AnonymBruker Skrevet 29. september #1 Del Skrevet 29. september Jeg er barn av 90 tallet, og var 4 år første gangen jeg så The Julekalender. Hvis jeg må velge kun en julekalender jeg får lov til å se på hvert år, da blir det den.❤️ I år er det 30 år siden den for første gang gikk på tv. Jeg elsker sangene, figurene, språket og ALT med den julekalenderen ellers. Og jeg mener det er en julekalender som har tålt tidens tann. Smaken er sikkert delt her, men jeg Elsker den ❤️ Så da spør jeg; Hvilken Julekalender liker DU aller best? ( Det er lov å lage en topp 5 liste, hvis du har vanskeligheter med å kun velge en ). Anonymkode: 90606...cd6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #2 Del Skrevet 29. september Jul i blåfjell og The julekalender er favorittene. Anonymkode: 67cef...b16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #3 Del Skrevet 29. september Ah, jeg elsker julekalendere! Holder kanskje en liten knapp på The julekalender som en av favorittene. Ungene mine elsker den og vi har sett den sammen nesten hvert år. Så den ikke ordentlig i fjor, så i år blir det! Jeg liker også Julekongen og Snøfall. Fordi de har føltes så magiske å se med mine egne barn. Vi pleier å se kalenderen som går på nrk+en til. Er selv født på starten av 90-tallet så har sett alle julekalendere jeg selv så som barn med mine barn. Min absolutte favoritt helt fra jeg var liten er Amalies jul. Jeg har sunget nissemors nattasang hver kveld til mine barn Anonymkode: cf3b6...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #4 Del Skrevet 29. september Jul i blåfjell og jul på månetoppen er mine favoritter 🥰. Anonymkode: 57976...c88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #5 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 23.15): Ah, jeg elsker julekalendere! Holder kanskje en liten knapp på The julekalender som en av favorittene. Ungene mine elsker den og vi har sett den sammen nesten hvert år. Så den ikke ordentlig i fjor, så i år blir det! Jeg liker også Julekongen og Snøfall. Fordi de har føltes så magiske å se med mine egne barn. Vi pleier å se kalenderen som går på nrk+en til. Er selv født på starten av 90-tallet så har sett alle julekalendere jeg selv så som barn med mine barn. Min absolutte favoritt helt fra jeg var liten er Amalies jul. Jeg har sunget nissemors nattasang hver kveld til mine barn Anonymkode: cf3b6...fa6 Husker jeg hadde et skikkelig Crush på Blomster Johan da jeg var liten Nattasangen er kjempefin ❤️ Anonymkode: 90606...cd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 3. oktober #6 Del Skrevet 3. oktober The Julekalender og Jul i Svingen 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 3. oktober #7 Del Skrevet 3. oktober Det må bli Jul i Skomakergata og Albert och Herberts Julkalender 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 6. oktober #8 Del Skrevet 6. oktober Olsen-banden junior julekalenderen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 6. oktober #9 Del Skrevet 6. oktober Det er lite som slår Jul i Skomakergata altså ❤️ Om jeg må velge en av de andre, så må det bli The julekalender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 6. oktober #10 Del Skrevet 6. oktober (endret) Vazelina Hjulkalender er bra med. Endret 7. oktober av Cid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroline.s Skrevet 6. oktober #11 Del Skrevet 6. oktober (endret) Jeg er født på 90-tallet! Husker veldig godt da Jul i blåfjell og jul på månetoppen kom i 1999 og 2002❤️ Og Amalies jul var såklart også helt super! Det var mine topp tre, klarer ikke å rangere fra 1-3.plass😅 The julekalender litt «Bob Bob Bob» for meg, for jeg var livredd Benny og «Nåsåene» i mange år, men bortsett fra det, var det jo en veldig morsom julekalender. Ser gjerne den i voksen alder🤪 Endret 6. oktober av caroline.s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroline.s Skrevet 6. oktober #12 Del Skrevet 6. oktober (endret) Så liker jeg veldig godt Snøfall da🥰 Syns kanskje det er den beste julekalenderen som er blitt laget i nyere tid. Veldig fin er den. Endret 6. oktober av caroline.s 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #13 Del Skrevet 6. oktober Ingenting kan måle seg med Skomakergata. Men The Julekalender er jo også en klassiker. Jeg likte den fra Tivoliteatret, eneste minus er at jeg ikke hæler å høre på barn med Østfold-L, men mindre de faktisk er fra Østfold og snakker hele dialekten. Anonymkode: 55495...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 6. oktober #14 Del Skrevet 6. oktober The Julekalender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #15 Del Skrevet 7. oktober Amalies jul ❤️ Anonymkode: 1e392...9c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #16 Del Skrevet 7. oktober Nissene på låven, alle tre sesongene og The Julekalender. Barn av tidlig 80-tallet. Anonymkode: 8fced...ba7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #17 Del Skrevet 7. oktober Blir det noe nytt på nrk i år? Anonymkode: 4d616...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 8. oktober #18 Del Skrevet 8. oktober The julekalender. Ingen over, ingen ved siden! Jeg DIGGER den serien! Den e bærre lækker! Håper forresten Kims skal lage Olaf Sands rifla potetflak igjen i år, bør jo det når det er 30-års jubileum og all ting. Da jeg var liten elsket jeg jul i Skomakergata og jul i Portveien 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 8. oktober #19 Del Skrevet 8. oktober Jul i skomakergata Søfall Hukser ikke hva den het, men en julekalender som gikk på svensk TV på 80 tallet. Om to stykker som måtte ta over ansvaret for driften av den lokale butikken et sted i gokk i svensk lappland. Ustyrtelig morsom julekalender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet 8. oktober #20 Del Skrevet 8. oktober Jul I blåfjell er så barndomsminner for meg at jeg får tårer i øynene bare av sangene eller introen ❤️ Var også veldig glad i Amalies jul, og Skomakergata. Gode barndoms-juleminnner knytta til de også. Av nyere kalendere er jeg veldig glad i Snøfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå