Gå til innhold

Julekalendere på TV

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er barn av 90 tallet, og var 4 år første gangen jeg så The Julekalender. Hvis jeg må velge kun en julekalender jeg får lov til å se på hvert år, da blir det den.❤️ I år er det 30 år siden den for første gang gikk på tv. 

Jeg elsker sangene, figurene, språket og ALT med den julekalenderen ellers. Og jeg mener det er en julekalender som har tålt tidens tann. Smaken er sikkert delt her, men jeg Elsker den ❤️

Så da spør jeg; Hvilken Julekalender liker DU aller best?

( Det er lov å lage en topp 5 liste, hvis du har vanskeligheter med å kun velge en ;) ).

Anonymkode: 90606...cd6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jul i blåfjell og The julekalender er favorittene. 

Anonymkode: 67cef...b16

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg elsker julekalendere! Holder kanskje en liten knapp på The julekalender som en av favorittene. Ungene mine elsker den og vi har sett den sammen nesten hvert år. Så den ikke ordentlig i fjor, så i år blir det!

Jeg liker også Julekongen og Snøfall. Fordi de har føltes så magiske å se med mine egne barn. 

Vi pleier å se kalenderen som går på nrk+en til. Er selv født på starten av 90-tallet så har sett alle julekalendere jeg selv så som barn med mine barn. Min absolutte favoritt helt fra jeg var liten er Amalies jul. Jeg har sunget nissemors nattasang hver kveld til mine barn :)

Anonymkode: cf3b6...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul i blåfjell og jul på månetoppen er mine favoritter 🥰

Anonymkode: 57976...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 23.15):

Ah, jeg elsker julekalendere! Holder kanskje en liten knapp på The julekalender som en av favorittene. Ungene mine elsker den og vi har sett den sammen nesten hvert år. Så den ikke ordentlig i fjor, så i år blir det!

Jeg liker også Julekongen og Snøfall. Fordi de har føltes så magiske å se med mine egne barn. 

Vi pleier å se kalenderen som går på nrk+en til. Er selv født på starten av 90-tallet så har sett alle julekalendere jeg selv så som barn med mine barn. Min absolutte favoritt helt fra jeg var liten er Amalies jul. Jeg har sunget nissemors nattasang hver kveld til mine barn :)

Anonymkode: cf3b6...fa6

Husker jeg hadde et skikkelig Crush på Blomster Johan da jeg var liten :nigo:

Nattasangen er kjempefin ❤️

Anonymkode: 90606...cd6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må bli Jul i Skomakergata og Albert och Herberts Julkalender

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite som slår Jul i Skomakergata altså ❤️

Om jeg må velge en av de andre, så må det bli The julekalender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vazelina Hjulkalender er bra med.

Endret av Cid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født på 90-tallet! Husker veldig godt da Jul i blåfjell og jul på månetoppen kom i 1999 og 2002❤️ Og Amalies jul var såklart også helt super! Det var mine topp tre, klarer ikke å rangere fra 1-3.plass😅

The julekalender litt «Bob Bob Bob» for meg, for jeg var livredd Benny og «Nåsåene» i mange år, men bortsett fra det, var det jo en veldig morsom julekalender. Ser gjerne den i voksen alder🤪

Endret av caroline.s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så liker jeg veldig godt Snøfall da🥰 Syns kanskje det er den beste julekalenderen som er blitt laget i nyere tid. Veldig fin er den. 

Endret av caroline.s
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting kan måle seg med Skomakergata. Men The Julekalender er jo også en klassiker. Jeg likte den fra Tivoliteatret, eneste minus er at jeg ikke hæler å høre på barn med Østfold-L, men mindre de faktisk er fra Østfold og snakker hele dialekten. 

Anonymkode: 55495...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amalies jul ❤️

Anonymkode: 1e392...9c3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissene på låven, alle tre sesongene og The Julekalender. Barn av tidlig 80-tallet. 

Anonymkode: 8fced...ba7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir det noe nytt på nrk i år?

Anonymkode: 4d616...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The julekalender. Ingen over, ingen ved siden! Jeg DIGGER den serien! Den e bærre lækker! Håper forresten Kims skal lage Olaf Sands rifla potetflak igjen i år, bør jo det når det er 30-års jubileum og all ting.

Da jeg var liten elsket jeg jul i Skomakergata og jul i Portveien 2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul i skomakergata
Søfall
Hukser ikke hva den het, men en julekalender som gikk på svensk TV på 80 tallet. Om to stykker som måtte ta over ansvaret for driften av den lokale butikken et sted i gokk i svensk lappland. Ustyrtelig morsom julekalender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul I blåfjell er så barndomsminner for meg at jeg får tårer i øynene bare av sangene eller introen ❤️ 

Var også veldig glad i Amalies jul, og Skomakergata. Gode barndoms-juleminnner knytta til de også. 

Av nyere kalendere er jeg veldig glad i Snøfall. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...