Pinkee Skrevet 30. september #21 Del Skrevet 30. september Rosa Gnom skrev (1 minutt siden): Hm, Spennende. Hvordan er formen da? Tenker på hvis du sammenligner med nå før du begynte med det? Energinivået og slike ting? Og magen? Kanskje litt teit spørsmål,men vi fordøyer jo rødt kjøtt tregere enn andre ting. Formen er best med minst mulig grønnsaker og annet plantebasert. Dessverre er jeg veldig glad i det, men innser mer og mer, at skal jeg ha god livskvalitet, må jeg unngå det. Før jeg startet med kostholds omlegging var formen rævva! Er en grunn til at jeg tok sjansen på å gå vekk fra normalt norsk. Jeg har feks aldri tålt å trene kondisjon, utviklet kun fatigue. Men, nå tåler jeg faktisk å jogge flere ganger i uken. Fordøyelsen er og blitt mye bedre, men det er muligens fordi jeg har begynt å ta kunstig magesyre. Har slitt mange år med for lite, men visste ikke at det var en mulighet. Alt i alt, jeg føler meg yngre nå, enn for 20 år siden♥️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 30. september #22 Del Skrevet 30. september Pinkee skrev (Akkurat nå): Formen er best med minst mulig grønnsaker og annet plantebasert. Dessverre er jeg veldig glad i det, men innser mer og mer, at skal jeg ha god livskvalitet, må jeg unngå det. Før jeg startet med kostholds omlegging var formen rævva! Er en grunn til at jeg tok sjansen på å gå vekk fra normalt norsk. Jeg har feks aldri tålt å trene kondisjon, utviklet kun fatigue. Men, nå tåler jeg faktisk å jogge flere ganger i uken. Fordøyelsen er og blitt mye bedre, men det er muligens fordi jeg har begynt å ta kunstig magesyre. Har slitt mange år med for lite, men visste ikke at det var en mulighet. Alt i alt, jeg føler meg yngre nå, enn for 20 år siden♥️ Okej. Det hørtes jo bra ut Vil du si at du bruker mer eller mindre penger på mat nå? Kjøtt er jo dyrere enn grønnsaker feks,men på den annen side så blir man fortere mett av kjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 30. september #23 Del Skrevet 30. september Rosa Gnom skrev (Akkurat nå): Okej. Det hørtes jo bra ut Vil du si at du bruker mer eller mindre penger på mat nå? Kjøtt er jo dyrere enn grønnsaker feks,men på den annen side så blir man fortere mett av kjøtt. Tror jeg bruker litt mindre, tilbehør er jo og veldig dyrt, og du blir ikke mett av det. Men, jeg er flink til å handle på tilbud da, og i 50% disker👍 Er medlem av carnivore gruppe på FB, og det er helt utrolig hvilke sykdommer folk er blitt friske fra 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #24 Del Skrevet 30. september Rosa Gnom skrev (20 minutter siden): Hm, Spennende. Hvordan er formen da? Tenker på hvis du sammenligner med nå før du begynte med det? Energinivået og slike ting? Og magen? Kanskje litt teit spørsmål,men vi fordøyer jo rødt kjøtt tregere enn andre ting. Skal svare for meg selv; jeg er ikke carnivore, men spiser (nesten) keto, og har økt inntaket av rødt kjøtt. Ingen korn, belgfrukter, og trappet kraftig ned på grønnsaker sammenlignet med før (hvor jeg var sykelig opptatt av å spise mye grønt). Magen i begynnelsen er treg, fordi det tar tid å omstille kroppen fra å fordøye karbohydrater til fett/protein. Men det har ingenting med kjøttet i seg selv å gjøre, men ketosen og tap av elektrolytter i begynnelsen. KJøtt fordøyes på en helt annen måte når det spises med lettfordøyelig mat/for seg selv, og ikke med korn. Anonymkode: baffb...7cf 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #25 Del Skrevet 30. september Rosa Gnom skrev (16 minutter siden): Okej. Det hørtes jo bra ut Vil du si at du bruker mer eller mindre penger på mat nå? Kjøtt er jo dyrere enn grønnsaker feks,men på den annen side så blir man fortere mett av kjøtt. Jeg bruker mer penger på mat, men det har mye å gjøre med at jeg er bevisst og velger gressforet og øko. Grønnsaker har ikke tilstrekkelig næring. Det har "tilleggsnæring", og er mao best å ha som tilbehør, og ikke som hovednæring. Animalsk mat har den eneste biotilgjengelige næringen, dvs næringsstoffer som er lettopptakelig og kan nyttiggjøres raskt. Grønnsaker har ikke proteiner verdt å snakke om, og mangler flere næringsstoffer som best fås i rødt kjøtt (f.eks b-12 og hem-jern). Anonymkode: baffb...7cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 30. september #26 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg bruker mer penger på mat, men det har mye å gjøre med at jeg er bevisst og velger gressforet og øko. Grønnsaker har ikke tilstrekkelig næring. Det har "tilleggsnæring", og er mao best å ha som tilbehør, og ikke som hovednæring. Animalsk mat har den eneste biotilgjengelige næringen, dvs næringsstoffer som er lettopptakelig og kan nyttiggjøres raskt. Grønnsaker har ikke proteiner verdt å snakke om, og mangler flere næringsstoffer som best fås i rødt kjøtt (f.eks b-12 og hem-jern). Anonymkode: baffb...7cf Oki. Hvordan ser ett typisk måltid ut for deg da? Tenker frokost,lunsj,middag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #27 Del Skrevet 30. september Rosa Gnom skrev (14 minutter siden): Oki. Hvordan ser ett typisk måltid ut for deg da? Tenker frokost,lunsj,middag Jeg begynner som regel hver dag med smoothie som består av hjemmelaget mandelmelk og frukt/bær. Som oftes er dette litt senere på dagen, spiser sjeldent med en gang jeg står opp. Så er det yoghurt som mellommåltid, en eller annen form for egg (kokt egg, omelett, eller eggerøre, kanskje jeg har ost og noe grønt til ), og et måltid med en form for kjøtt eller fisk med grønnsaker. Er fortsatt i en utforsking og tilvenningsprosess, så prøver meg frem. Tar også elektrolytter Anonymkode: baffb...7cf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #28 Del Skrevet 30. september Rosa Gnom skrev (22 minutter siden): Oki. Hvordan ser ett typisk måltid ut for deg da? Tenker frokost,lunsj,middag Og det glemte jeg; jeg spiser ikke frøoljer, men bruker enten ekte meierismør eller litt olivenolje Anonymkode: baffb...7cf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå