Gå til innhold

Dere som har en «fuckfriend»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan praktiserer dere det? Spiser dere middag sammen, ser film, har en hel kveld sammen, koser dere, kysser, hvor ofte?

Og har dere noen regler ang dating med andre? Hva når en av dere møter en annen og ønsker å bli kjent med den personen, hvordan løser dere det? 

Anonymkode: c82d6...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her. Fuckfriend eller friend with benefits. Jeg aner ikke hva som er forskjellen, men vi er single, ikke kjæreste følelser,  på Tinder hver for oss, men har altså sex. Og har det litt hyggelig sammen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har det variert fra mann til mann. En møtte jeg kun for sex, gjerne ifm at han kjørte meg hjem fra fest og byen. Bare sex så hjem etterpå, ca en gang i mnd. En kunne jeg henge med hele kvelden og vi overnattet også hos hverandre, det hendte også at han spurte om å bare sove sammen når jeg hadde mensen eller ikke orket sex, som regel et par ganger i uka. En var en god venn som jeg hadde sex med innimellom når vi begge var single, vi gjorde ting sammen, så film, gikk turer, gikk ut på byen og sjekket sammen, altså alt vi alltid hadde gjort sammen som venner. En var en type søndagskjæreste, vi så film, bestilte junkfood og hadde sex hele dagen. Ingen overnatting. Dere må nesten finne ut hva som funker for dere, og gjerne ha klare regler. Jeg har avsluttet de fleste av disse forholdene fordi de ville ha mer enn bare sex på sikt og begynte å bryte reglene vi hadde satt for forholdet. Det er veldig viktig å være åpen om intensjonene sine, er du kun interessert i et FF forhold er det veldig viktig å gjøre det klart fra start så man ikke skuffer eller sårer noen unødig. 

Anonymkode: 9146d...382

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For min del har det variert fra mann til mann. En møtte jeg kun for sex, gjerne ifm at han kjørte meg hjem fra fest og byen. Bare sex så hjem etterpå, ca en gang i mnd. En kunne jeg henge med hele kvelden og vi overnattet også hos hverandre, det hendte også at han spurte om å bare sove sammen når jeg hadde mensen eller ikke orket sex, som regel et par ganger i uka. En var en god venn som jeg hadde sex med innimellom når vi begge var single, vi gjorde ting sammen, så film, gikk turer, gikk ut på byen og sjekket sammen, altså alt vi alltid hadde gjort sammen som venner. En var en type søndagskjæreste, vi så film, bestilte junkfood og hadde sex hele dagen. Ingen overnatting. Dere må nesten finne ut hva som funker for dere, og gjerne ha klare regler. Jeg har avsluttet de fleste av disse forholdene fordi de ville ha mer enn bare sex på sikt og begynte å bryte reglene vi hadde satt for forholdet. Det er veldig viktig å være åpen om intensjonene sine, er du kun interessert i et FF forhold er det veldig viktig å gjøre det klart fra start så man ikke skuffer eller sårer noen unødig. 

Anonymkode: 9146d...382

Så ingen av desse fire-fem mennene du hadde regelmessig sex med ville egentlig bare ha sex, de trodde dere kunne blir kjærester ;) Du er ei fin ei du. Regner med du hemmeligholder alle disse eventyrene og tendensene for dine nye kjærester, for du er i allefall ikke forholdsmateriale. 

Anonymkode: 486cf...3d0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

for du er i allefall ikke forholdsmateriale.

Hvorfor dømmer du henne? Hun har vært klar på hva slags forhold hun vil ha og ikke ha. Betyr jo ikke at hun aldri kommer dit at hun vil ha et monogamt forpliktende samfunnsnormativt forhold en gang i framtida. 

