AnonymBruker Skrevet 28. september #21 Del Skrevet 28. september Så han vil ikke gifte seg med deg, fordi det kan bli slutt? Da hadde jeg sagt litt senere at jeg var enig. "Jeg har tenkt litt, og funnet ut at jeg ikke har lyst til å gifte meg med deg jeg heller" Så kan han få kjenne litt på den selv. Anonymkode: 7ea96...c00 9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #22 Del Skrevet 28. september Her er det samboeren min, en mann som vil gifte seg, jeg, kvinne vil ikke gifte meg. Hvorfor? Jeg vil bare ikke. Har ikke noe med at jeg ikke elsker samboeren min, men jeg vil ikke gifte meg. Får litt samme følelsen som ved klaustrofobi. Jeg er heller ikke kristen. Måtte melde meg ut av kirka for å få fred. Hadde jeg vært deg ville jeg ikke mast mer om gifting, han, som meg, får nok bare bryllup enda mer i vranghalsen... Anonymkode: c7c93...01d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #23 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): TS her - her har du til dels et poeng. Dette er jeg litt redd for. Men når jeg spør han rett ut så sier han at det ikke er det han mener, men så fortsetter han å si det samme..så da skjønner jeg jo ikke greia Anonymkode: fa688...227 Spør ham hva han egentlig mener, da? Han er voksen, han må da greie å kommunisere hva han egentlig mener, med andre ord? Tror jeg hadde spurt ham hvorfor skal du tro ham, når han selv ikke greier å gi en troverdig grunn. Jeg har en venninne hvor mannen da de begynte å date var tydelig på at han aldri kom til å gifte seg. Forskjellen mellom ham og din mann, det er at min venninnes samboer var tydelig på det fra første stund OG ga en veldig forståelig grunn for hvorfor han følte så sterkt rundt dette OG han var samtidig veldig tydelig med henne, hva han følte for henne, hvilket liv han ønsket sammen med henne (dele resten av livet som trofaste samboere, få barn og barnebarn sammen, være hverandres beste venner og støtte m.m.) - med andre ord, han hadde et veldig bevisst forhold til hva han følte, hvorfor, ikke bare sine følelser ang. giftemål, men også når det gjaldt sine følelser for min venninne og fremtiden. Hun ønsket seg i utgangspunktet å gifte seg, men fordi han kommuniserte alt dette, så valgte hun å gå videre med forholdet og aksepterte at de aldri kom til å gifte seg. De har vært sammen i 20 år nå, og har fremdeles det gode forholdet som han var tydelig på at han ønsket å skape sammen med henne. Han er til og med en mann som egentlig er veldig forsiktig, nesten litt sjenert, ikke den som slenger rundt seg med store ord. Men han har både i ord og handling alltid vært så tydelig at min venninne aldri tvilte på ham. Tror du må få ham mer i tale rundt dette. For om han er oppriktig om at han ønsker å dele livet med deg og ikke har tanker om å være utro eller avslutte forholdet, da bør han være i stand til å formidle bedre hva han mener. ❤️ Anonymkode: 0f46f...54a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 28. september #24 Del Skrevet 28. september Lur mann. Hva er fordelene med å gifte seg som mann? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 28. september #25 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det finnes vel flere lignende tråder, men here it goes. Jeg er sammen med en mann jeg elsker og som elsker meg. Sammen i mange år, felles barn, eier bolig, bil sammen osv osv. Jeg har alltid ønsket å gifte meg, han ikke. Det har vært et gjentagende samtaleemne, men til slutt så ga jeg opp og vi snakket ikke om det på mange år noe særlig. Men det gnager på meg fordi jeg aldri har fått noen god grunn fra han. Så jeg spurte han om han kunne tenke litt på det og gi meg et skikkelig svar. Svaret hans er at han synes det er et tullete løfte som ingen burde gi til hverandre..fordi de færreste greier å holde det..jeg skjønner jo hva han mener, mange forhold tar jo slutt..men jeg synes det var trist å høre, sånn med tanke på oss to. Han skjønner ikke hvorfor jeg blir lei meg av det.. Jeg ønsker først og fremst å gifte meg for ekteskapets del, Ikke for eventyrbryllupet liksom. Jeg vil være kona hans. Så det er ikke bryllupet i seg selv han er redd for (han elsker fest og moro mer enn meg). Og bare så det er sagt - jeg har ikke tenkt å tvinge han til dette. Jeg bare sliter med å forstå, og blir litt lei mei. Vi har samboerkontrakt og testamente osv. Anonymkode: fa688...227 Om det er så viktig for deg hvorfor sa du ja til samboerskap og barn? Det han sier er jo at han ikke tror dere vil bli gamle sammen 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #26 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg er kvinne, og har vært gift en gang før. Jeg har vært i et forhold i ti år nå, og elsker samboer mer enn alt, men jeg kunne aldri tenkt meg å gifte meg igjen for det. Det betyr ikke at jeg ikke ser resten av livet mitt sammen med han for det .. Anonymkode: a0e7d...763 Samme her! Jeg er også kvinne, og ønsker ikke å gifte meg. Jeg tror rett og slett ikke på ekteskapet. Er samboer nå og fornøyd med det, satser på å være sammen livet ut. Trenger ikke være gift for et godt samliv. Ikke hør på alle disse som sier at mannen din ikke elsker deg, for det vet de faktisk ingenting om. Anonymkode: d63b7...8b1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #27 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Når det gjelder det han sa, er jeg enig i at det er drøyt. jeg tror ikke han skjønner hvordan han høres ut. Ellers så skjønner jeg ikke helt folk som sier at han vil ha døra på gløtt, hvorfor gidder han være sammen med deg da? hva vinner han på det? Anonymkode: fa688...227 Han får mat på bordet og vasket sokkene sine av deg. Han trenger en mamma som fikser og ordner for ham Anonymkode: 632ac...108 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #28 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Her er det samboeren min, en mann som vil gifte seg, jeg, kvinne vil ikke gifte meg. Hvorfor? Jeg vil bare ikke. Har ikke noe med at jeg ikke elsker samboeren min, men jeg vil ikke gifte meg. Får litt samme følelsen som ved klaustrofobi. Jeg er heller ikke kristen. Måtte melde meg ut av kirka for å få fred. Hadde jeg vært deg ville jeg ikke mast mer om gifting, han, som meg, får nok bare bryllup enda mer i vranghalsen... Anonymkode: c7c93...01d Hadde mannen fått klaus av å tenke på å være gift med meg, kunne han funnet seg noen andre. Turn off med det jeg ville kallt psyke tanker og. Har man barn, hus og bil, er giftemål den minste ting. Anonymkode: 7ea96...c00 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #29 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samme her! Jeg er også kvinne, og ønsker ikke å gifte meg. Jeg tror rett og slett ikke på ekteskapet. Er samboer nå og fornøyd med det, satser på å være sammen livet ut. Trenger ikke være gift for et godt samliv. Ikke hør på alle disse som sier at mannen din ikke elsker deg, for det vet de faktisk ingenting om. Anonymkode: d63b7...8b1 Om han elsker henne og bare ønsker å være sammen med henne resten av livet, så burde vel ikke det være så vanskelig å kommunisere til henne...? Anonymkode: 0f46f...54a 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #30 Del Skrevet 28. september Blueberrymuffin skrev (44 minutter siden): En mann som elsker deg så høyt at bryllup med deg er helt utenkelig. For tenk om han måtte leve resten av livet med deg, for han elsker deg visst så høyt at det er uaktuelt for han å dele hele livet med deg. Det har han jo sagt, når han sier han ikke vil forplikte seg. Tror du legger litt for mye i to ringer, de ringene er fullt mulig å ta av og det å skille seg er en formalitet. Så det å gifte seg er ikke en garanti for å dele hele livet sammen, det viser statestikken klart og tydelig. Jeg er en av de som ikke ønsker å gifte meg, og det er ingen korreleasjon mellom hvor glad du er i partneren og giftermålet. Det er vel flere eksempler på par som gifter seg når forholdet begynner å gå dårlig, og tror at det kan fikses med et bryllup. Selv mener jeg at unger er en mye større forpliktelse enn ring på fingeren. Selv har jeg bodd sammen med dama i 30 år, og har stadig ingen planer om å gifte meg, men jeg har planer om å fortsette å bo med henne til jeg dør. Men ingen kan forutsi hva som vil skje i fremtiden, kanskje vi en dag ikke tåler hverandre, og da vil ikke 2 ringer heller kunne holde oss sammen. Det er kun samarbeidet og kjørligheten oss i mellom som kan holde oss sammen, så slutt å tro på at giftemål er en magisk nøkkel til lykkelig samliv. Anonymkode: edbff...b53 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #31 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Så han vil ikke gifte seg med deg, fordi det kan bli slutt? Da hadde jeg sagt litt senere at jeg var enig. "Jeg har tenkt litt, og funnet ut at jeg ikke har lyst til å gifte meg med deg jeg heller" Så kan han få kjenne litt på den selv. Anonymkode: 7ea96...c00 Dette blir feil, han sier ikke at han ikke vil gifte seg med akkurat henne, det er ikke henne det er noe problem med, det er selve giftemålet som han av ulike årsaker har prinsipielle motsetninger til. Anonymkode: edbff...b53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #32 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er ikke sikker på at du er den han vil være med. Anonymkode: 14b97...103 Jeg har vært sammen med «mannen» min i over 20 år. Elsker ham, har barn med ham og heeelt sikker på at det er oss for alltid. Har imidlertid Inge behov eller ønske om å gire meg. Det er for meg en ren symbolhandling som ikke medfører noen reell endring for meg. Anonymkode: b78f7...f0e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #33 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hadde mannen fått klaus av å tenke på å være gift med meg, kunne han funnet seg noen andre. Turn off med det jeg ville kallt psyke tanker og. Har man barn, hus og bil, er giftemål den minste ting. Anonymkode: 7ea96...c00 Psyke tanker gitt🤭 Jeg trenger ikke noe papir for å være sammen med han resten av livet. Hvorfor er det den minste ting? Vil si det er vel så mye forpliktelser når man har barn, huslån og et helt liv sammen... Anonymkode: c7c93...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #34 Del Skrevet 28. september Blueberrymuffin skrev (1 time siden): Dette. Dessverre er han nok mer sammen med deg av praktiske grunner, og ønsker å kunne være fri hvis han skulle komme over «the one». Du er dessverre ikke det, da hadde dere vært gift for lengst. Du sier jo at det ikke er bryllupet han er redd, så da er jo det han er redd for å bli låst til deg, noe som for han sin del er utenkelig. Her svarer du egentlig greit på ditt eget spørsmål. Fest og moro er det han trekker mot. Hvem vet, kanskje ligger han litt rundt og, for hva er så farlig, dere er tross alt ikke gift. Beklager å bryte det for deg, men han elsker deg ikke. Han har lagt med deg, dere fikk barn, men han leter fremdeles etter den «rette», og det er ikke deg. Det er nok sannheten, dessverre. Deg er han kun sammen med fordi dere har barn, det er økonomisk stabilt, men han flyr vel fort dersom «drømmedama» hans skulle dukke opp, er vel det han leiter etter når han er ute på «fest og moro». Beklager å være så direkte her, men det lyser igjennom utifra det jeg kan lese her. Herregud hva du klarer å tolke ut av en historie om at noen ikke ønsker å gifte seg. Nei jeg tror ikke han kommer til å gifte seg om han kommer over "the one", for han er allerede med "the one" og saken er at han ikke har troa på giftemål som instutisjon. Du skriver at han er "redd for å bli låst til deg" og visst de som gifter seg tenker slik, ja så blir jeg ennå mer skeptisk. Visst dere tror at med å bli gift så kan dere låse dere til partneren. Om jeg skulle analysere dette videre og se det i en videre sammenheng, så indikerer det at: Når folk er gifte så kan jeg egentlig ikke være sikre på om de er sammen av kjærlighet, men kanskje bare er låst til hverandre av to ringer. Og i motsatt retning så må det bety at de som ikke er gift holder sammen for at de ønsker det. Ja for dere som ønsker det så finst det faktisk måter å låse seg til partneren livet ut, dere kan gifte dere katolsk. I den katolske kirken eksisterer ikke skilsmisse, siden ekteskapet betraktes som uoppløselig. Så det siste må jo være drømmen for de som har slike tanker som deg rundt ekteskapet. Anonymkode: edbff...b53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 28. september #35 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Til.deg som sa du ikke vil gifte deg, vil gjerne høre mer om det. Det er interessant perspektiv! Hvorfor skal jeg bruke penger på å opprettholde kirkens legitimitet ved å gifte meg der...når jeg synes kirkens folk er klovner og de som tror på tullet er tilbakestående? Eller hvorfor skal jeg gifte meg på tinghuset og opprettholde en kjempegodt betalt tullejobb der når jeg synes det offentlige norge bør slankes drastisk? Hvorfor skal jeg betale for å gi andre mennesker makt over meg?...for å opprettholde en anakronisme som ekteskapet er..? Hvis jeg er ferdig i et forhold skal jeg pinadø ikke sitte å søke om separasjon for etter et år å søke om skilsmisse..🙈😂...Ulidelig teit bare. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 29. september #36 Del Skrevet 29. september Blueberrymuffin skrev (2 timer siden): Deg er han kun sammen med fordi dere har barn, det er økonomisk stabilt, men han flyr vel fort dersom «drømmedama» hans skulle dukke opp, er vel det han leiter etter når han er ute på «fest og moro». Beklager å være så direkte her, men det lyser igjennom utifra det jeg kan lese her. Beklager å være så direkte men det du skriver er bare tull. Folk som tror registrering i et offentlig register bedrer forholdet mellom to mennesker er enkle i hodet spør du meg. At mannen ikke vil gifte seg har mest sannsynlig ingenting å gjøre med hvorvidt han elsker ts eller ikke. Synes det indikerer at mannen er oppegående jeg og det taler jo til hans fordel. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 29. september #37 Del Skrevet 29. september TomSawyer skrev (26 minutter siden): Hvorfor skal jeg bruke penger på å opprettholde kirkens legitimitet ved å gifte meg der...når jeg synes kirkens folk er klovner og de som tror på tullet er tilbakestående? Eller hvorfor skal jeg gifte meg på tinghuset og opprettholde en kjempegodt betalt tullejobb der når jeg synes det offentlige norge bør slankes drastisk? Hvorfor skal jeg betale for å gi andre mennesker makt over meg?...for å opprettholde en anakronisme som ekteskapet er..? Hvis jeg er ferdig i et forhold skal jeg pinadø ikke sitte å søke om separasjon for etter et år å søke om skilsmisse..🙈😂...Ulidelig teit bare. Dette svaret likte jeg. 💪💪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 29. september #38 Del Skrevet 29. september Det er en ting jeg er ganske sikker på. Ingenting blir bedre av at du spekulerer, for det kan du gjøre til du ikke lengre har samboer. Enten så får du svar på hvorfor han ikke vil gifte seg med deg eller så må du la det ligge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #39 Del Skrevet 29. september Har flere venner som har vært samboere mange år. Som oftest mannen som ikke ville gifte seg. Men nå når barna begynner å bli store, og man opplever at folk på egen alder plutselig dør, har flere av disse likevel valgt å gifte seg. Rett å slett for å sikre hverandre i tilfelle noe skulle skje. Anonymkode: e35c3...633 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann1977 Skrevet 29. september #40 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det noen som har erfaringer fra lik situasjon? Hvor han ville ikke, og du ville? hvordan løste dere det? Anonymkode: fa688...227 (1)Jeg vet om par der hun ønsket å gifte seg der han var avventende og hadde ikke tro på ekteskap. Deretter ble det forhodet slutt. (2) Så traff hann ei annen kvinne som han giftet seg med ganske raskt og fikk flere barn sammen og er fortsatt gift. Noe sier meg at han ikke hadde troa på forhold (1) og at forhold (2) er full match. Det kan være at dere er fanget i ett langt forhold sammen da dere har barn sammen og egentlig er sammen grunnet dem og av gammel vane. Har også mange eksempler der langvarige samboerforhold avslutter og går fra hverandre etter raskt etter bryllup. Ingen fasitsvar er mulig å gi. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå