Gå til innhold

Balsamspray eller lignende som ikke gir fett hår?


Rosa Dartle

Anbefalte innlegg

Jeg er velsignet med typisk nordisk hår; masse tynne hårstrå som fort gir tugger og frizz, er vanskelig å gre, vanskelig å få volum i og må vaskes hver dag for at det ikke skal føles fett. Jeg har i tillegg langt og ganske tykt hår, så jeg er nødt til å ha noe i det for å få gredd det så det ser pent ut.

Finnes det en god spray eller annet produkt som samtidig ikke tynger håret eller gjør det flatt? Jeg kan ikke bruke noe med olje i, da blir det helt flatt og ser fort fett ut.

Tar også gjerne imot tips til en god hårbørste, som også kan brukes i vått hår.

Jeg kurer håret ukentlig og klipper det hver 8.-12. uke. 

Jeg brukte en keratinspray fra Keune en stund, men frisøren her jeg bor byttet merke. Og jeg synes ikke alltid den er like lett å få tak i på nett, i tillegg til at den luktet litt sterkt. Tar derfor gjerne imot tips 😊

Endret av Rosa Dartle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bruke antagelig feil eller for mye olje

 

 

Anonymkode: 2db90...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bruke antagelig feil eller for mye olje

 

 

Anonymkode: 2db90...02d

Har gjort så mange bomkjøp med diverse leave-in sprayer og lignende med olje i, at det har jeg helt gitt opp 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tynt og fint, typisk nordisk hår. Bruker Lanza shampo og olje, blir/ser ikke fett ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (Akkurat nå):

Har selv tynt og fint, typisk nordisk hår. Bruker Lanza shampo og olje, blir/ser ikke fett ut. 

Jeg har brukt den blå sprayen til Lanza nå, den funker veldig fint, men jeg må bruke så mye av den for å få gredd gjennom alt håret. Alle hårstråene er tynne, men jeg har veldig mye hår likevel. Så jeg må kjøpe en sånn spray annenhver uke. Den gjør i alle fall ikke håret flatt. Kanskje jeg bare bør teste shampooen også 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (3 minutter siden):

Jeg har brukt den blå sprayen til Lanza nå, den funker veldig fint, men jeg må bruke så mye av den for å få gredd gjennom alt håret. Alle hårstråene er tynne, men jeg har veldig mye hår likevel. Så jeg må kjøpe en sånn spray annenhver uke. Den gjør i alle fall ikke håret flatt. Kanskje jeg bare bør teste shampooen også 🤔

Jeg har blå spray jeg også… bruker 3 (små) pump og har vel hatt den siden mai, er enda ikke tom. Du har nok mye mer hår enn meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjugur skrev (7 minutter siden):

Jeg har blå spray jeg også… bruker 3 (små) pump og har vel hatt den siden mai, er enda ikke tom. Du har nok mye mer hår enn meg 😅

Her har det gått mange flasker siden mai ja 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du en bra shampo og balsam?

Anonymkode: 7bc6c...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hår er tynt har bølger, floker seg av ingenting. Jeg bruker krølle balsam når jeg vasker det for å få nok fukt i lengden mens håret er vått med balsam så grer jeg det med en børste beregnet for vått hår. Jeg grer ikke håret mitt mens det er tørt.

Mens håret er dryppende vått så bruker jeg litt av cantu curl activator som leave in som jeg børster inn i lengden. Leave in med silikon får håret mitt til å se skittent ut samme dag så det unngår jeg.

Jeg vasker håret annenvær med volum shampoo. Når jeg børster håret på kvelder jeg ikke vasker håret, sprayer jeg håret i lengden først med vann også har jeg laget en egen leave in spary med vann og litt leave in produkt. Dette rister jeg gått sammen før jeg sprayer litt i lengden og da får jeg gredd det og tilført ny fuktighet. Jeg bruker sånne sprayflaske som mann får kjøpt tomme med fine Mist.

Anonymkode: 1b50b...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...