Anonymkode: b3c58...886

• Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan man praktiserer det kommer helt på dere og hva slags forhold dere vil ha. Legg klare føringer og "regler" for hvordan man har det. Jeg og min fuck friend er som ordet antyder knulle - venner. Venner som knuller. Vi henger sammen og har det gøy som venner, pluss vi har sex. Blir gjerne 2-3 ganger i uken vi møttes. Det varierer om det er sex hver gang. Vi har avtalt å ikke ligge med andre med tanke på sykdommer osv, men altså nå er vi begge på et sted i livet hvor vi ikke ønsker kjærester osv. Han ble relativt nylig singel før meg, og jeg vet jeg skal flytte om ett år. Kjæreste nå ville vært upraktisk. Men vi har snakket om det, hva hvis en av oss møter noen...  Avtalen da isåfall om det skulle skje, er å slutte å ligge såklart.

Anonymkode: 2aaff...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mange måter oppfører vi oss som kjærester når vi møtes, lager god mat, knuller og ser film. Men det er jo kun vennskapelig og seksuelle følelser 

Anonymkode: 94609...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært venner i 3 år nå. Treffes kanskje en gang i mnd, av og til oftere og av og til sjeldnere. Da henger vi sammen hele helgen, finner på ting på lørag på dagtid og drikker masse vin og spiser en god treretters første kvelden og noe enklere andre kvelden, prater masse, hører mye musikk og har sex. Søndagen er da fast rutine med å slappe av på sofaen, drikke kaffe og spise is før jeg/han drar utpå kvelden. 

En perfekt ordning for oss. 

Anonymkode: fba0c...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen FWB gjennom årene. Vi har vel egentlig behandlet hverandre mye som kjærester når vi har tilbragt tid sammen. Spist, reist sammen, sett på filmer, dratt på fest, overnattet, kos, sex, prat. Vanligvis ikke så veldig mye kontakt utenom dagene vi har vært sammen, og da har det stort sett vært vennskaplig prat og iblant litt lett flørting. Ikke så mange regler egentlig. Vi la oss ikke oppi hva den andre drev med utenom stundene sammen. Men når vi møttes som FF var det bare hverandre vi hadde seksuell/romantisk kontakt med, la oss ikke etter alt annet der og da. Det var ikke noe vi hadde pratet om eller blitt enige om, det var bare slik det falt seg naturlig.

Jeg møtte ikke mine så veldig ofte, vanligvis 3-4 ganger i året bare. Og siden det var lite kontakt mellom møtene, ble det heller ikke rot når vi møtte andre som vi ønsket noe mer seriøst med heller. Plutselig var det en av oss som datet seriøst eller var i et forhold, og da var det selvfølgelig uaktuelt å fortsette å ha sex. Med enkelte tok vi det opp igjen når forholdene gikk over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste FF'ene har vært de hvor vi har hatt knallgod sex og godt selskap.  Da har vi gjort hyggelig ting sammen i tillegg til god sex.  Men det har ikke vært de rette følelsene for et forhold, eller timingen for et forhold har ikke vært rett.    I forhold til eksklusivitet så har det viktigste være at man er åpen på det.  At den andre vet om man treffer andre eller ikke, og at begge er enige.  

Anonymkode: 9b184...28e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Så ingen av desse fire-fem mennene du hadde regelmessig sex med ville egentlig bare ha sex, de trodde dere kunne blir kjærester ;) Du er ei fin ei du. Regner med du hemmeligholder alle disse eventyrene og tendensene for dine nye kjærester, for du er i allefall ikke forholdsmateriale. 

Hun gir vel ganske beng i om hun er forholdsmateriale for deg eller ikke 🤔 Hun er det for mange andre. Det er hva som teller for henne.

Anonymkode: 8bf37...3ce

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvordan praktiserer dere det? Spiser dere middag sammen, ser film, har en hel kveld sammen, koser dere, kysser, hvor ofte?

Gjør alt dette, og mer til. Drar på helgeturer og ferier sammen også. Jeg synes det er koselig både å få og gi en kjærestedopplevelse. Men introduser ikke fwb-en til venner og familie selvfølgelig.

