Gå til innhold

Forslag til rimelig juleferie (helst varmt sted)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er alene med 2 barn. Kunne tenkt meg å reise bort i juleferien. Men spørs om det realistisk å ha råd til det (og stressmestring...)..Noen alenemødre som har noen gode forslag?. Barna er 3,5 år og 6,5 år. Budsjett 15000kr.

Anonymkode: c8de0...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Budsjettet ditt er for lavt. Skulle gjerne ha reist bort i jula, men økonomien strekker ikke til. 

Anonymkode: 7424a...cf4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du får flybilletter til 3 for 15000. Kjenner du noen som har leilighet i Spania? Kanskje du kan leie? Vi reiser ofte til Spania i jula, men da er dette julegaven, dvs vi kjøper ikke gaver til hverandre og bruker pengene bare til å kjøpe mat som vi lager selv.

Har dere stor familie? Kanskje besteforeldrene kan være villig til å spleise?

Det finns mange varme steder i verden, men de som er trygge for barn er ikke billig, dessverre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 000,- i budsjett? Haha, da tror jeg du kan se langt etter noe ferie. Vi betaler 19 000,- kun i flybilletter for to voksne og et barn i juleferien 😅

Anonymkode: 7b7c6...7bf

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula er dessverre en veldig dyr tid å reise på. Tror ikke budsjettet ditt holder om du ikke kan bo gratis hos noen (og fastlands-Spania er ikke så veldig varmt om vinteren. Bedre enn Norge, såklart, men kommer man med "sydenforventninger" blir man skuffet). 

Ville heller ha hatt pengene på konto, ønsket meg penger i julegave fra foreldre hvis det er aktuelt, og spart videre fram til du har nok til en virkelig fin tur neste år. Evt se etter reiser tidlig eller sent i sommerferien, evt høstferien (også dyrt, men som regel billigere enn jul)

Anonymkode: 21e89...397

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar heller opp penger til å reise i påsken f.eks. Vi bestilte tur til Madeira, 44 000 for tre personer (to voksne, eldste er 18) med halvpensjon og transfer. Det er dyrt, men vi bestilte kanskje ikke den rimeligste turen (bestilte litt på impuls lette egentlig etter tur i høstferien), om du leter, eller venter på restplasser finner du kanskje noe rimeligere, sjekk hvor det er varmt i påsken. For min del var det verdt litt at en del av matbudsjettet er spikret, erfaringsmessing går det mye penger på mat. Vi reiser tirs-tirs så ungene må ta én dag fri.

Ev. så kan du vente til jula nærmer seg og se om det dukker opp noen restplasser, men med det budsjettet blir det nok 3-4 dager i Polen, Latvia el. Det kan være kjekt det også, om man finner et hotell med basseng f.eks. Eller bare finn et fint hotell i nærheten av der dere bor, eller som dere kan kjøre til, med basseng, så sparer dere flybillettene.

Anonymkode: e6236...578

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er alene med 2 barn. Kunne tenkt meg å reise bort i juleferien. Men spørs om det realistisk å ha råd til det (og stressmestring...)..Noen alenemødre som har noen gode forslag?. Barna er 3,5 år og 6,5 år. Budsjett 15000kr.

Anonymkode: c8de0...57d

Hva med lalandia i Danmark? Varmt inne i bassengområdet. I nærheten til legoland.  Feriehus det er mulig å lage en enkel julefeiring på

Anonymkode: 9ddaa...776

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint få flybilletter til Syden for under 15.000 kr i juleferien for 3 stk, men det er ikke så mye og velge mellom (Spania, Tyrkia etc). Bare sjekk restplass.no

Anonymkode: 017f7...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

15 000,- i budsjett? Haha, da tror jeg du kan se langt etter noe ferie. Vi betaler 19 000,- kun i flybilletter for to voksne og et barn i juleferien 😅

Anonymkode: 7b7c6...7bf

Passe arrogant å legge til «haha» 

Anonymkode: ab785...e0a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke feire jul hjemme? 15 000 kroner bil h deg og ungene en fin jul.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om en tur til Danmark. Eller kanskje Kiel båten kunne vært noe? Budsjett rekker ikke til så mye mer, dessverre 

Anonymkode: 3c6e4...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Støtter forslaget om en tur til Danmark. Eller kanskje Kiel båten kunne vært noe? Budsjett rekker ikke til så mye mer, dessverre 

Anonymkode: 3c6e4...8f2

Det er svindyrt nå. Kronekursen mot danske er håpløs. Vi brukte ca 30 000 på en trednetters tur

Anonymkode: 64ef5...240

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke varme... men jeg hadde sett på julemarkeder i østeuropa. Flyene er rimelige på den tiden, og selv om det er dyrere enn før kan man klare en helg for 15 000. Bare se når ting er stengt i forkant, kjedelig å komme til tomme gater og stengte dører. 

Anonymkode: 64ef5...240

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på hvor du reiser fra, og om du eventuelt kan bli et par dager ekstra. Sjekk lavpriskalenderen til Norwegian. Fant dette fra Oslo. Fly 7500 for dere tre. 

På airbnb finnes det noen leiligheter å leie til under 15000 for den tiden. Mat har jeg ikke regnet med, men med egen leilighet kan det jo fås billig om dere bare spiser ute innimellom. 

Screenshot_20240930_165253_Chrome.jpg

Anonymkode: 16e4b...0d6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente leiligheter til ca. 10 000 for denne perioden. Men lek deg litt med lavpriskalenderen og antall netter, så finner du sikkert noe. 

Anonymkode: 16e4b...0d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller laget en fin jul hjemme med barna, det tror jeg de vil like bedre enn å reise bort i jula. Og så heller reise når det er billigere. Nå har ikke jeg barn i skolen ennå men i første klasse er det vel ikke krise å ta barnet en uke fri på våren...? Så man kan reise utenom de dyreste tidene.

Anonymkode: 820c0...5a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi tar julen i California. Ikke helt «sydentemperaturer», men bedre en her hjemme. Men det blir dessverre noe dyrere en 15k.

På Gran Canaria er det vel gode temperaturer i desember? Kanskje mulig å finne noe som er greit priset der?

Anonymkode: fd94b...546

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det ikke er mulig på det budsjettet, om dere ikke har slekt eller venner som dere kan bo hos i utlandet.

Anonymkode: a7838...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...