Gå til innhold

Kinobursdag for førsteklassinger, er det en god idé?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror min 6-åring kunne kjedet seg.. Lek er gøy på bursdager 

Anonymkode: 30c69...9a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn liker forskjellige ting, men da er det jo kanskje best at hvert enkelt barn får bestemme over sin bursdag (innen rimelighetens grenser), for da får alle oppleve ulike ting gjennom året. En gang kino, en gang lekeland, en pølsefest i hagen, et vanlig selskap inne med kake osv. Det er uansett umulig å finne et opplegg som alle er overbegistret for. 

Anonymkode: 20955...38f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en bra idé ☺️

Anonymkode: d9256...4b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde ikke klart å sitte stille så lenge, vi har vært på kino flere ganger, men må som regel gå 20-30 minutter før filmen egentlig er ferdig. Så han ville mest sannsynlig ikke gått i den bursdagen. Men det fleste barn liker jo kino, men sikker ett par som ikke liker det, men sånn vil det jo alltid være. Men uansett, ville hatt med minst 2 voksne. 

Anonymkode: e1f7d...111

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke gjort. Noen barn kan syns det er skummelt. Jeg ville iallfall luftet med de andre foreldrene først. 
 

Mine seks og syv åringer hadde ikke turt å gå på kino uten meg eller far. 

Anonymkode: 3caa9...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært to voksne, i alle fall. Men det ville jeg uansett dersom jeg arrangerte barnebursdag for 6-åringer.

Det blir ikke akkurat som på skolen, som noen nevnte, fordi dette er en annerledes situasjon, og du må derfor regne med at flere av ungene kommer til å være mer urolige og masete enn de er på skolen. Én voksen alene blir for lite. 

Hilsen ei som har arrangert en haug med barnebursdager ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er for tidlig. To av mine barn hadde liten eller ingen glede av kino så tidlig. Jeg syns det hørtes kaotisk ut og ville ventet noen år til. Mine har hatt kinobursdager fra de var 10 år. 

Anonymkode: ecd59...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er for tidlig. Når de er så små er det mange som har «mark i rompa» og ikke klarer å sitte stille så lenge. Ser for meg kaos med barn som klatrer i stolene, løper rundt, velter popcorn, forstyrrer hverandre, masing om når filmen slutter, må på do 5 ganger, noen som gråter og vil hjem osv. 

Anonymkode: 23a26...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna liker det sikkert kjempegodt og det er en fin idé, men jeg personlig er i utgangspunktet litt imot kinobursdager når de er så små, pga det å sitte stille på rompa og se på skjerm. Det er helt perfekt for ungdommer fra 14-15 år å gå på kino og spise pizza på peppes f.eks. Men for barn så syntes jeg man bør arrangere noe som er mer aktivitets rettet. Det har jo så klart litt å si hvor man bor også da og hva slags tilbud som finnes. Her hvor vi bor så har vi mye tilbud og har hatt bursdag på bowling, minigolf, badeland, sjokoladefabrikken, lekeland, trampoline park, klatresenter, fangene på fortet, lasertag, bondegård som jeg kommer på i farten. I tillegg så har vi hatt noen utebursdager for vinterbarnet vårt. Har det vært snø så har vi hatt akebursdager i en diger akebakke hvor vi ordner snølykter, lager mat på bål og har kakao og boller. Så har vi arrangert snøball krig, akekonkuranse med og uten lag, snøhule bygging etc.

Anonymkode: b8595...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drlig erfaring med det!

ungene satt bareog pratet og fjaset gjennom filmen.

Anonymkode: 61221...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiret nettopp 5 åringen med 16 barn fra barnehagen. Det ble ca 1500 for mat, kaker, godteposer og pynt. Pyntingen og bakingen på forhånd er en ting, men ryddingen etter festen der 15 barn har gått amok i huset tok flere timer😅 Så vi kommer absolutt til å tenke kinobursdager og kanskje Rush/Leos bursdager i framtiden. Veldig greit å få alt tilrettelagt og slippe alt etterarbeidet. Så på mange måter verdt prisen vil jeg si. Mtp at det koster litt av både penger og strev med hjemmebursdag også.
 

Barn i 6-7 årsalderen elsker selvstendighet! Å få gå på kino uten masse voksne rundt seg er stas for de fleste er mott inntrykk. Bare pass på å være tilgjengelig og gi tydelig beskjed hvor de skal gå på do og hvor den voksne er om de trenger hjelp/veiledning. Oppfordre i tillegg alle barna til å gå på do før kinoen begynner.

En venninne hadde kinobursdag for 8 åringen sin. Da satt hun helt oppe ved utgangen og hadde god oversikt. Klarte å fange opp om noen ble urolige eller måtte på do. Hun var en voksen på 9 jenter. Nå var jo disse bittelitt eldre, men de satt musestille under hele forestillingen.

Noen barn er likevel usikre i slike sammenhenger. Da ser jeg ofte foreldrene til de forsiktige barna selv kommer på banen og spør om det er greit at de får være med. Det syns jeg er en fin ordning. 

Anonymkode: 91836...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror min 6-åring kunne kjedet seg.. Lek er gøy på bursdager 

Anonymkode: 30c69...9a1

Min 6 åring også. :P Men hun liker ikke å sitte stille, og hadde ikke sittet i ro i 1,5 time for å se på film.

Anonymkode: 4fb0a...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en del hjemmebursdager med et salig rot, og rydding og vasking i timevis, syntes vi også at det var fint å heller ta med ungene på Lekeland, på kino, eller andre aktiviteter.

Vi var blant annet på kino, og det fungerte fint. Ville, som noen allerede har nevnt, gitt beskjed om at de foreldrene som ønsket det kunne bli med, men betale sin egen billett. Da kan ungene som er usikre kjenne trygghet i at en forelder er med dem. Der vi var hadde vi også et rom til disposisjon før filmen, og gutta spiste pizza og drakk brus. Så var det dorunde før filmen startet. 

 

Anonymkode: c7fcd...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...