AnonymBruker Skrevet 29. september #1 Del Skrevet 29. september Jeg vil bare komme med et tips til dere som sliter med å føle dere mindre verdt. Jeg gjorde det før, tok ting personlig og følte meg dårlig etter sosiale settinger. Jeg fant ut dette etter å ha studert og funnet ut at det mange mennesker gjorde rundt meg var å «rakke ned» på andre i LITEN skala. Det vil si, snu ryggen til noen og ekskludere fra gjeng i korte perioder, sette seg tydelig langt unna en annen person (med vilje) for å få den til å føle seg utrygg, gi ulik informasjon til venner om ulike ting, så en føler seg ekskludert og lurer på hvorfor de ikke har fått samme informasjon, gi i det ene tilfellet uttrykk for at noe er greit, og i det andre uttrykk for at det ikke er greit (for eksempel om det er greit å leke med hunden sin eller ikke). Andre eksempler er å si høyt «jeg er glad jeg ikke lever nedi denne dumpa..» til noen som nettopp gjør det. Snakke om ting man VET den/de andre føler seg ukomfortabel med å snakke om. tipset mitt er: gjør dette. Prøv å subtilt snike inn ting som gjør andre utrygge og usikre, prøv subtilt å sverte andre litt. dette funker på din egen selvtillit fordi du tar styring over samtalene og ser at andre også kan bli usikre, ikke bare du. Dette har hjulpet meg veldig i det daglige og hvis noen konfronterer meg med det, sier jeg bare.. «næmmen, det var da ikke meningen på den måten. Tror du virkelig jeg ville sagt noe sånn med vilje hvis jeg visste deg såret deg, det er ganske slemt av deg å tro jeg ville gjort noe sånn.» svaret du gir er jo feil, men det er det ingen andre som vet. du har ditt på det rene hvis du svarer på denne måten. På tide å ta kontrollen tilbake folkens, det funker! Anonymkode: f89df...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 29. september #2 Del Skrevet 29. september Hvorfor skal du synke ned på deres nivå da? <_< 12 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Skrevet 29. september #3 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): å «rakke ned» på andre i LITEN skala. Det vil si, snu ryggen til noen og ekskludere fra gjeng i korte perioder, sette seg tydelig langt unna en annen person (med vilje) for å få den til å føle seg utrygg, gi ulik informasjon til venner om ulike ting, så en føler seg ekskludert AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Prøv å subtilt snike inn ting som gjør andre utrygge og usikre, prøv subtilt å sverte andre litt. Det å oppføre seg sånn som du beskriver her er fullstendig uaktuelt for min del. 12 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bippeti Skrevet 29. september #4 Del Skrevet 29. september Off, dette høres bare trist ut. Masse usikre folk som trykker hverandre ned. Ikke noe for meg. Og ikke deg heller tror jeg, i lengden. Jobb heller med å bli trygg i deg selv. 15 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
no shame Skrevet 29. september #5 Del Skrevet 29. september Dårlig trolleforsøk. 😂 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #6 Del Skrevet 29. september Jeg vil ikke late som eller sminke på sannheten. Dette funker og jeg velger å dele for å være snill siden dette sjeldent snakkes om. Mange der ute som trykkes ned og får som svar «Åå men det var ikke med vilje…». Jo, ofte er det med vilje. Ts Anonymkode: f89df...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #7 Del Skrevet 29. september Hvis en blir plaget ( mobbing, utfrysning, små kommentarer etc ) vanlig i arbeidslivet i Norge AS;) Så svar igjen med følgende: " Hva mener du med det" ? " Hvorfor sier du det"? " Kan du gjenta det" Dette setter dem på plass, og ofte stopper plagingen helt, ikke synk på deres nivå ved å mobbe tilbake. Vold avler vold, Spre godhet🌸 Anonymkode: 73cc3...471 10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #8 Del Skrevet 29. september Hva slags folk er det du har omgitt deg med, og hvordan står det til med dine verdier når du rettferdiggjør å bruke samme atferd selv? Anonymkode: 