Gå til innhold

Keto og mengde rødt kjøtt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som spiser keto/moderat lavkarbo; følger dere myndighetenes anbefalinger om kun 350 gram rødt kjøtt i uka, eller spiser dere vesentlig mer? For meg gir det ikke mening å spise så lite rødt kjøtt, så lenge det er helt uprosessert. Det er jo ekstremt næringsrikt. 

Anonymkode: baffb...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, på det området gjør jeg stikk motsatt av offisielle råd og spiser mest mulig kjøtt og minst mulig korn. Energibehovet dekker jeg for det meste med smør og annet dyrefett, og litt frukt.

Anonymkode: 384d8...c77

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei, på det området gjør jeg stikk motsatt av offisielle råd og spiser mest mulig kjøtt og minst mulig korn. Energibehovet dekker jeg for det meste med smør og annet dyrefett, og litt frukt.

Anonymkode: 384d8...c77

Enig. Jeg syns det er rart å ikke skulle spise noe av det mest næringsrike som finnes, så jeg har økt inntaket. Har kuttet ut korn og belgfrukter fullstendig, men spiser litt frukt, bær, og grønt. 

Anonymkode: baffb...7cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser mye rødt kjøtt. Men, ikke korn eller ultraprosessert! Begrenser og mengden grønnsaker, meget lite frukt. Så jeg er veldig nesten carnivore.

Så for at jeg ikke skal bli taua inn av myndighetene, sørger jeg for rikelig med intensitetsminutter 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinkee skrev (58 minutter siden):

Spiser mye rødt kjøtt. Men, ikke korn eller ultraprosessert! Begrenser og mengden grønnsaker, meget lite frukt. Så jeg er veldig nesten carnivore.

Så for at jeg ikke skal bli taua inn av myndighetene, sørger jeg for rikelig med intensitetsminutter 😉

Hvor mye ca gjennom en uke? Spiser du fisk/hvitt kjøtt, egg, og meieri også? 

Anonymkode: baffb...7cf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men myndighetene vil jo at man skal spise mest mulig plantebasert. Så da må jo proteinene komme fra belgfrukter+korn.

Anonymkode: ff9e6...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men myndighetene vil jo at man skal spise mest mulig plantebasert. Så da må jo proteinene komme fra belgfrukter+korn.

Anonymkode: ff9e6...6d0

Så derfor skal man la være å tenke selv, fordi "myndighetene sier det"? 

Anonymkode: baffb...7cf

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det i det hele tatt an å gå på ketodiett uten å latterliggjøre myndighetenes råd om 350g rødt kjøtt i uka?

Isåfall må du nær sagt kun spise kylling, egg og fisk... 

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...