Gå til innhold

Kinobursdag for førsteklassinger, er det en god idé?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min blir 6 på slutten av året, samtidig som den nye Vaiana filmen kommer. Hun ønsker seg kinobursdag. På vår lokale kino koster kinobursdag 180 kr per person, så det er ikke så dyrt. Dette inkluderer drikke, popkorn og kinobilletter. Vi får da også låne en rom som vi kan ha felles feiring i før kinoen. De er 11 jenter i klassen, så prisen blir da på ca 2000 (baker da muffins/kake). 

Jeg synes det høres ut som en fin bursdag, men er det noe jeg ikke tenker på her? Kan det være skummelt for en førsteklassing å gå på kino uten foresatte. Hvis jeg må betale for 10 voksne også, så blir det for dyrt synes jeg...

Anonymkode: b3ee3...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at du burde ha med noen voksne til. Om eks 1 må du do el så kan du ikke gå fra 10 andre.  Du må vel kunne ha med 1-2 voksne til uten å betale?

Jeg ville ikke dratt alene ( om du skal dra alene eller ha med mann el)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes det høres ut som en fin bursdag, men er det noe jeg ikke tenker på her? Kan det være skummelt for en førsteklassing å gå på kino uten foresatte. Hvis jeg må betale for 10 voksne også, så blir det for dyrt synes jeg...

Anonymkode: b3ee3...54d

Absolutt en fin bursdag, og tror ikke noen synes det er skummelt. Men synes det er dyrt jeg da. Fint hvis dere har råd, men andre kan tenke de må legge lista minst like høyt etterpå. Men mulig jeg er på jordet, vet jo det er mange som steller istand mye dyrere ting enn dette igjen. 

Anonymkode: 20955...38f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så overskriften og tenkte at det hørtes dyrt ut. Men 2000 for alt var ikke så ille, skulle ønske det var såpass der jeg bort.

Der skal de jo ha 170 bare for en billett. Synes det hørtes ut som du har fått en god pris, men enig i kommentaren over at det hadde vært fint med en ekstra voksen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt supert, ville vært to eller tre voksne 

Anonymkode: d29d1...774

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er bare overbeskyttende med flere voksne. De trenger ikke det! Barna er trygge på hverandre.

Før dere går inn og ser kino, bare ta en dorunde. Si i fra til barna at de skal komme bort til deg hvis de må på do eller blir redde underveis i filmen. Ellers null problem.

Husk at for dem blir det som en klassetur. Og akkurat slik som en lærer klarer å ta ansvar for 10-15 barn på en klassetur, går det helt greit for deg å ta deg av dem på en kinobursdag.

Anonymkode: 03287...61b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde tatt med en voksen til. Og sendt ut invitasjoner tidlig så ingen av barna har sett filmen når bursdagen kommer. Mange ser jo samme film om igjen men det er kanskje ikke like gøy. 

Anonymkode: 3bef7...320

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min datter i første klasse ville dette vert ette mareritt. Hun synes det meste av filmer er skummelt (også det beregnet for mindre barn bla. Kutoppen og PawPatrol), den første Vaiana filmen hadde hun ikke klart å se. Men hun hadde også vert knust over å ikke kunne delta i bursdag med venninnene... Jeg vet at mitt barn er reddere enn de aller fleste barn, men jeg tror ikke hun er alene om det....

Anonymkode: 08a08...452

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Absolutt en fin bursdag, og tror ikke noen synes det er skummelt. Men synes det er dyrt jeg da. Fint hvis dere har råd, men andre kan tenke de må legge lista minst like høyt etterpå. Men mulig jeg er på jordet, vet jo det er mange som steller istand mye dyrere ting enn dette igjen. 

Anonymkode: 20955...38f

Legge listen høyt gjør man ikke..man kan ikke tenkte sånn..jeg har sønn på12 og her har det vært bursdager alt fra i skogen, lekeland, badeland, bowling etc....jeg har aldri i disse 6 årene på skolen tenkt hva andre foreldre gjør ..vi har gjort det vi har råd til eller det sønnen min hadde lyst til . Og da er det viktig at vi også lærer barna dette ..at bursdager i skogen med pølser eller bursdag på badeland er like kult og morsomt m Bursdag er bursdag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Datteren min blir 6 på slutten av året, samtidig som den nye Vaiana filmen kommer. Hun ønsker seg kinobursdag. På vår lokale kino koster kinobursdag 180 kr per person, så det er ikke så dyrt. Dette inkluderer drikke, popkorn og kinobilletter. Vi får da også låne en rom som vi kan ha felles feiring i før kinoen. De er 11 jenter i klassen, så prisen blir da på ca 2000 (baker da muffins/kake). 

Jeg synes det høres ut som en fin bursdag, men er det noe jeg ikke tenker på her? Kan det være skummelt for en førsteklassing å gå på kino uten foresatte. Hvis jeg må betale for 10 voksne også, så blir det for dyrt synes jeg...

