Gå til innhold

Erfaring med smarte røykvarslere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har god erfaring med smarte røykvarslere? Vi har seriekoblede røykvarslere i dag. En i hvert soverom + i gangen. Vi er lei av falske alarmer ca et par ganger i året som vekker alle i huset. Ønsker en type der det er lett å se i etterkant hvilken varsler som løste ut.

Støvsuger alle varslerne ved batteribytte. Har byttet til en annen modell og det hjalp noe, men får fremdeles falske alarmer.

Anonymkode: 02103...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere noen form for smarthusløsning? 

Anonymkode: 1aa9d...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har dere noen form for smarthusløsning? 

Anonymkode: 1aa9d...cf8

Nei. I alle fall ikke ennå.

Hva vil du anbefale? 

Anonymkode: 02103...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 stk Google nest-røykvarslere, de på batteri. Har en del smarthusfunksjonalitet (Homey som smarthushjerne), men har med vilje valgt smarte røykvarslere som ikke er avhengige av smarthuset. Greit at de funker uansett hva som skjer med smarthuset.

 

Er godt fornøyd med Google nest-varslerene. De kjører en månedlig selvtest med uling. Den snakker norsk, den har muligheten til å vise (litt) lys ved bevegelse (greit for barna på soverommene). Har hatt mine i 4 år, har ikke opplevd falske alarmer.

Minuset med de jeg har (som ikke er tilkoblet strøm), er at etter 10 år må de byttes ut (internt batteri).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Google Nest røykvarslere (3stk)(230v)(wifi). Meget fornøyd. Eneste gangene de har løst ut på enda er ved åpning av en mikro-popcorn pose rett under røykvarsleren og ved bruk av loddebolt i samme rommet. Synes det er greit med selv sjekken de gjør en gang per mnd og rapport i app/epost, i app står det også resterende levetid +++. Så vidt jeg forstår det virker de ``bare`` i 10år før de MÅ byttes da dette er beregnet/anbefalt levetid på en røykvarsler. Også veldig greit at det er ``pathlight/nattlys``på røykvarslerne. Nesten 5 år siden de ble montert nå og ved bytte så blir det nye av samme type, jeg vil ikke gå tilbake til den gammle typen røykvarslere. Har wifi modell og koblet opp med google home slik at ved utløst røykvarsler får jeg beskjed selv om jeg er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva vil du anbefale?

Ikke meg du spurte, men ønsker å gi min mening.

Har brukt smarthus på wifi i noen år, var ikke fornøyd. Skal du ha mye iot på wifi så ser det ut som om du må ha en router på steroider og selv da er det en del bortfall osv, selvfølgelig kan hende det er bare jeg som er uheldig men med tanke på hyppighet så tror jeg ikke det.

Nå har jeg byttet det meste til zigbee og er så langt veldig fornøyd, det er endelig litt gøy å holde på med igjen.

Bruker nå: IKEA hub/lyspærer/brytere/drivere led strip, Namron vri dimmere/termostater/lyspærer og noe ebay kjøpt rgb drivere.

Har ingen erfaring med z-wave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler ingenting som heter ‘’Smart’’-ditt og datt. De ulike sensorene som går på lyd, lys og infrarød lagres i skyen, og som f.eks med Smart-TVer er det kjent at det har forårsaket problemer i henhold til personvern. Produsentene har ofte tilgang til og bruker innsamlet data til forretningsformål. Med mindre det er ytterst nødvendig hadde jeg droppet det.

Anonymkode: af511...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...