Sitat

Og har dere noen regler ang dating med andre? Hva når en av dere møter en annen og ønsker å bli kjent med den personen, hvordan løser dere det? 

Når det begynner å bli seriøst med noen andre, trappes det naturlig ned. Men har ikke noen problemer med å ha en FWB i starten av en date-fase. De fleste forhold blir det uansett ikke noe av, så jeg gir ikke opp en FWB ved første date.

Hvis min FWB får seg kjæreste, gratulerer jeg alltid, ønsker lykke til med kjærligheten, og går videre ❤️

Anonymkode: 775e9...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange år siden, men vi gjorde egentlig mye "kjæresteaktige" ting sammen, så på tv, var ute på ting innimellom og sånt. Hadde avtale om at vi skulle si i fra om vi møtte noen andre, men hadde ingen forpliktelser for hverandre. Selv om det nok var bittelitt sjalusi et eller annet sted der. Husker første gang jeg reiste og skulle være i en annen by i seks uker, selv om vi sa "kos deg" og "ingen forpliktelser" før jeg dro ringte han et par ganger i starten for å sjekke 😆 Jeg har bare hatt den ene, og har vært med han både før og etter andre forhold (han eller jeg har hatt), har vært helt uproblematisk og fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 23.03):

Vi har sex sammen, og ikke noe mer. Så nei på alle spørsmålene.

Hvis en av oss treffer en annen, så slutter vi. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Her er du på jordet, dette er åpenbart en dame som uansett vil få noen bedre enn deg. Disse mennene var ikke gode nok for forhold, men greie for sex, og folk som ligger over sin liga vil gjerne ha mer. Men hun holder igjen til hun finner drømmemannen og jeg er sikker på at han ikke har den kjipe og dømmende holdningen som du har, siden han sikkert har opplevd det samme. 

Anonymkode: 140b1...655

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her er du på jordet, dette er åpenbart en dame som uansett vil få noen bedre enn deg. Disse mennene var ikke gode nok for forhold, men greie for sex, og folk som ligger over sin liga vil gjerne ha mer. Men hun holder igjen til hun finner drømmemannen og jeg er sikker på at han ikke har den kjipe og dømmende holdningen som du har, siden han sikkert har opplevd det samme. 

Siden han sikkert har opplevd det samme? Er det vanlig å ha 4-5 faste sexpartnere når man er singel altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

takinova skrev (2 minutter siden):

Siden han sikkert har opplevd det samme? Er det vanlig å ha 4-5 faste sexpartnere når man er singel altså?

Fordelt på single perioder over et helt liv? Ja. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har vært venner i 3 år nå. Treffes kanskje en gang i mnd, av og til oftere og av og til sjeldnere. Da henger vi sammen hele helgen, finner på ting på lørag på dagtid og drikker masse vin og spiser en god treretters første kvelden og noe enklere andre kvelden, prater masse, hører mye musikk og har sex. Søndagen er da fast rutine med å slappe av på sofaen, drikke kaffe og spise is før jeg/han drar utpå kvelden. 

En perfekt ordning for oss. 

Så dere er kjærester. Got it! 

Anonymkode: fd790...5a5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvorfor er du så sjalu? 

Anonymkode: c1b32...c1b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Så dere er kjærester. Got it! 

Anonymkode: fd790...5a5

Nei vi er ikke kjærester. Jeg hadde ønsket og forventet å treffe en kjæreste mye oftere enn hva vi gjør, med håp og drømmer om en fremtid sammen. Men det har vi ikke. Pluss så er det ikke noe forelskelse eller andre følelser enn vennskap og sex.  Vi holder på så lenge det er gøy, til vi går lei, eller finner den vi ønsker å satse på. 

Vi hadde en periode på ca 6 mnd der vi ikke hadde kontakt, mens jeg datet en fyr som potensielt kunne blitt en god kjæreste, men så funket det ikke og da tok jeg og  "kompisen" min opp kontakten igjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...