Gå til innhold

Uførestrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Søkt for 1 mnd siden, kan ta opp mot 6 før den blir godkjent. Hva avgjør at noen sin bli godkjent på 5 uker mens andre må vente opp til 6 mnd…. Jeg venter bare på det

Anonymkode: 99e4d...5a4

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har med alt fra kapasitet hos NAV til hva slags helsesituasjon personen har. Noen tilfeller er mer opplagte og kan behandles raskere. Det tar den tiden det tar, så det er bare å vente. 

Anonymkode: 952e4...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Søkt for 1 mnd siden, kan ta opp mot 6 før den blir godkjent. Hva avgjør at noen sin bli godkjent på 5 uker mens andre må vente opp til 6 mnd…. Jeg venter bare på det

Anonymkode: 99e4d...5a4

Har du kreft og ingen utsikter til å bli frisk eller leve, så prioriteres du i alle «køer». 
Har du noe som ikke blir bedre men ikke forkorter livet ditt dramatisk så havner du ikke først i køen. Du blir behandlet og får svar på søknaden når saksbehandlingen din er ferdig. 

Anonymkode: 95787...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Søkt for 1 mnd siden, kan ta opp mot 6 før den blir godkjent. Hva avgjør at noen sin bli godkjent på 5 uker mens andre må vente opp til 6 mnd…. Jeg venter bare på det

Anonymkode: 99e4d...5a4

Noen saker er kurant og da går søknaden gjennom med en gang. Fra Nav stemplet min søknad som mottatt til den ble stemplet som innvilget skilte det kun et døgn.

Anonymkode: ecb84...bdd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Søkt for 1 mnd siden, kan ta opp mot 6 før den blir godkjent. Hva avgjør at noen sin bli godkjent på 5 uker mens andre må vente opp til 6 mnd…. Jeg venter bare på det

Anonymkode: 99e4d...5a4

Hvis du ikke har en kurantsak (uhelbredelig kreft, ALS osv) så må du nok vente som alle andre.

Jeg fikk innvilget for 1 år siden, og fikk beskjed om 5 mnd behandlingstid, men endte opp med nesten 6 mnd. Har sett at behandlingstiden har økt noe siden den gang. 

Anonymkode: 01407...fda

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har du kreft og ingen utsikter til å bli frisk eller leve, så prioriteres du i alle «køer». 
Har du noe som ikke blir bedre men ikke forkorter livet ditt dramatisk så havner du ikke først i køen. Du blir behandlet og får svar på søknaden når saksbehandlingen din er ferdig. 

Anonymkode: 95787...ae3

Jeg har en tilstand som ikke blir bedre, men heller ikke forkorter livet mitt. Ikke noe kritisk overhodet. Jeg fikk beskjed om at saksbehandlingen kunne ta 4-8 mnd.

To uker tok det. 14 dager fra NAV hadde mottatt søknaden, til jeg fikk svar.

Så jeg tror heller det er andre ting som avgjør hvor lang tid saksbehandlingen tar.  

 

Anonymkode: 25ce6...c57

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en tilstand som ikke blir bedre, men heller ikke forkorter livet mitt. Ikke noe kritisk overhodet. Jeg fikk beskjed om at saksbehandlingen kunne ta 4-8 mnd.

To uker tok det. 14 dager fra NAV hadde mottatt søknaden, til jeg fikk svar.

Så jeg tror heller det er andre ting som avgjør hvor lang tid saksbehandlingen tar.  

 

Anonymkode: 25ce6...c57

Som sagt har det også med kapasitet hos NAV å gjøre. I tillegg er det noen saker som er mer opplagte, selv om det ikke dreier seg om kurantsaker. 

Anonymkode: 952e4...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som sagt har det også med kapasitet hos NAV å gjøre. I tillegg er det noen saker som er mer opplagte, selv om det ikke dreier seg om kurantsaker. 

Anonymkode: 952e4...4f4

Ja det også så klart.

Anonymkode: 25ce6...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har du kreft og ingen utsikter til å bli frisk eller leve, så prioriteres du i alle «køer». 
Har du noe som ikke blir bedre men ikke forkorter livet ditt dramatisk så havner du ikke først i køen. Du blir behandlet og får svar på søknaden når saksbehandlingen din er ferdig. 

Anonymkode: 95787...ae3

Jeg fikk svar på 10 dager uten og ha kreft eller noen dramatisk avkortning av livet. Kapasitet er en ting, men også søknad og dokumentasjon. Mange må feks innom en « nav lege» fordi de ikke har god nok dokumentasjon, og noen får avslag og må klage fordi søknaden ikke var god nok. 

Anonymkode: aae4d...699

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre sier, kommer an på Nav saksbehandlingstider, også hvor godt saken din er dokumentert, har det gått igjennom alt som skal gjennom? Har nav legen godkjent det allerede? Hvis alt er gjort, så blir det rask behandling som regel, men mangler det noe eller de må finne ut av noe, så tar det lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...