44d06...430 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #9 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg vil bare komme med et tips til dere som sliter med å føle dere mindre verdt. Jeg gjorde det før, tok ting personlig og følte meg dårlig etter sosiale settinger. Jeg fant ut dette etter å ha studert og funnet ut at det mange mennesker gjorde rundt meg var å «rakke ned» på andre i LITEN skala. Det vil si, snu ryggen til noen og ekskludere fra gjeng i korte perioder, sette seg tydelig langt unna en annen person (med vilje) for å få den til å føle seg utrygg, gi ulik informasjon til venner om ulike ting, så en føler seg ekskludert og lurer på hvorfor de ikke har fått samme informasjon, gi i det ene tilfellet uttrykk for at noe er greit, og i det andre uttrykk for at det ikke er greit (for eksempel om det er greit å leke med hunden sin eller ikke). Andre eksempler er å si høyt «jeg er glad jeg ikke lever nedi denne dumpa..» til noen som nettopp gjør det. Snakke om ting man VET den/de andre føler seg ukomfortabel med å snakke om. tipset mitt er: gjør dette. Prøv å subtilt snike inn ting som gjør andre utrygge og usikre, prøv subtilt å sverte andre litt. dette funker på din egen selvtillit fordi du tar styring over samtalene og ser at andre også kan bli usikre, ikke bare du. Dette har hjulpet meg veldig i det daglige og hvis noen konfronterer meg med det, sier jeg bare.. «næmmen, det var da ikke meningen på den måten. Tror du virkelig jeg ville sagt noe sånn med vilje hvis jeg visste deg såret deg, det er ganske slemt av deg å tro jeg ville gjort noe sånn.» svaret du gir er jo feil, men det er det ingen andre som vet. du har ditt på det rene hvis du svarer på denne måten. På tide å ta kontrollen tilbake folkens, det funker! Anonymkode: f89df...e83 Tror du fortsatt har et mindreverdighetskompleks. Å få andre til å føle seg dårlige for å heve seg selv er faktisk et ganske tydelig tegn på at man ikke har spesielt godt selvbilde. Skaff deg profesjonell hjelp. Det eneste du oppnår nå er at færre mennesker liker deg. Hva tror du det gjør med selvbildet ditt? Anonymkode: 9fa33...dfa 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #10 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis en blir plaget ( mobbing, utfrysning, små kommentarer etc ) vanlig i arbeidslivet i Norge AS;) Så svar igjen med følgende: " Hva mener du med det" ? " Hvorfor sier du det"? " Kan du gjenta det" Dette setter dem på plass, og ofte stopper plagingen helt, ikke synk på deres nivå ved å mobbe tilbake. Vold avler vold, Spre godhet🌸 Anonymkode: 73cc3...471 Spørsmålene er bra, men det er ikke i alle settinger det funker. Det er for subtilt. Svaret blir alltid «det var ikke meningen, du er for skjør..». Det som funker er å være litt slem tilbake som jeg sa i hovedinnlegget. Sannheten må frem. Ts Anonymkode: f89df...e83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #11 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror du fortsatt har et mindreverdighetskompleks. Å få andre til å føle seg dårlige for å heve seg selv er faktisk et ganske tydelig tegn på at man ikke har spesielt godt selvbilde. Skaff deg profesjonell hjelp. Det eneste du oppnår nå er at færre mennesker liker deg. Hva tror du det gjør med selvbildet ditt? Anonymkode: 9fa33...dfa Dette er i liten skala og gjøres på folk som bruker samme taktikk selv. Av og til oppleves det faktisk som de setter pris på metoden, jeg føler meg ofte mer populær etter å ha gjort noe «slemt».. ts Anonymkode: f89df...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 29. september #12 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (35 minutter siden): «rakke ned» på andre i LITEN skala. Det vil si, snu ryggen til noen og ekskludere fra gjeng i korte perioder, sette seg tydelig langt unna en annen person (med vilje) for å få den til å føle seg utrygg, gi ulik informasjon til venner om ulike ting, så en føler seg ekskludert «jeg er glad jeg ikke lever nedi denne dumpa..» til noen som nettopp gjør det. Snakke om ting man VET den/de andre føler seg ukomfortabel med å snakke om. Prøv å subtilt snike inn ting som gjør andre utrygge og usikre, prøv subtilt å sverte andre litt. Anonymkode: f89df...e83 Dette er ikke å være usikker, dette er å være et dårlig menneske. Du sier at dette gir deg mer selvtillit, men sannheten er at slik oppførsel gjør at færre og færre vil ønske å være sammen med deg, som igjen vil gi deg enda større mindreverdighetskompleks, fordi du ikke skjønner hvorfor alle til slutt vil trekke seg unna deg. Det du beskriver her, er en person som ingen ønsker å ha i livet sitt. Det du beskriver her er en person som har gjort seg fortjent til å bli eksludert og glemt. Som igjen vil føre til mindreverdighetskomplekser. Den lave selvtilliten eller mindreverdighetskompleksene du føler på er et resultat av at du på godt norsk en drittkjerring og jævlig mot alle rundt deg. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #13 Del Skrevet 29. september Det at usikre mennesker trykker andre ned er ikke et nytt fenomen, det er vel det motsatte som er uvanlig; at usikre mennesker ikke tråkker på andre for å heve seg selv. Har slitt med usikkerhet, dårlig selvbilde og elendig selvtillit hele livet. Er i dag 29 år og på flere måter er det verre enn noen gang. Når jeg var i tenårene hadde jeg en ganske destruktiv atferd hvor jeg også tråkket på andre og tenkte stygt om andre, dette tok jeg blant annet fra min mor som var opptatt av å påpeke "fæle ting" med utseende til andre kvinner. Det jeg kan si om meg selv i dag som er positivt er at jeg er både empatisk og ikke så fryktelig korttenkt, for jeg lærte ganske raskt i slutten av tenårene at å holde på sånn virkelig ikke er greit. Nå har jeg til gode å oppføre meg sånn mot andre. Ja, jeg sammenligner meg fortsatt med andre men dessverre er det jeg som kommer ut som taperen og jeg har tendenser til å sette andre på en pidestall, noe som heller ikke er særlig bra. Mindreverdighetskomplekser er der av en grunn, men andre skal ikke lide for at du sliter. Selvsikre og bra folk har ikke et behov for å oppføre seg slik mot andre. Det er jo faktisk slemt. Har du lyst til å være slem, da? Anonymkode: 89ba3...aad 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #14 Del Skrevet 29. september Blueberrymuffin skrev (8 minutter siden): Dette er ikke å være usikker, dette er å være et dårlig menneske. Du sier at dette gir deg mer selvtillit, men sannheten er at slik oppførsel gjør at færre og færre vil ønske å være sammen med deg, som igjen vil gi deg enda større mindreverdighetskompleks, fordi du ikke skjønner hvorfor alle til slutt vil trekke seg unna deg. Det du beskriver her, er en person som ingen ønsker å ha i livet sitt. Det du beskriver her er en person som har gjort seg fortjent til å bli eksludert og glemt. Som igjen vil føre til mindreverdighetskomplekser. Den lave selvtilliten eller mindreverdighetskompleksene du føler på er et resultat av at du på godt norsk en drittkjerring og jævlig mot alle rundt deg. Ikke vær naiv. Dette er mer vanlig enn du tror og vil innse. Folk kommer seg frem i dette samfunnet med denne oppførselen, det er sånn man får lederstillinger f.eks. Det er et sosialt spill. Spill det eller bli en taper. Anonymkode: f89df...e83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #15 Del Skrevet 29. september For meg blir dette en oppskrift på å bli bitter, jeg vil heller styrke selvfølelsen. Man er bra nok som man er. Anonymkode: 78f25...c1f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #16 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det at usikre mennesker trykker andre ned er ikke et nytt fenomen, det er vel det motsatte som er uvanlig; at usikre mennesker ikke tråkker på andre for å heve seg selv. Har slitt med usikkerhet, dårlig selvbilde og elendig selvtillit hele livet. Er i dag 29 år og på flere måter er det verre enn noen gang. Når jeg var i tenårene hadde jeg en ganske destruktiv atferd hvor jeg også tråkket på andre og tenkte stygt om andre, dette tok jeg blant annet fra min mor som var opptatt av å påpeke "fæle ting" med utseende til andre kvinner. Det jeg kan si om meg selv i dag som er positivt er at jeg er både empatisk og ikke så fryktelig korttenkt, for jeg lærte ganske raskt i slutten av tenårene at å holde på sånn virkelig ikke er greit. Nå har jeg til gode å oppføre meg sånn mot andre. Ja, jeg sammenligner meg fortsatt med andre men dessverre er det jeg som kommer ut som taperen og jeg har tendenser til å sette andre på en pidestall, noe som heller ikke er særlig bra. Mindreverdighetskomplekser er der av en grunn, men andre skal ikke lide for at du sliter. Selvsikre og bra folk har ikke et behov for å oppføre seg slik mot andre. Det er jo faktisk slemt. Har du lyst til å være slem, da? Anonymkode: 89ba3...aad Da har du ikke vært subtil nok. Du må være helt i grenseland for hva som er greit. Det er noe som må jobbes med over tid. Det er ikke sikkert du trenger å krenke noen engang, bare gi de litt motstand. Prøv det og se at selvtilliten din blir bedre ts Anonymkode: f89df...e83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #17 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Da har du ikke vært subtil nok. Du må være helt i grenseland for hva som er greit. Det er noe som må jobbes med over tid. Det er ikke sikkert du trenger å krenke noen engang, bare gi de litt motstand. Prøv det og se at selvtilliten din blir bedre ts Anonymkode: f89df...e83 Du har helt rett at du må møte mobbing med motstand.👏 Anonymkode: 73cc3...471 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #18 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil ikke late som eller sminke på sannheten. Dette funker og jeg velger å dele for å være snill siden dette sjeldent snakkes om. Mange der ute som trykkes ned og får som svar «Åå men det var ikke med vilje…». Jo, ofte er det med vilje. Ts Anonymkode: f89df...e83 Jeg har også lagt merke til når jeg ikke gjør andre usikre, så går de helt bananas. Liksom egoet deres popper plutselig opp og flørter vilt med dem. De oppfører seg greit i lag med andre for de fleste har litt usikkerhetsmomenter hvor de avgir konsekvenser for hvis de trår over grenser. Så folk trenger grensesetting, kan man vel si. Trist. Og turn off at folk tror jeg er interessert i dem på noe som helst vis. Eller at jeg begynner å lure på: når så jeg egentlig at jeg syntes dette var OK? Og så blir jeg forvirret. Men kanskje det er noe her jeg ikke skjønner. Haha. men uansett. Man kan vel dele på forvirringen. Urettferdig å skulle ta hele ballasten for forvirring. Forvirring er kjedelig og slitsomt. Anonymkode: ace28...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #19 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da har du ikke vært subtil nok. Du må være helt i grenseland for hva som er greit. Det er noe som må jobbes med over tid. Det er ikke sikkert du trenger å krenke noen engang, bare gi de litt motstand. Prøv det og se at selvtilliten din blir bedre ts Anonymkode: f89df...e83 Kortvarig effekt. Det er ikke selvtilliten som blir bedre heller. Det er bare hersketeknikk og forakten. Det har ikke med selvtillit å gjøre, men fortsatt mangelen på den. Anonymkode: 6942f...3ca 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #20 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kortvarig effekt. Det er ikke selvtilliten som blir bedre heller. Det er bare hersketeknikk og forakten. Det har ikke med selvtillit å gjøre, men fortsatt mangelen på den. Anonymkode: 6942f...3ca Enig. Denne «teknikken» ts beskriver tror jeg er som å tisse på seg for å holde varmen - effekten er veldig kortvarig. Samtidig blir du fort upopulær. Jeg «hevner» meg på folk jeg synes er lite hyggelige ved å trekke meg helt unna dem - de er ikke verdt min tid. Anonymkode: 800fc...8fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå