Gå til innhold

Hvordan finne ut om en utdanning er master of science, arts eller liberal arts?

Majer

Anbefalte innlegg

Ta bioteknologi som eksempel. Man kan ta master of science i det, men man kan også ta de to jeg nevnte over. I utlandet er man tydelig på hva slags master det er, men her i Norge synes bare studietnavnet uten msc, ma, alm osv. Det er sinnsykt frustrerende.

Jeg lurer spesifikt på masteren i design på AHO. Er den i arts? Jeg ville i utgangspunktet tenkt det, men de få studiene jeg finner i Norge hvor det faktisk står så viser de alltid master of science 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Majer skrev (20 minutter siden):

Ta bioteknologi som eksempel. Man kan ta master of science i det, men man kan også ta de to jeg nevnte over. I utlandet er man tydelig på hva slags master det er, men her i Norge synes bare studietnavnet uten msc, ma, alm osv. Det er sinnsykt frustrerende.

Jeg lurer spesifikt på masteren i design på AHO. Er den i arts? Jeg ville i utgangspunktet tenkt det, men de få studiene jeg finner i Norge hvor det faktisk står så viser de alltid master of science 

Hvordan kan design være MSc?

Anonymkode: b2725...878

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er det den heter, ev. den engelske oversettelsen. I Norge bruker man normalt ikke arts/sciences/e.l.

Generelt er humaniora, kunst, design osv arts i utlandet, mens resten er science. Samfunnsfag kan være enten arts eller science. Men det er unntak. Ved Oxford og Cambridge er nesten alt arts.

Masteren i design ved AHO er det den offisielle tittelen er, ev. den engelske oversettelsen. Å kalle den noe annet vil være feil.

Anonymkode: a93f1...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...