakk med legene dine. Anonymkode: 458d5...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #9 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er du blitt undersøkt gynekologisk? Har du sterke menssmerter? Nabojenta her fikk først diagnostisert ME før de fant ut hun hadde endiometrose. Med operasjon og ppiller er hun en annen jente nå Anonymkode: 1aa5f...481 Jeg var nylig til gyn, men skal tilbake neste mnd. Håper nesten det er endometriose, men det burde vel ha blitt funnet ut av før 🥲 TS Anonymkode: e48f2...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #10 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, har en del erfaring med ME og utmattelse, så jeg ville bare spørre om du er skikkelig utredet for cøliaki og stoffskiftesykdom? Adhd kan også ligge under. Du trenger ikke svare meg, altså, ville bare nevne at disse tingene kan slå en alldeles ut, og (også) gi utmattelse / ME. Anonymkode: 26714...dbe Hei! Jeg har ikke cøliaki, men har slitt med stoffskiftet. Fastlege vil ikke ta tak i det, for h*n mener jeg er innenfor normalen. Selv om anti TPO har vært så høy at den ikka har vært målbar 😞 TS Anonymkode: e48f2...bb3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #11 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Når du har stoppet kroppens naturlige funksjoner med hormoner i mange år, så er det klart at kroppen reagerer når den nå skal tilpasse seg å fungere uten kunstige hormoner. Gi det 1/2 år og se om ikke tingene går seg til. Alternativt snakk med legene dine. Anonymkode: 458d5...e5d Jeg klarer ikke ha det som dette i 1/2 år 😞 Jeg fungerer ikke, klarer så vidt komme meg ut døren. Har kontaktet legen og spurt om det beste er å begynne på p-piller igjen. TS Anonymkode: e48f2...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #12 Del Skrevet 30. september Jeg har ME. Ble syk som tenåring etter kyssesyken. Ble veldig dårlig under mens. Bare sov og sov. Begynte på cerazette og ble mye, mye bedre. Anonymkode: 2f6a3...a14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #13 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg var nylig til gyn, men skal tilbake neste mnd. Håper nesten det er endometriose, men det burde vel ha blitt funnet ut av før 🥲 TS Anonymkode: e48f2...bb3 Tja.. Hvis du har gått på ppiller lenge så hindrer det eggløsning som forårsaker endiometrose. Men vanlige symptomer er jo sterke og smertefulle menstruasjonener som ung. Mest sannsynlig ville du nok plagdes med det både før og etter ppiller Anonymkode: 1aa5f...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #14 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Jeg har ikke cøliaki, men har slitt med stoffskiftet. Fastlege vil ikke ta tak i det, for h*n mener jeg er innenfor normalen. Selv om anti TPO har vært så høy at den ikka har vært målbar 😞 TS Anonymkode: e48f2...bb3 ...hm.. da ville jeg oppsøkt en spesialist på egen hånd... ❤️ Anonymkode: 26714...dbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #15 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Tja.. Hvis du har gått på ppiller lenge så hindrer det eggløsning som forårsaker endiometrose. Men vanlige symptomer er jo sterke og smertefulle menstruasjonener som ung. Mest sannsynlig ville du nok plagdes med det både før og etter ppiller Anonymkode: 1aa5f...481 Var veldig plaget med det som ung, fastemegen ville da sette med på p-piller, men mamma mente jeg var for ung. Jeg har også blødd mye når jeg gikk på p-piller, nesten 1 år. Skiftet piller og det ble bedre. Men jeg har mye plager i nedre del av magen. Veldig opplåst, smerter og ubehag. Må jo være noe. Jeg skal til gyn neste mnd pga. lette celleforandringer. Kan jeg spørre om dette med endometrose da? TS Anonymkode: e48f2...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #16 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Var veldig plaget med det som ung, fastemegen ville da sette med på p-piller, men mamma mente jeg var for ung. Jeg har også blødd mye når jeg gikk på p-piller, nesten 1 år. Skiftet piller og det ble bedre. Men jeg har mye plager i nedre del av magen. Veldig opplåst, smerter og ubehag. Må jo være noe. Jeg skal til gyn neste mnd pga. lette celleforandringer. Kan jeg spørre om dette med endometrose da? TS Anonymkode: e48f2...bb3 Bare å spørre. Er du bedre på p piller så er det jo meget mulig at forklaringen ligger i endometriose. Anonymkode: 458d5...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #17 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bare å spørre. Er du bedre på p piller så er det jo meget mulig at forklaringen ligger i endometriose. Anonymkode: 458d5...e5d Sykt mye skrivefeil hos meg 😆 Hjelpes! Men takk for hjelpen 🫶🏻 Skal spørre de, eller evt. få fastlegen til å bestille ny time for dette. TS Anonymkode: e48f2...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #18 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Var veldig plaget med det som ung, fastemegen ville da sette med på p-piller, men mamma mente jeg var for ung. Jeg har også blødd mye når jeg gikk på p-piller, nesten 1 år. Skiftet piller og det ble bedre. Men jeg har mye plager i nedre del av magen. Veldig opplåst, smerter og ubehag. Må jo være noe. Jeg skal til gyn neste mnd pga. lette celleforandringer. Kan jeg spørre om dette med endometrose da? TS Anonymkode: e48f2...bb3 Spør om alt du kan komme på! Anonymkode: 26714...dbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #19 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spør om alt du kan komme på! Anonymkode: 26714...dbe Ja jeg skal prøve 🥹 Takk ❤️ TS Anonymkode: e48f2...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå