Gå til innhold

Er oppe i Finnmark og jobber for tiden, fy og søren så lite og elendig dekningen til telia er!

AnonymBruker

Bruker du Telenor eller telia her i nord?  

14 stemmer

1. 1. Bruker du som er i nord telia eller Telenor?

• Telenor
      11
    • Telia
      3

Anbefalte innlegg

Jeg jobber nå nord i Finnmark fylke og har i dag onecall altså telia dekning, aldri vært i et område med så elendig dekning over så store områder som her, selv tettsteder er det ikke mobildekning! Snakker med kollegaer og andre her oppe og samtlige bruker Telenor, hvordan i all verden kan telia la være å bygge ut nettet i nord? Vet de ikke at Finnmark er en del av Norge?? Blir bytte til Telenor nå den 30. 

fint om de av dere som bor eller oppholder dere i Nord-Troms og Finnmark svarer på om du bruker Telenor eller telia sitt nett

Anonymkode: b4f97...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Telia har god dekning i Oslo, samt noe dekning i Bergen og Trondheim. Ellers er det store hull. Men sånn blir det når de har halvparten så mange basestasjoner som Telenor.

Anonymkode: 34d85...b2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Telia har god dekning i Oslo, samt noe dekning i Bergen og Trondheim. Ellers er det store hull. Men sånn blir det når de har halvparten så mange basestasjoner som Telenor.

Ja de har helt ok dekning i Sør-Norge men her i Finnmark er dekningen omtrent totalt fraværende, blir heldigvis bytte til Telenor i dag kl 16:00 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ice i Finnmark. Billigere og de bruker Telenors nett ved behov. Det var et sted vi pleide å være hvor dekning var ustabil, men det gjaldt også de med telenor-abonnement. Jeg personlig vil aldri ha noe kundeforhold med Telenor. 

Anonymkode: 81a73...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tror ikke du skjønte noe av HI.

Anonymkode: c4f0e...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Brukte ice i Finnmark. Billigere og de bruker Telenors nett ved behov. Det var et sted vi pleide å være hvor dekning var ustabil, men det gjaldt også de med telenor-abonnement. Jeg personlig vil aldri ha noe kundeforhold med Telenor. 

Anonymkode: 81a73...556

ICE har aldri brukt Telemors nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytt til Happybytes, de har garantert Telenor dekning - og er mye billigere enn Telenor sine mobilabonnement. 

Jeg betaler 198 kr for 12 GB.

Telenor skal ha 359 / 409 kr for 10 GB.

Anonymkode: 63faa...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telia, eller gamle Netcom, er helt elendige i utkantene, det fungerer bare midt i byen, men rett utfor not so much. Jeg bor 30 min unna en stor by i ved en fjord og her er telia helt fucka. 

Anonymkode: 314b3...c5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som yrkessjåfør er Telenordekning å foretrekke. 

Byttet fra Telenor til Talkmore og fikk litt mer for pengene. Telia og Ice nekter jeg å prøve, kjenner ca INGEN som ikke har byttet tilbake etter å ha prøvd. 

Anonymkode: 357e0...5ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

ICE har aldri brukt Telemors nett.

Før nå i 2025:

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/lwOla9/ice-bytter-ut-telia-med-telenor?utm_source=vgfront-personalized&utm_content=hovedlopet_row5_pos2&utm_term=niche_personalized_front-test-standard_bandit-2-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 14.49):

Tror ikke du skjønte noe av HI.

Joda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.

Neppe, siden du snakker om steder TS ikke spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Neppe, siden du snakker om steder TS ikke spør om.

Si meg, har du store problemer med å lese? Jeg bor i nord og svarte ut fra det. Kan du ikke bare drite i å kommentere hvis du ikke har noe som helst å tilføre debatten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si meg, har du store problemer med å lese? Jeg bor i nord og svarte ut fra det. Kan du ikke bare drite i å kommentere hvis du ikke har noe som helst å tilføre debatten?

Tror jeg har tilført mer enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 20.24):

Jeg jobber nå nord i Finnmark fylke og har i dag onecall altså telia dekning, aldri vært i et område med så elendig dekning over så store områder som her, selv tettsteder er det ikke mobildekning! Snakker med kollegaer og andre her oppe og samtlige bruker Telenor, hvordan i all verden kan telia la være å bygge ut nettet i nord? Vet de ikke at Finnmark er en del av Norge?? Blir bytte til Telenor nå den 30. 

fint om de av dere som bor eller oppholder dere i Nord-Troms og Finnmark svarer på om du bruker Telenor eller telia sitt nett

Telia har vel ikke forpliktet seg til å dekke hver avkrok i landet. 

Anonymkode: 8f5a7...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk fra Talkmore til Chilimobil og har aldri hatt så god dekning som nå. Både i den lille byen vi bor i, en liten by lenger nord i landet og helt nede i sørlandet har jeg hatt dekning i tillegg til på hytta på fjellet. 

Anonymkode: ca736...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Talkmore benytter Telenor sendere. Det er et selskap eid av Telenor.

Chilimobil benytter Telia sine sendere.

ICE er i en spesiell situasjon, de har mange egne sendere, men har ikke dekning alle steder. De har idag en avtale med Telia om dekning der de selv mangler dekning. Fra neste år endrer de til Telenor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TBL12 skrev (36 minutter siden):

Talkmore benytter Telenor sendere. Det er et selskap eid av Telenor.

Chilimobil benytter Telia sine sendere.

ICE er i en spesiell situasjon, de har mange egne sendere, men har ikke dekning alle steder. De har idag en avtale med Telia om dekning der de selv mangler dekning. Fra neste år endrer de til Telenor. 

ICE vil da være selskapet med desidert best dekning i landet fra neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 15.09):

Som yrkessjåfør er Telenordekning å foretrekke. 

Byttet fra Telenor til Talkmore og fikk litt mer for pengene. Telia og Ice nekter jeg å prøve, kjenner ca INGEN som ikke har byttet tilbake etter å ha prøvd. 

Anonymkode: 357e0...5ff

Tja, jeg har brukt både Telia og Telenors nett. Jeg har aldri hatt problemer med Telias dekning, faktisk har Telia bedre dekning på hytta vår enn Telenor. Jeg bor ikke spesielt sentralt, og hytta vår er absolutt ikke sentral. Jeg hadde først Telias nett, så Telenor (fordi de en periode hadde bedre 5G-dekning der jeg bor), og nå Telia igjen (pga godt tilbud fra OneCall + bedre Telia-dekning på hytta). Men det er godt mulig det er annerledes i Finnmark. 

Anonymkode: 74478...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...