AnonymBruker Skrevet 10. oktober #141 Del Skrevet 10. oktober Med tanke på økonomi, arv og slikt er det best å være gift. Anonymkode: ce04f...b3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #142 Del Skrevet 10. oktober Noen av oss synes giftemål er et helt betydningsløst, meningsløst og et gammeldags rituale som ikke har noen verdi. Mannen din er sannsynligvis sånn som meg. Det er bare ikke viktig for meg. Dog, hadde det vært svært viktig for kjæresten min, kunne jeg såklart blitt med på seansen for hans skyld, men jeg hadde ikke likt å blitt presset til noe jeg ikke tror på. Det er verken større eller mindre sjanse for at dere holder ut sammen til evig tid etter dette ritualet. Anonymkode: ea67f...eae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #143 Del Skrevet 10. oktober Kvinner i dag er for uforutsigbare til å skulle gifte seg med. Dette er en tradisjon som vil dø ut over tid. Hadde kvinner vært som de var for 50 år siden så hadde det vært en vinn vinn situasjon, men slik er det ikke lenger og det er jo bare positivt. Anonymkode: a2f36...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #144 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen av oss synes giftemål er et helt betydningsløst, meningsløst og et gammeldags rituale som ikke har noen verdi. Mannen din er sannsynligvis sånn som meg. Det er bare ikke viktig for meg. Dog, hadde det vært svært viktig for kjæresten min, kunne jeg såklart blitt med på seansen for hans skyld, men jeg hadde ikke likt å blitt presset til noe jeg ikke tror på. Det er verken større eller mindre sjanse for at dere holder ut sammen til evig tid etter dette ritualet. Anonymkode: ea67f...eae Det er ingen seanse eller rituale. Dette er et formelt dokument som underskrives, på lik linje med erkjennelse av farskap, inngåelse av avtaler og så videre. Anonymkode: fe9b7...544 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #145 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kvinner i dag er for uforutsigbare til å skulle gifte seg med. Dette er en tradisjon som vil dø ut over tid. Hadde kvinner vært som de var for 50 år siden så hadde det vært en vinn vinn situasjon, men slik er det ikke lenger og det er jo bare positivt. Anonymkode: a2f36...b83 "For uforutsigbare" fordi de ikke trenger å bli hos en mann som slår, er utro eller bruker dem som gratis hushjelp? Anonymkode: fe9b7...544 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10. oktober #146 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kvinner i dag er for uforutsigbare til å skulle gifte seg med. Dette er en tradisjon som vil dø ut over tid. Hadde kvinner vært som de var for 50 år siden så hadde det vært en vinn vinn situasjon, men slik er det ikke lenger og det er jo bare positivt. Anonymkode: a2f36...b83 Uforutsigbare på hvilken måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10. oktober #147 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Noen av oss synes giftemål er et helt betydningsløst, meningsløst og et gammeldags rituale som ikke har noen verdi. Mannen din er sannsynligvis sånn som meg. Det er bare ikke viktig for meg. Dog, hadde det vært svært viktig for kjæresten min, kunne jeg såklart blitt med på seansen for hans skyld, men jeg hadde ikke likt å blitt presset til noe jeg ikke tror på. Det er verken større eller mindre sjanse for at dere holder ut sammen til evig tid etter dette ritualet. Anonymkode: ea67f...eae Du skjønner tydeligvis heller ikke hva et ekteskap er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #148 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (24 minutter siden): "For uforutsigbare" fordi de ikke trenger å bli hos en mann som slår, er utro eller bruker dem som gratis hushjelp? Anonymkode: fe9b7...544 Absolutt. Det er en positiv utvikling som jeg poengterte. Kvinner vil oftest skilles, og det er helt sikkert gode grunner til det. Men det betyr at det ikke er verdt det for menn å gifte seg i dag. Anonymkode: a2f36...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #149 Del Skrevet 10. oktober Problemet ditt, ts, er at du har gitt han alt han ønsket seg og syntes var viktig, mens han ikke er opptatt av å gi deg det du ønsker og synes er viktig. Og det er kanskje ikke grunn til å avslutte samlivet, men jeg skjønner veldig godt at det er sårt for deg. Du blir liksom sittende med svarteper uansett, og føler at han ikke synes meningene dine betyr så mye. Det eneste som kanskje kan fungere er å få en advokat til å fortelle han den juridiske forskjellen på samboer og gift. For det er forskjeller. Anonymkode: 2a78f...8bf 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #150 Del Skrevet 10. oktober Samboer på 12 året med 2 barn, og det slo meg nå at giftemål har vi pratet veldig lite om! Det er ikke noe noen av oss ønsker, det blir dyrt og meningsløst for oss. Vi er ikke medlem av statskirken, så det måtte vært seremoni på tinghuset eller noe, og nei det hele hadde vært en absurd affære for oss. Har heller lyst å bruke bryllupsfestpengene på familieliv og bolig. Anonymkode: 0d7cd...cc6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #151 Del Skrevet 10. oktober For min del, er beslutningen om ikke å inngå ekteskap utelukkende økonomisk begrunnet. Vi har ingen fellesbarn, men særkullsbarn hver på vår kant. Utfra lojalitet til mine aller nærmeste (mine barn) ville det ha vært uaktuelt å inngå på en ordning som innebar at de ikke ville få alt jeg etterlater meg når jeg dør. En viktig del av bildet for mitt vedkommende er selvsagt at jeg har/har hatt vesentlig bedre økonomi enn henne. Anonymkode: e669c...d3b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #152 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Samboer på 12 året med 2 barn, og det slo meg nå at giftemål har vi pratet veldig lite om! Det er ikke noe noen av oss ønsker, det blir dyrt og meningsløst for oss. Vi er ikke medlem av statskirken, så det måtte vært seremoni på tinghuset eller noe, og nei det hele hadde vært en absurd affære for oss. Har heller lyst å bruke bryllupsfestpengene på familieliv og bolig. Anonymkode: 0d7cd...cc6 Så du klarer ikke se forskjellen på den juridiske ordningen og festen. Det er greit nok, men kanskje litt lavpannet, og det er ikke festen eller seremonien som er problemstillingen i denne tråden. Anonymkode: 2a78f...8bf 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #153 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi det er meningsløst for han? Å gifte seg kompliserer absolutt alt om noe skulle gått til helvete. For hans egen del. fleste kompisene til samboer har innrømmet at de har fridd og giftet seg fordi fruen har sagt null barn uten å være gift først. Anonymkode: 14793...08d Akkurat, og det er veldig mange kvinner som gjerne vil gifte seg eller ihvertfall ha en forlovelse på plass før første barn kommer. Det synes jeg er lurt å kreve om dette er viktig for dem. Det finnes såklart mange eksempler på godt voksne samboerpar med barn som gifter seg mange år etterpå, men da må men det blir dum om den ene partner må bruke mye tid på å overbevise den andre om dette, hvilken syn på ekteskapet man har burde helst diskuteres i starten av et forhold... Anonymkode: 5595a...f27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10. oktober #154 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samboer på 12 året med 2 barn, og det slo meg nå at giftemål har vi pratet veldig lite om! Det er ikke noe noen av oss ønsker, det blir dyrt og meningsløst for oss. Vi er ikke medlem av statskirken, så det måtte vært seremoni på tinghuset eller noe, og nei det hele hadde vært en absurd affære for oss. Har heller lyst å bruke bryllupsfestpengene på familieliv og bolig. Anonymkode: 0d7cd...cc6 Dyrt? Dere MÅ jo ikke ha bryllup om dere gifter dere. Da er det jo gratis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #155 Del Skrevet 11. oktober Jeg har vært sammen med samme mann i snart 25 år. Vi er ikke gift, men jeg har verken planer eller ønsker om å bytte ham ut av den grunn! Jeg har bare aldri tenkt at jeg har noe behov for å gifte meg, og det er fortsatt sånn jeg føler. Vi har felles barn også. Han har vært gift før, og har sådan ikke noe behov for å gifte seg igjen. Han har foreslått et par ganger at vi kan gjøre det, og jeg har forsåvidt ikke noe bedre svar å gi ham enn det jeg beskriver over her. Har aldri hatt noe spesielt forhold til ekteskapet som sådan (selv om både mine foreldre og svigerforeldre har vært gift i over 50 år). Jeg har som sagt ikke noe bedre forklaring enn at jeg alltid har tenkt at det ikke er for meg.... Jeg hater fest med oppmerksomhet på meg, men vi kunne jo selvfølgelig gjort det uten noe selskap, så sånn sett er det ikke det som holder igjen heller. Vi har samboerkontrakt, gjensidig livsforsikring og testamente, så ting skal være i orden sånn sett. Jeg tror vel neppe du ble noe klokere av dette, men for meg går det overhodet ikke på følelsene jeg har for min samboer - og jeg vet ikke helt hvordan jeg skulle forklart det bedre hvis han pushet på for et bedre svar enn det - da måtte jeg prøvd å lete etter forklaringer som jeg kanskje egentlig ikke har tenkt på før. Noen føler bare ikke at de "skal" være