Anonymkode: b3ee3...54d

Hadde ikke gått på kino med 11 6åringer alene.  

Hva om noen må på do? Hva om de ikke sitter rolig? Ikke liker filmen? Ikke føler seg komfortabel uten foreldre? 

 

Anonymkode: 19a9d...b76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke gått alene med 11 6- åringer. Hva om en må på do eller en syntes det blir for skummelt og må ut f.eks? Eller at noen er så urolige at de ikke klarer sitte hele kinoen? Da blir de andre sittende alene. Hva om en må på do mens du er ute med en annen, og så går hun feil? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For min datter i første klasse ville dette vert ette mareritt. Hun synes det meste av filmer er skummelt (også det beregnet for mindre barn bla. Kutoppen og PawPatrol), den første Vaiana filmen hadde hun ikke klart å se. Men hun hadde også vert knust over å ikke kunne delta i bursdag med venninnene... Jeg vet at mitt barn er reddere enn de aller fleste barn, men jeg tror ikke hun er alene om det....

Anonymkode: 08a08...452

Det er uvanlig at 6åringer ikke tåler ordinære barnefilmer. Man kan ikke legge lista etter barn som ikke tåler noe som helst. Da får barnet ta med seg en forelder eller bli hjemme 

Anonymkode: 3e9f5...ef8

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (8 minutter siden):

Legge listen høyt gjør man ikke..man kan ikke tenkte sånn..jeg har sønn på12 og her har det vært bursdager alt fra i skogen, lekeland, badeland, bowling etc....jeg har aldri i disse 6 årene på skolen tenkt hva andre foreldre gjør ..vi har gjort det vi har råd til eller det sønnen min hadde lyst til . Og da er det viktig at vi også lærer barna dette ..at bursdager i skogen med pølser eller bursdag på badeland er like kult og morsomt m Bursdag er bursdag. 

Egentlig helt enig i det, syns bare så ofte jeg hører foreldre som mener alt skal være likt osv. Og det går jo ikke i lengden. Med mindre man har en fellespott for bursdager på hele året, men da ville jo ikke alle klart å betale på forskudd nødvendigvis. Så jeg synes kinobursdag er en grei løsning, selv om ikke alle har råd til kino for hele klassen.

Anonymkode: 20955...38f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kan skrive noe om at foreldre som har lyst til å se filmen er velkomne til å være med, men må betale sin egen billett? Da er det liksom mamma eller pappa som har lyst til å se filmen, ikke barnet som er redd.

Anonymkode: 5c993...56f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er skummelt for mange. Erfaringen min er at minst 2-3 foreldre ender opp med å være med i bursdag pga at barna plutselig ikke vil gå alene likevel, i både 1. og 2. klasse faktisk. Mange har også tisseuhell i den alderen og når doen er mindre tilgjengelig og det tar lengre tid å komme seg til den så kan det skje uhell. 
kan og være stress om barna blir leie og begynner å styre på seg imellom. Du kan jo ikke sitte på siden av alle, så kan fort bli styr. 

Anonymkode: 989fb...309

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det blir en super bursdag, men ville vært 2-3 voksne, for det er fort noen som må på do eller blir urolig i setene. Hadde mitt barn vært redd eller engstelig hadde jeg som forelder bare blitt med, og selvfølgelig betalt min egen billett. Tenker det er null stress. Vedrørende "hvor man legger lista" er min erfaring at noen har bursdager hjemme/ute i skogen/annen plass, noen trampolinepark, bowling, kino etc, men ungene koser seg like mye uansett. 

Anonymkode: a1c3e...75a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har barn blitt mindre selvstendige med årene? Førsteklassinger som er redde for kino, tisser i buksa, går seg vill på vei til toalettet? Klart noen barn kan være mer engstelige enn andre, men dette kan vel ikke være normalen i en skoleklasse? 

Anonymkode: 20955...38f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal disse bursdagene være så voldsomme hele tidrn? Hold det enkely og billig. Brus, hot dog og kake bør holde i massevis.

Anonymkode: 0e2a4...6bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har barn blitt mindre selvstendige med årene? Førsteklassinger som er redde for kino, tisser i buksa, går seg vill på vei til toalettet? Klart noen barn kan være mer engstelige enn andre, men dette kan vel ikke være normalen i en skoleklasse? 

Anonymkode: 20955...38f

De er fem/seks år, så ikke så veldig store. 

Anonymkode: a1c3e...75a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det når datteren min ble syv. Var helt supert. Hadde med to andre voksne som var fornuftig siden det alltid var noen som måtte på do. Selv om de var før kinoen. 
 

Hadde salen for oss selv. Så da var det null stress om noen beveget seg litt og ikke klarte å sitte i ro 😊 

Anonymkode: cd299...654

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...