Gå til innhold

Mor sier det er slutt på å leve sammen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mor har sikkert hatt 10 samboere de siste 30 årene og sier hun aldri skal bo sammen med en mann igjen men bare ha kjærester. Og sier samtidig at alle hun kjenner sier det samme, både ung og gammel. Når hennes far døde fikk Jo også hun se hvor dypt kjærlighet kan bli, da mellom hennes mor og far igjennom et helt liv sammen 

 

Det der synes jeg høres trist ut. Jeg har bodd med samme person i 20 år og ser mest bare fordeler. Er det generelt så grusomt å leve med en annen I mange år?

Anonymkode: ce4cf...4a3

Ja. Hater å være slave.

Anonymkode: 29238...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Statistikk viser at de som er lykkeligst i Norge er single kvinner og gifte menn... 

Anonymkode: e9659...169

Statistikk kan man ikke stole på. Kvinner i lykkelige ekteskap er antakelig veldig lykkelige, men siden det er en del som ikke er i lykkelige ekteskap, trekke de ned. Så det man får ut av statistikken er at single kvinner, som ofte har vært i ulykkelige forhold, og av den grunn er lykkelige som single, er mer lykkelig enn gitte som gruppe.

Man leser jo om en del ulykkelige forlatte kvinner her inne også, så det er ikke alle single kvinner som er lykkelige heller.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (5 timer siden):

Ikke meg du spør men.... Det har stått om det i aviser flere ganger. For eksempel her

At kvinner er mer fornøyde som single enn mennn, blir spesielt tydelig blant de godt voksne. Blant de mellom 45 og 65 år, er 32 prosent veldig fornøyd med å være alene, mens kun 19 prosent av menn i samme aldersklasse oppgir det samme.Nov 19, 2017

Forskningen jeg postet viser også at enslige kvinner er lykkeligere og sunnere enn enslige menn. Ingen uenighet der fra min side

Påstanden var at single kvinner er lykkeligere og lever lenger enn gifte. Forskning fra Norge viser det motsatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså... Nå har hun prøvd 10 ganger, og er vel da ganske kvalifisert til å avgjøre at samboerskap ikke er noe for henne. Selv om jeg og deg liker å bo sammen med den vi elsker.

Anonymkode: 109ae...345

Enig. 

10 samboerskap er mye. Noen må ha vært korte. 

Og sett fra andre siden, hvem hadde ønsket å bli den 11. samboeren til noen. Jeg hadde vært skeptisk! 

Anonymkode: 1f1f5...993

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er moren din?

Det høres jo ut som hun har en veldig lav terskel for å la en kjæreste flytte inn, og da har hun kanskje tiltrukket seg menn som bare ønsker noen som varter dem opp. 

Men dette er jo helt opp til henne.

Anonymkode: 7033d...8bd

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "bare" 40 og har bestemt meg for å aldri igjen bo sammen med noen andre enn barnet mitt. Etter å ha vært samboer med to forskjellige over 13 år til sammen er det nok. Livet mitt er definitivt best sånn 😊

Anonymkode: ebb74...fc0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bestemor sa dette da bestefar døde. Hun fikk seg kjæreste, som hun beholdt i 10 år før han døde også. Men han fikk aldri flytte inn til henne, hun ville ha det sånn og trivdes med det.

Anonymkode: 8aa7f...eb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har hatt ti(!) samboere er det nok et fornuftig valg å være særboere, ja. Kan være veldig fint det! Fordelene med å være i et forhold, uten å måtte deale med de negative tingene.

Anonymkode: 26548...737

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 13.08):

Kilde til statistikken din?

Anonymkode: 22b8a...9f4

Trenger du seriøst kilde? Hva med å google? Dette viser utallige studier.

Anonymkode: 32664...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (På 29.9.2024 den 18.19):

Nei.

Statistikk viser at folk i forhold er klart lykkeligst, enten det er kvinner eller menn.

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/levekar/statistikk/livskvalitet/artikler-om-livskvalitet/betydelig-bedre-livskvalitet-blant-de-med-kjaereste-enn-blant-single

Den første linken sier at single kvinner er lykkeligere enn single menn. Det stemmer. Kvinner i forhold er fortsatt lykkeligere enn single.

Den andre linken er totalt feil. Dolan byttet om datasettene (!). Han tok feil av kvinner med partner og kvinner som var forlatt av partneren. Dette er en feil han har innrømmet, og ikke til diskusjon.

Som du ser er det helt feil at enslige kvinner lever lenger:

https://www.forskning.no/demografi/ugifte-dor-langt-tidligere-enn-gifte/1644170

Enslige kvinner har hele 60% høyere dødelighet!

Gode relasjoner beskytter. Og i våre dager er ekteskap ofte gode relasjoner, for folk går ut av ekteskap som ikke fungerer. 

Anonymkode: c839e...58c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 18.25):

Ja. Hater å være slave.

Anonymkode: 29238...4e0

Hvordan definerer du slave? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd alene i flere år, men har også hatt 2 samboere. Han jeg bor sammen med nå, har jeg bodd sammen med i 24 år. Stortrives med ham ❤️. Men - når det er sagt - er jeg en person som trives godt med å bo alene også. Må ikke ha noen å bo sammen med for å være lykkelig, men kjekt å ha en kjæreste eller noen få nære venner som en er mye med :) 

Anonymkode: b1fb6...9c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting trist med det. 
Hvis jeg skulle være så heldig å finne en partner igjen så ville valgt å være særbo. 
Orker ikke å være mamma for en voksen mann igjen. 

Anonymkode: 83702...0ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...