Gå til innhold

Keto og mengde rødt kjøtt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som spiser keto/moderat lavkarbo; følger dere myndighetenes anbefalinger om kun 350 gram rødt kjøtt i uka, eller spiser dere vesentlig mer? For meg gir det ikke mening å spise så lite rødt kjøtt, så lenge det er helt uprosessert. Det er jo ekstremt næringsrikt. 

Anonymkode: baffb...7cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, på det området gjør jeg stikk motsatt av offisielle råd og spiser mest mulig kjøtt og minst mulig korn. Energibehovet dekker jeg for det meste med smør og annet dyrefett, og litt frukt.

Anonymkode: 384d8...c77

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei, på det området gjør jeg stikk motsatt av offisielle råd og spiser mest mulig kjøtt og minst mulig korn. Energibehovet dekker jeg for det meste med smør og annet dyrefett, og litt frukt.

Enig. Jeg syns det er rart å ikke skulle spise noe av det mest næringsrike som finnes, så jeg har økt inntaket. Har kuttet ut korn og belgfrukter fullstendig, men spiser litt frukt, bær, og grønt. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser mye rødt kjøtt. Men, ikke korn eller ultraprosessert! Begrenser og mengden grønnsaker, meget lite frukt. Så jeg er veldig nesten carnivore.

Så for at jeg ikke skal bli taua inn av myndighetene, sørger jeg for rikelig med intensitetsminutter 😉

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkee skrev (58 minutter siden):

Spiser mye rødt kjøtt. Men, ikke korn eller ultraprosessert! Begrenser og mengden grønnsaker, meget lite frukt. Så jeg er veldig nesten carnivore.

Så for at jeg ikke skal bli taua inn av myndighetene, sørger jeg for rikelig med intensitetsminutter 😉

Hvor mye ca gjennom en uke? Spiser du fisk/hvitt kjøtt, egg, og meieri også? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men myndighetene vil jo at man skal spise mest mulig plantebasert. Så da må jo proteinene komme fra belgfrukter+korn.

Anonymkode: ff9e6...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men myndighetene vil jo at man skal spise mest mulig plantebasert. Så da må jo proteinene komme fra belgfrukter+korn.

Anonymkode: ff9e6...6d0

Så derfor skal man la være å tenke selv, fordi "myndighetene sier det"? 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det i det hele tatt an å gå på ketodiett uten å latterliggjøre myndighetenes råd om 350g rødt kjøtt i uka?

Isåfall må du nær sagt kun spise kylling, egg og fisk... 

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (9 timer siden):

Går det i det hele tatt an å gå på ketodiett uten å latterliggjøre myndighetenes råd om 350g rødt kjøtt i uka?

Man trenger ikke latterliggjøre dem, men det er i alle fall ikke mulig å både spise keto og følge anbefalingene. Det anbefales å spise korn og andre karbohydrater til alle måltider, og å erstatte kjøtt med bønner osv, som ytterligere øker karboinntaket.

Du kan kanskje si at lavkarbo er offisielt usunt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (10 timer siden):

Selvsagt går det an. Men man kan ikke følge keto å samtidig følge myndighetenes (latterlige) generelle kostholdsråd, det er sant.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Man trenger ikke latterliggjøre dem, men det er i alle fall ikke mulig å både spise keto og følge anbefalingene. Det anbefales å spise korn og andre karbohydrater til alle måltider, og å erstatte kjøtt med bønner osv, som ytterligere øker karboinntaket.

Man kan kanskje le en hel del av anbefalingene. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å spise lavkarbo.  Myndighetenes råd er helt latterlig. Også når man ikke spiser lavkarbo. Skjønner ikke hvordan det kan være sunt og denne gangen tenker jeg at det er mer politikk bak rådene enn helse. 

Anonymkode: b0f38...713

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvsagt går det an. Men man kan ikke følge keto å samtidig følge myndighetenes (latterlige) generelle kostholdsråd, det er sant.

Man latterliggjør kanskje ikke, men det blir en latterliggjøring av kostholdsrådene når man spiser mye rødt kjøtt. Jeg gjør det selv - og jeg går ikke på keto. Jeg spiser 1200 - 1500 g rødt kjøtt i uka. Så jeg latterliggjør kostholdsrådene hver uke med å gjøre det. Skulle jeg starte på keto eller carnivore så hadde det fort blitt enda mer. 

For øvrig er det greit å minne folk om at kostholdsrådene ikke kun er basert på helse, men interesser, kultur, økonomi og politikk også. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (2 minutter siden):

Man latterliggjør kanskje ikke, men det blir en latterliggjøring av kostholdsrådene når man spiser mye rødt kjøtt. Jeg gjør det selv - og jeg går ikke på keto. Jeg spiser 1200 - 1500 g rødt kjøtt i uka. Så jeg latterliggjør kostholdsrådene hver uke med å gjøre det. Skulle jeg starte på keto eller carnivore så hadde det fort blitt enda mer. 

For øvrig er det greit å minne folk om at kostholdsrådene ikke kun er basert på helse, men interesser, kultur, økonomi og politikk også. 

Er du nøye med kvaliteten på kjøttet, eller spiser du alt av rødt kjøtt? Jeg spiser gressforet og må bestille dette, det koster. Men du verden det er verdt det. 

Og nettopp. Jeg fulgte myndighetenes kostholdsråd tidligere, og lite har vel ødelagt helsa mer. Nei, man må tenke selv. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er du nøye med kvaliteten på kjøttet, eller spiser du alt av rødt kjøtt? Jeg spiser gressforet og må bestille dette, det koster. Men du verden det er verdt det. 

Og nettopp. Jeg fulgte myndighetenes kostholdsråd tidligere, og lite har vel ødelagt helsa mer. Nei, man må tenke selv. 

Har dessverre ikke mulighet å kjøpe eksklusiv kjøtt, så det blir butikk-kjøtt på meg. 

Personlig tror jeg at plantebasert kosthold i større mengder ikke er bra for folk. For dette inneholder antibeitestoffer og noen fæle proteinpeptider (gluten, soya f.eks) som menneskekroppen ikke bør få i seg i store mengder. 

For å si det på en annen måte, jeg har hørt folk har fått et nytt liv på mer kjøttbasert kost. Jeg har aldri hørt at noen har blitt bedre av å spise mye korn og bakevarer.

Endret av Bombasi
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 minutt siden):

Har dessverre ikke mulighet å kjøpe eksklusiv kjøtt, så det blir butikk-kjøtt på meg. 

Personlig tror jeg at plantebasert kosthold i større mengder ikke er bra for folk. For dette inneholder antibeitestoffer og noen fæle proteinpeptider (gluten f.eks) som menneskekroppen ikke bør få i seg i store mengder. 

For å si det på en annen måte, jeg har hørt folk har fått et nytt liv på mer kjøttbasert kost. Jeg har aldri hørt at noen har blitt bedre av å spise mye korn og bakevarer.

Jeg levde utelukkende på plantebasert i lang tid, og fikk store problemer etter en del år. Følte meg fantastisk til å begynne med, som mange andre. Men det hadde lite med plantenæring alene å gjøre, men heller det faktum at man ble mer bevisst og kuttet ut sukker og UP mat i samme slengen.
Antinæringsstoffene er noe myndighetene har lite/ingen fokus/kunnskap rundt, og info mange veganere nekter å ta innover seg. Problemet er hvordan blodprøver ikke avdekker alt, og hvis det er blodprøver som legges til grunn for anbefalinger, så vil nok se økning med "uforklarlige" helseproblemer over tid. 

Det er forbausende mange som har varslet om nytt liv på keto/carnivore, og særlig mange eks-veganere som deler. Men for alle som har tenkt å prøve en sånn livsstil - husk å drikk tilskudd av elektrolytter. Noen trenger kanskje mer/mindre enn andre, men husk å drikk det for å unngå keto-flu i de første ukene/mnd. For den kan være veldig lei. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At staten skal mene noe om hva vi spiser synes jeg er ganske latterlig. Jeg hører i hvert fall ikke på dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (17 minutter siden):

At staten skal mene noe om hva vi spiser synes jeg er ganske latterlig. Jeg hører i hvert fall ikke på dem.

De må gjerne mene, men de bør gi mer nyttige råd enn de gjør. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvor mye ca gjennom en uke? Spiser du fisk/hvitt kjøtt, egg, og meieri også? 

Tenker jeg spiser vel i gjennomsnitt 3 kg rødt kjøtt, mye lam. Store mengder egg og hvitost, annet meieri prøver jeg å begrense 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkee skrev (23 timer siden):

Hm, Spennende. Hvordan er formen da? Tenker på hvis du sammenligner med nå før du begynte med det? Energinivået og slike ting? Og magen? Kanskje litt teit spørsmål,men vi fordøyer jo rødt kjøtt tregere enn andre ting.

Endret av Rosa Gnom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...