Maleficenta Skrevet 1. oktober #101 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ved et ekteskap må du være separert et år på forskjellig adresse før skilsmissen blir innvilget- Som samboer kan du flytte ut og gifte deg med noen andre om du vil neste dag. Anonymkode: 92d9a...d6a Men har de barn må de gå på mekling en stund etter og det er masse styr ifht barnefordeling og ditt og datt, så stress er det uansett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 4. oktober #102 Del Skrevet 4. oktober Man bør skjønne at for noen er ikke giftemål å ekteskap noe de er interessert i. Uansett alle andre parametre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #103 Del Skrevet 6. oktober Jeg har vært gift i mange år. Før vi giftet oss trodde jeg ikke det kom til å bli noen forskjell. Men for oss endret noe seg. Vi fikk mer trygge rammer og følelse av stabilitet. Det er kanskje ikke rasjonelt, men det føltes slik for oss. Forholdet var bra før vi giftet oss og er fortsatt veldig bra. Det er en ærlig sak å ikke ville gifte seg. Jeg forstår også at noen kanskje vil mistrives i det vi synes er trygge rammer. Det er forskjell på å være samboer vs ektefeller. Du har visst i alle år at han ikke ønsker å gifte seg, så du må nesten bare respektere det. Når det er sagt synes jeg ikke forklaringen hans er veldig god. Men jeg vet ikke noe om han f.eks har skilte foreldre. Det kan være med på å påvirke meningen. Anonymkode: 3902c...2c2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #104 Del Skrevet 9. oktober Trøndere1 skrev (På 4.10.2024 den 22.11): Man bør skjønne at for noen er ikke giftemål å ekteskap noe de er interessert i. Uansett alle andre parametre. Da får de bo alene. Anonymkode: fe9b7...544 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 9. oktober #105 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Da får de bo alene. Anonymkode: fe9b7...544 Ja men enn om to slike møtes ? 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. oktober #106 Del Skrevet 9. oktober Trøndere1 skrev (På 4.10.2024 den 22.11): Man bør skjønne at for noen er ikke giftemål å ekteskap noe de er interessert i. Uansett alle andre parametre. Forstår ikke denne voldsomme aversjonen dersom de likevel vil ha resten av pakken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 9. oktober #107 Del Skrevet 9. oktober Maleficenta skrev (1 minutt siden): Forstår ikke denne voldsomme aversjonen dersom de likevel vil ha resten av pakken Å noen andre forstår ikke denne voldsomme trangen og interessen av å inngå ekteskap. Slik er vel verden og befolkningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. oktober #108 Del Skrevet 9. oktober (endret) Trøndere1 skrev (4 minutter siden): Å noen andre forstår ikke denne voldsomme trangen og interessen av å inngå ekteskap. Slik er vel verden og befolkningen. Det er en juridisk kontrakt som gir bedre rettigheter ved skilsmisser og dødsfall. Og du slipper å gå til advokat for å fikse testamente og samboerkontrakt. De som er imot ekteskap forstår ikke egentlig hva det er. De tror at man må ha stor bryllupsfest og betale masse tusen, eller de tror det er noe religiøst, men det er det ikke. Folk har giftet seg til alle tider, uansett trosretning. Vil man binde seg og få barn kan man likegodt ta det helt ut mener jeg Endret 9. oktober av Maleficenta 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #109 Del Skrevet 9. oktober Fru Uperfekt skrev (På 29.9.2024 den 0.38): Om det er så viktig for deg hvorfor sa du ja til samboerskap og barn? Det han sier er jo at han ikke tror dere vil bli gamle sammen Dette. 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 06f9d...a65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 9. oktober #110 Del Skrevet 9. oktober Maleficenta skrev (Akkurat nå): Det er en juridisk kontrakt som gir bedre rettigheter ved skilsmisser og dødsfall. Og du slipper å gå til advokat for å fikse testamente og samboerkontrakt. De som er imot ekteskap forstår ikke egentlig hva det er. De tror at man må ha stor bryllupsfest og betale masse tusen, eller de tror det er noe religiøst, men det er det ikke. Folk har giftet seg til alle tider, uansett trosretning. Ja. Dette vet vel de fleste etter hvert men dette er heller ikke noe som kan ordnes hos en advokat på et par timer. For all del jeg skjønner hvorfor folk gifter seg jeg men jeg respektere også standpunktet til de som ikke gifter seg og ordner juss og avtaler på andre måter. Det kan sikkert sjekkes men nå tror jeg at antallet inngåtte ekteskap har gått nedover i samfunnet og det har vel en sammenheng med at mange ikke ser nytteverdien. Jeg og min samboer er som sagt hverken for eller mot ekteskap men har valgt å ikke gifte oss da vår generelle opplevelse av forhold mellom mennesker er at de tar slutt etter en viss tid. Nå kunne jeg aldri funnet på å forlate min samboer gjennom 20 år pluss men at hun forlater meg det ser jeg på som en mulighet. Det er tross alt en del menn som har mere å tilby enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #111 Del Skrevet 9. oktober De som mener man oppnår samme rettigheter med samboerkontrakt og testament håper har ihvertfall gjennomgått disse papirene med advokat og oppdaterer regelmessig. For hvermannsen blir dette faktisk fort dyrere i lengden (med advokattimer) enn å dra på rådhuset og gifte seg gratis... Anonymkode: 5595a...f27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #112 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De som mener man oppnår samme rettigheter med samboerkontrakt og testament håper har ihvertfall gjennomgått disse papirene med advokat og oppdaterer regelmessig. For hvermannsen blir dette faktisk fort dyrere i lengden (med advokattimer) enn å dra på rådhuset og gifte seg gratis... Anonymkode: 5595a...f27 Og innser at det er en del rettigheter man aldri får. Og en god del ting man i teorien har, men som lett kan bli overstyrt. Av de som juridisk er dine nærmeste, foreldrene dine. Det er noe trist med de som er voksne, i et forhold, men likevel ikke ønsker å binde seg juridisk til å være den andres nærmeste familie. Anonymkode: 23220...420 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #113 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og innser at det er en del rettigheter man aldri får. Og en god del ting man i teorien har, men som lett kan bli overstyrt. Av de som juridisk er dine nærmeste, foreldrene dine. Det er noe trist med de som er voksne, i et forhold, men likevel ikke ønsker å binde seg juridisk til å være den andres nærmeste familie. Anonymkode: 23220...420 Da er det jaggu mange du syns er triste mennesker. Anonymkode: 400b7...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. oktober #114 Del Skrevet 9. oktober Trøndere1 skrev (22 minutter siden): Ja. Dette vet vel de fleste etter hvert men dette er heller ikke noe som kan ordnes hos en advokat på et par timer. For all del jeg skjønner hvorfor folk gifter seg jeg men jeg respektere også standpunktet til de som ikke gifter seg og ordner juss og avtaler på andre måter. Det kan sikkert sjekkes men nå tror jeg at antallet inngåtte ekteskap har gått nedover i samfunnet og det har vel en sammenheng med at mange ikke ser nytteverdien. Jeg og min samboer er som sagt hverken for eller mot ekteskap men har valgt å ikke gifte oss da vår generelle opplevelse av forhold mellom mennesker er at de tar slutt etter en viss tid. Nå kunne jeg aldri funnet på å forlate min samboer gjennom 20 år pluss men at hun forlater meg det ser jeg på som en mulighet. Det er tross alt en del menn som har mere å tilby enn meg. Jeg respekterer det jeg bare forstår det ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #115 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Og innser at det er en del rettigheter man aldri får. Og en god del ting man i teorien har, men som lett kan bli overstyrt. Av de som juridisk er dine nærmeste, foreldrene dine. Det er noe trist med de som er voksne, i et forhold, men likevel ikke ønsker å binde seg juridisk til å være den andres nærmeste familie. Anonymkode: 23220...420 Jeg er litt gammeldags, men jeg også ville at framtidige barn skulle tenke på ekteskap som det naturlige miljøet for å stifte familie. Hvis jeg får ei jente så ønsker jeg hun får alle rettigheter som ekteskap gir før hun commiter både kropp, økonomi og livet til en mann. Hvis jeg får en gutt ønsker han tenker at der er naturlig å tilby trygge og faste rammer til den framtidige familien hans. Anonymkode: 5595a...f27 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 9. oktober #116 Del Skrevet 9. oktober Maleficenta skrev (6 minutter siden): Jeg respekterer det jeg bare forstår det ikke For min del så er det dette med den offentlige innblanding i hvordan jeg innretter livet mitt jeg misliker. Og for noen er det på hvilket tidspunkt i livet man møtes. For noen er det økonomiske intensiver i det å ikke inngå ekteskap, både for kvinner og menn. Jeg kan forstå begge synspunkt på dette med ekteskap men for meg og min samboer er ikke ekteskap noe tema. Både pga økonomi og generelle grunner. Blant annet så har vi ingen verdier registrert på oss personlig. Både hus- hytter og utleieboliger står på rundt 10 forskjellige AS som vi eier men vi eier ingen sammen. Kun hver for oss. Da blir det fryktelig enkelt å dele ved et evt brudd. Statistisk så blir vi jo ikke å bo sammen til evig tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #117 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er litt gammeldags, men jeg også ville at framtidige barn skulle tenke på ekteskap som det naturlige miljøet for å stifte familie. Hvis jeg får ei jente så ønsker jeg hun får alle rettigheter som ekteskap gir før hun commiter både kropp, økonomi og livet til en mann. Hvis jeg får en gutt ønsker han tenker at der er naturlig å tilby trygge og faste rammer til den framtidige familien hans. Anonymkode: 5595a...f27 Det er vel ikke bare litt skummelt å commite sin økonomi til et annet menneske. Det er mange historier der hvor svindel innad i ekteskap har medført ødelagte liv og rasert fremtid. Anonymkode: 400b7...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. oktober #118 Del Skrevet 9. oktober (endret) Trøndere1 skrev (8 minutter siden): For min del så er det dette med den offentlige innblanding i hvordan jeg innretter livet mitt jeg misliker. Og for noen er det på hvilket tidspunkt i livet man møtes. For noen er det økonomiske intensiver i det å ikke inngå ekteskap, både for kvinner og menn. Jeg kan forstå begge synspunkt på dette med ekteskap men for meg og min samboer er ikke ekteskap noe tema. Både pga økonomi og generelle grunner. Blant annet så har vi ingen verdier registrert på oss personlig. Både hus- hytter og utleieboliger står på rundt 10 forskjellige AS som vi eier men vi eier ingen sammen. Kun hver for oss. Da blir det fryktelig enkelt å dele ved et evt brudd. Statistisk så blir vi jo ikke å bo sammen til evig tid. Det offentlige blander seg da i det meste vi gjør. Det økonomiske skjønner jeg ikke. Om dere ikke eier sammen nå vil dere heller ikke det om dere gifter dere. Det er det som kjøpes mens man er gift som blir felles. Det man eide selv før man inngikk ekteskap tar man også med seg ut igjen Endret 9. oktober av Maleficenta 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. oktober #119 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel ikke bare litt skummelt å commite sin økonomi til et annet menneske. Det er mange historier der hvor svindel innad i ekteskap har medført ødelagte liv og rasert fremtid. Anonymkode: 400b7...573 Går da an å svindle partner uten å være gift og 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 9. oktober #120 Del Skrevet 9. oktober Maleficenta skrev (Akkurat nå): Det offentlige blander seg da i det meste vi gjør Ja. Og nettop derfor ønsker jeg hvertfall ikke at de skal blande seg inn i mine personlige forhold opp mot andre mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå