Gå til innhold

Mor sier det er slutt på å leve sammen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mor har sikkert hatt 10 samboere de siste 30 årene og sier hun aldri skal bo sammen med en mann igjen men bare ha kjærester. Og sier samtidig at alle hun kjenner sier det samme, både ung og gammel. Når hennes far døde fikk Jo også hun se hvor dypt kjærlighet kan bli, da mellom hennes mor og far igjennom et helt liv sammen 

 

Det der synes jeg høres trist ut. Jeg har bodd med samme person i 20 år og ser mest bare fordeler. Er det generelt så grusomt å leve med en annen I mange år?

Anonymkode: ce4cf...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alle som passer til å være samboer. Det trenger ikke å være noe trist med det.

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikk viser at de som er lykkeligst i Norge er single kvinner og gifte menn... 

Anonymkode: e9659...169

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun rett og slett er så gammel at hun ikke vil skape et komplisert arveoppgjør når hun dør? Eller at hun risikerer avkortning i uføretryd/pensjon eller noe sånt hvis hun har samboer? 

Og så er det ikke alle menn, spesielt ikke den eldre garde, som er så fryktelig huslige...

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mor har sikkert hatt 10 samboere de siste 30 årene og sier hun aldri skal bo sammen med en mann igjen men bare ha kjærester. Og sier samtidig at alle hun kjenner sier det samme, både ung og gammel. Når hennes far døde fikk Jo også hun se hvor dypt kjærlighet kan bli, da mellom hennes mor og far igjennom et helt liv sammen 

 

Det der synes jeg høres trist ut. Jeg har bodd med samme person i 20 år og ser mest bare fordeler. Er det generelt så grusomt å leve med en annen I mange år?

Anonymkode: ce4cf...4a3

Jeg tror noen synes det er vanskelig, og andre ikke. Men jeg tror at alle har godt av en kjærlig og god partner, enten de blir samboere eller særboere. 

Anonymkode: 27f72...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Statistikk viser at de som er lykkeligst i Norge er single kvinner og gifte menn... 

Anonymkode: e9659...169

For en kombo

Anonymkode: 2718e...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For en kombo

Anonymkode: 2718e...628

Viser bare hvem som gir og mottar mest i et forhold.

Anonymkode: e1bf8...173

  • Liker 5
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Statistikk viser at de som er lykkeligst i Norge er single kvinner og gifte menn... 

Anonymkode: e9659...169

Kilde til statistikken din?

Anonymkode: 22b8a...9f4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Viser bare hvem som gir og mottar mest i et forhold.

Anonymkode: e1bf8...173

Eller hvem som krever urimelig mye. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 10 samboere over 30 år, spørs det om ikke fellesnevneren er din mor. Tviler opp at det var noe galt med alle disse mennene 😆

Anonymkode: 388ee...197

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (7 minutter siden):

Eller hvem som krever urimelig mye. 

Menn har jo ingen interesse eller evne av å gi tilbake like mye som de får, verken av empati eller bidrag til felles hjem og ansvar for barn. Så ja, du har egentlig helt rett der. Det er urimelig å kreve mye av den parten som primært kun er ute etter å ta. 

Anonymkode: 2bb3d...b4d

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Mor har sikkert hatt 10 samboere de siste 30 årene og sier hun aldri skal bo sammen med en mann igjen men bare ha kjærester. Og sier samtidig at alle hun kjenner sier det samme, både ung og gammel. Når hennes far døde fikk Jo også hun se hvor dypt kjærlighet kan bli, da mellom hennes mor og far igjennom et helt liv sammen 

 

Det der synes jeg høres trist ut. Jeg har bodd med samme person i 20 år og ser mest bare fordeler. Er det generelt så grusomt å leve med en annen I mange år?

Anonymkode: ce4cf...4a3

Hvis hun ikke så foreldrenes kjærlighet før faren lå for døden, så tror jeg ikke den kjærligheten var veldig dyp. Man vet jo om ens egne foreldrene har en dyp kjærlighet eller ikke. Hvis hun gjennom et langt liv ikke opplevde kjærlighet mellom foreldrene kan det muligens forklare rastløsheten hennes, hun har prøvd å finne noe hun ikke vet hva er. Samme hvor kjærlige foreldrene var da far døde kan det ikke erstatte årtier med manglende kjærlighet.

Jeg regner med at du vil at moren din skal være lykkelig. Hvis hun føler at samboerskap ikke er noe for henne så får du respektere det. Hun skal ikke være nødt til å leve livet etter din mal.

Anonymkode: 8926a...3b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kilde til statistikken din?

Anonymkode: 22b8a...9f4

Ikke meg du spør men.... Det har stått om det i aviser flere ganger. For eksempel her

At kvinner er mer fornøyde som single enn mennn, blir spesielt tydelig blant de godt voksne. Blant de mellom 45 og 65 år, er 32 prosent veldig fornøyd med å være alene, mens kun 19 prosent av menn i samme aldersklasse oppgir det samme.Nov 19, 2017
Endret av Million
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (33 minutter siden):

Ikke meg du spør men.... Det har stått om det i aviser flere ganger. For eksempel her

At kvinner er mer fornøyde som single enn mennn, blir spesielt tydelig blant de godt voksne. Blant de mellom 45 og 65 år, er 32 prosent veldig fornøyd med å være alene, mens kun 19 prosent av menn i samme aldersklasse oppgir det samme.Nov 19, 2017

Har du en bedre en? Denne var verdiløs. Du kan ikke spørre single kvinner om de er lykkelige og så spørre single menn om de er lykkelige og sammenligne de, du må sammenligne samme personen fra de ikke var single til de er single. Mange single menn har ikke valgt å være singel, kvinner derimot kan gå inn og ut av forhold etter ønske, så når kvinnen ikke lenger er lykkelig som singel kan hun lett finne seg en ny partner, single menn derimot er ofte "kronisk single" mot sin vilje.

Anonymkode: 22b8a...9f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du en bedre en? Denne var verdiløs. Du kan ikke spørre single kvinner om de er lykkelige og så spørre single menn om de er lykkelige og sammenligne de, du må sammenligne samme personen fra de ikke var single til de er single. Mange single menn har ikke valgt å være singel, kvinner derimot kan gå inn og ut av forhold etter ønske, så når kvinnen ikke lenger er lykkelig som singel kan hun lett finne seg en ny partner, single menn derimot er ofte "kronisk single" mot sin vilje.

Anonymkode: 22b8a...9f4

Det har stått i så mange artikler opp gjennom årene at jeg gidder ikke sitte og google for deg. Det klarer du sikkert selv. Søk på engelsk også, mange treff der også.

Det kryr av dem. Sånn som denne og denne:

https://helsenyhet.com/single-barnlose-kvinner-er-lykkeligere-og-lever-lengre-enn-andre/

Endret av Million
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså... Nå har hun prøvd 10 ganger, og er vel da ganske kvalifisert til å avgjøre at samboerskap ikke er noe for henne. Selv om jeg og deg liker å bo sammen med den vi elsker.

Anonymkode: 109ae...345

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å ikke bekymre deg over din mors kjærlighetsliv.

Anonymkode: c839e...58c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beloved skrev (5 timer siden):

Kanskje hun rett og slett er så gammel at hun ikke vil skape et komplisert arveoppgjør når hun dør? Eller at hun risikerer avkortning i uføretryd/pensjon eller noe sånt hvis hun har samboer? 

Og så er det ikke alle menn, spesielt ikke den eldre garde, som er så fryktelig huslige...

Eller så kjenner hun at alenetid er det aller beste. For det gjør man ofte og særlig når man har levd en stund. 

Anonymkode: aa5e3...3b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Statistikk viser at de som er lykkeligst i Norge er single kvinner og gifte menn... 

Anonymkode: e9659...169

Nei.

Statistikk viser at folk i forhold er klart lykkeligst, enten det er kvinner eller menn.

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/levekar/statistikk/livskvalitet/artikler-om-livskvalitet/betydelig-bedre-livskvalitet-blant-de-med-kjaereste-enn-blant-single

Million skrev (4 timer siden):

Det har stått i så mange artikler opp gjennom årene at jeg gidder ikke sitte og google for deg. Det klarer du sikkert selv. Søk på engelsk også, mange treff der også.

Det kryr av dem. Sånn som denne og denne:

https://helsenyhet.com/single-barnlose-kvinner-er-lykkeligere-og-lever-lengre-enn-andre/

 

Den første linken sier at single kvinner er lykkeligere enn single menn. Det stemmer. Kvinner i forhold er fortsatt lykkeligere enn single.

Den andre linken er totalt feil. Dolan byttet om datasettene (!). Han tok feil av kvinner med partner og kvinner som var forlatt av partneren. Dette er en feil han har innrømmet, og ikke til diskusjon.

Som du ser er det helt feil at enslige kvinner lever lenger:

https://www.forskning.no/demografi/ugifte-dor-langt-tidligere-enn-gifte/1644170

Enslige kvinner har hele 60% høyere dødelighet!

Endret av Isambard
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...