gift... Jeg er en av dem, og tydeligvis din samboer også, TS! Anonymkode: f1793...69d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #156 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har vært sammen med samme mann i snart 25 år. Vi er ikke gift, men jeg har verken planer eller ønsker om å bytte ham ut av den grunn! Jeg har bare aldri tenkt at jeg har noe behov for å gifte meg, og det er fortsatt sånn jeg føler. Vi har felles barn også. Han har vært gift før, og har sådan ikke noe behov for å gifte seg igjen. Han har foreslått et par ganger at vi kan gjøre det, og jeg har forsåvidt ikke noe bedre svar å gi ham enn det jeg beskriver over her. Har aldri hatt noe spesielt forhold til ekteskapet som sådan (selv om både mine foreldre og svigerforeldre har vært gift i over 50 år). Jeg har som sagt ikke noe bedre forklaring enn at jeg alltid har tenkt at det ikke er for meg.... Jeg hater fest med oppmerksomhet på meg, men vi kunne jo selvfølgelig gjort det uten noe selskap, så sånn sett er det ikke det som holder igjen heller. Vi har samboerkontrakt, gjensidig livsforsikring og testamente, så ting skal være i orden sånn sett. Jeg tror vel neppe du ble noe klokere av dette, men for meg går det overhodet ikke på følelsene jeg har for min samboer - og jeg vet ikke helt hvordan jeg skulle forklart det bedre hvis han pushet på for et bedre svar enn det - da måtte jeg prøvd å lete etter forklaringer som jeg kanskje egentlig ikke har tenkt på før. Noen føler bare ikke at de "skal" være gift... Jeg er en av dem, og tydeligvis din samboer også, TS! Anonymkode: f1793...69d Så hvis din samboer sa det var viktig for ham å gifte seg, ville du likevel ha nektet? For øvrig - veldig merkelig logikk med at "jeg har vært gift før, så har ingen behov for å gifte meg igjen". Altså, var han mer villig til å satse på eksen enn på den nye. For å gifte seg er jo ikke noe som bare kan gjøres en gang. Ingen sier "jeg har hatt en jobb før, og har ingen behov for å få en ny jobb". "Bilen har gått til helvete, men jeg har jo hatt bil, så jeg trenger ikke en ny en". Blir veldig rart for min del. Anonymkode: fe9b7...544 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #157 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (23 timer siden): Samboer på 12 året med 2 barn, og det slo meg nå at giftemål har vi pratet veldig lite om! Det er ikke noe noen av oss ønsker, det blir dyrt og meningsløst for oss. Vi er ikke medlem av statskirken, så det måtte vært seremoni på tinghuset eller noe, og nei det hele hadde vært en absurd affære for oss. Har heller lyst å bruke bryllupsfestpengene på familieliv og bolig. Anonymkode: 0d7cd...cc6 Det er gratis å gifte seg. Mange velger å ha en bryllupsfest, men det er jo helt frivillig. Det er på ingen måte obligatorisk. Fra det offentliges side er bryllupet over når dere har skrevet under på papirene. Anonymkode: c0195...9cc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #158 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er gratis å gifte seg. Mange velger å ha en bryllupsfest, men det er jo helt frivillig. Det er på ingen måte obligatorisk. Fra det offentliges side er bryllupet over når dere har skrevet under på papirene. Anonymkode: c0195...9cc Ikke sant? Unnskyldninger, unnskyldninger. Samtidig kjøper den samme mannen gjerne dyre ting og feirer andre merkedager, uten å telle pengene. Anonymkode: fe9b7...544 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #159 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 11.29): Hvem vinner egentlig da? Den som ikke vil gifte seg fordi det ikke er viktig for ham, eller den som ønsker å gifte seg (ts) fordi det er viktig for henne? Er det ikke sykt dårlig gjort å skulle nekte å gjøre noe, "bare fordi"? Jeg har vært gjennom det samme, bortsett fra at i starten snakket han om å gifte seg. Så skilte vi lag fordi han ikke ønsket å gifte seg og nå er vi gift, dessverre. Skulle ønske at vi aldri ble sammen igjen, fordi jeg bare vet at han sa ja til å gifte seg på grunn av at det var upraktisk å ikke være i lag. Jeg kjenner det med hele meg at jeg ikke var verdt en underskrift. Anonymkode: 33e66...99f Hææææ? Anonymkode: f2e67...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #160 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 14.08): Problemet ditt, ts, er at du har gitt han alt han ønsket seg og syntes var viktig, mens han ikke er opptatt av å gi deg det du ønsker og synes er viktig. Anonymkode: 2a78f...8bf Dette. TS har spilt sine kart veldig, veldig dumt. Anonymkode: f2e67...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå