AnonymBruker Skrevet 30. september #61 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kanskje det er en unskyldning for å ta seg en fest? Er sikkert ikke så ofte det skjer noe kulurelt i området. Er vell ingen som uironisk hører på sånn musikk til hverdags? Anonymkode: c36bf...191 Så trist det må være å være så fordomsfull Anonymkode: 701e7...10d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #62 Del Skrevet 30. september *Mocca* skrev (14 timer siden): Det kan hende... Men vi vet samtidig at det er vanskelig å ikke like noe annet, hvis det er det eneste man har rundt seg. Man må ha kunnskap om andre ting finnes for å kunne like andre ting. Herregud , du tror altsp at det aldri skjer noe annet? 🙄 Anonymkode: 701e7...10d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #63 Del Skrevet 30. september Jeg syntes og diverse var rølpete før, men nå tenker jeg at du ikke skal kimse av bygdekulturen, tenk om de faktisk gleder seg mer over livet enn du - at livet de lever med dans og fest med Vassendgutane faktisk er oppfattet som en kjempegøy lørdagsaktivitet! Hva gjør du selv da, som er moro? Flytt til Oslo du, ts. Få deg sesongbillett til Operaen og møt likesinnede. Anonymkode: f226a...24f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #64 Del Skrevet 30. september Tja. Syntes det har vært mye morsommere de få gangene jeg har vært på det, sammenlignet med noen av de pretensiøse festene jeg har vært på i Oslo. Anonymkode: 19ad4...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #65 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 22.45): Ikke her på bygda, virker som alle elsker det. Tror jeg må flytte til byen, men har liksom mann og barn her😬 ts Anonymkode: db3a2...367 Du har mann og barn, og lurer på om det finnes andre typer interesser og andre slags mennesker i verden? Hvordan er det mulig? Da jeg leste overskriften, tenkte jeg nok ar det var et fiktivt spørsmål. Hva lurer du EGENTLIG på? Jeg visste da allerede på ungdomsskolen, eller kanskje enda tidligere, at det var mange spennende ting i verden utenfor den lille bygda jeg kom fra, og at jeg var annerledes enn mange der - men at jeg ville finne likesinnede andre steder. Anonymkode: 0bcfc...d73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #66 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 23.02): Det er jo det folket vil ha. Drikke seg dritings i helgene. Og danse til dansbar musikk. I byene kan man snorte kokain og høre på Arif. Hver sin smak. Anonymkode: 485fd...834 Men den musikken er jo ikke dansbar. Anonymkode: 0bcfc...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #67 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men den musikken er jo ikke dansbar. Anonymkode: 0bcfc...d73 Selvfølgelig er den dansbar! Det er vel heller du som ikke kan danse til denne typen musikk. Two-step passer ofte veldig bra til country-musikk. Det er vanskeligere å danse til bluegrass-inspirert musikk (som Vassendgutane har noe av), det mestrer jeg selv absolutt ikke, men jeg elsker å se på de som behersker det de kaller "bucketdance" ( ligner på en slags steppedans) eller jig. Anonymkode: 3ef86...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 30. september #68 Del Skrevet 30. september (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud , du tror altsp at det aldri skjer noe annet? 🙄 Anonymkode: 701e7...10d I den bygda jeg er fra, så er det slik ja. Når det skjer noe er det denne type ting, aldri noe annet De som opplever andre ting er de som bevisst drar ut av bygda for det. Jeg trenger ikke tro, jeg snakker om egen bygd som jeg kjenner godt. Endret 30. september av *Mocca* Tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #69 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Men den musikken er jo ikke dansbar. Anonymkode: 0bcfc...d73 Men i byen finnes det heldigvis massevis av annen musikk man kan gå og høre på og kanskje danse til hvis man vil. Verden er full av bra musikk. Vassendgutane er rølp. Anonymkode: 073cc...049 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 30. september #70 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Selvfølgelig er den dansbar! Det er vel heller du som ikke kan danse til denne typen musikk. Two-step passer ofte veldig bra til country-musikk. Det er vanskeligere å danse til bluegrass-inspirert musikk (som Vassendgutane har noe av), det mestrer jeg selv absolutt ikke, men jeg elsker å se på de som behersker det de kaller "bucketdance" ( ligner på en slags steppedans) eller jig. Anonymkode: 3ef86...4f5 Gubben bruker en del swing og buggi til slik musikk. Og han danske mye. Drar aldri ut for å drikke vi drar ut for å danse og går helt fint bare en vet hvordan en ska bruke trin osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 30. september #71 Del Skrevet 30. september Skjønner deg godt, virker som det har tatt seg opp med sånn rølpesøppel-musikk. Og folk møter gjerne opp med cowboyhatt. 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #72 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 22.39): Jeg bor på bygda og her er det ofte arrangementer og fester som beskrevet over. Jeg er sikker på at 90 prosent av mine sambygdinger elsker dette. Føler meg utenfor og rar som ikke synes det er kult😔 Anonymkode: db3a2...367 Jeg syntes det er superteit, og jeg elsker det. Alt i dag skal være så ordentlig og perfekt i alle bauer og kanter av landet. Rølp, harry er befriende fordi det er mer rom for å være fri og se selv uten å være kriminell. Å gjøre litt dumt , å få sagt noe dumt, man kan le sammen av en å bli canseled , hengt ut eller stengt ute er bare fint Jeg syntes faktisk dette eren viktig motsats til et stivt samfunn der alt skal være korekt til enhver tid. Bedre å le litt sammen av maskara som har rent nedover kinnet enn å gråte av det Anonymkode: 48d83...1a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #73 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syntes det er superteit, og jeg elsker det. Alt i dag skal være så ordentlig og perfekt i alle bauer og kanter av landet. Rølp, harry er befriende fordi det er mer rom for å være fri og se selv uten å være kriminell. Å gjøre litt dumt , å få sagt noe dumt, man kan le sammen av en å bli canseled , hengt ut eller stengt ute er bare fint Jeg syntes faktisk dette eren viktig motsats til et stivt samfunn der alt skal være korekt til enhver tid. Bedre å le litt sammen av maskara som har rent nedover kinnet enn å gråte av det Anonymkode: 48d83...1a1 Snakk om å overdrive. Man er ikke perfekt og stiv bare fordi man ikke liker harryfester på bygda med cowboyhatt og sanger om traktor og sprit. Jeg synes afterski-musikken er like harry og håpløs. Det betyr ikke at jeg aldri har vært på slike fester. Noen ganger må man ta det man får og ta det for det det er. Da kan man klare å ha det gøy. Men som en vanlig fest for meg? Nei, gudbedre. Anonymkode: 073cc...049 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #74 Del Skrevet 30. september Jeg er ts. Jeg mener ikke å være fordomsfull og nedsettende. Jeg skriver at jeg skulle ønske jeg likte det, men klarer ikke. Da blir det fort at man blir selvkritisk og tror det er seg selv det er noe galt med. Jeg har tenkt på om det er noe jeg kan gjøre for å like det, for mange av mine bekjentskaper er jo på disse festene. Jeg har forsøkt å være med, men føler meg dum og må fake at jeg har det gøy. Jeg klarer ikke å like det, selv om jeg har prøvd. Men må sikkert bare godta at jeg er som jeg er. Og opera liker jeg ikke, det finnes en mellomting 😝 Anonymkode: db3a2...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #75 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ts. Jeg mener ikke å være fordomsfull og nedsettende. Jeg skriver at jeg skulle ønske jeg likte det, men klarer ikke. Da blir det fort at man blir selvkritisk og tror det er seg selv det er noe galt med. Jeg har tenkt på om det er noe jeg kan gjøre for å like det, for mange av mine bekjentskaper er jo på disse festene. Jeg har forsøkt å være med, men føler meg dum og må fake at jeg har det gøy. Jeg klarer ikke å like det, selv om jeg har prøvd. Men må sikkert bare godta at jeg er som jeg er. Og opera liker jeg ikke, det finnes en mellomting 😝 Anonymkode: db3a2...367 Men hvorfor skriver du at ting ikke du selv liker er teit? Istedet for å skrive at det ikke er DIN smak? Du skjønner vel at folk er forskjellige? Anonymkode: 649ac...96d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #76 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor skriver du at ting ikke du selv liker er teit? Istedet for å skrive at det ikke er DIN smak? Du skjønner vel at folk er forskjellige? Anonymkode: 649ac...96d Ja, kunne sikkert brukt et annet ord. Tenker uansett at det ene ikke trenger å utelukke det andre, jeg kan synes det er teit samtidig som jeg også skjønner at folk er forskjellige. ts Anonymkode: db3a2...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #77 Del Skrevet 30. september Hold deg hjemme, eller flytt til byen, for du høres ut som du passer i by. Men tenk på at det er masse der du kommer til å mislike også! Jeg hadde nok heller prøvd å sette pris på det du liker med stedet du bor, og så holdt meg borte fra disse festene. Må vel være mulig å være sosial på andre måter også. Anonymkode: 70528...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 30. september #78 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er ts. Jeg mener ikke å være fordomsfull og nedsettende. Jeg skriver at jeg skulle ønske jeg likte det, men klarer ikke. Da blir det fort at man blir selvkritisk og tror det er seg selv det er noe galt med. Jeg har tenkt på om det er noe jeg kan gjøre for å like det, for mange av mine bekjentskaper er jo på disse festene. Jeg har forsøkt å være med, men føler meg dum og må fake at jeg har det gøy. Jeg klarer ikke å like det, selv om jeg har prøvd. Men må sikkert bare godta at jeg er som jeg er. Og opera liker jeg ikke, det finnes en mellomting 😝 Anonymkode: db3a2...367 Men da er dette kort og greit ikke noe for deg, og det er helt ok Jeg har bodd i både by og bygd og selv om jeg bor i by nå og overhodet ikke anser meg selv som harry, så må jeg innrømme at en av de få tingene jeg savner fra bygda er nettopp bygdefestene. Her i byen skal alt være så veldig ordentlig og for all del, det er ikke noe feil i det, men innimellom er det gøy å bare være på en fest hvor «alle er venner» og alle bare har «den kuleste kvelden de har vært med på i hele sitt liv». Den følelsen finner man veldig sjeldent i byen syntes jeg. Det er noe spesielt med den følelsen du får når hele lokalet synger med til Vassendgutane eller Plumbo, fremfor å sitte i hver sin krok og nippe til et glass vin. Jeg savner derimot ikke den overdrevne fylla som det gjerne blir på sånne fester, men det er jo ingen som tvinger en til å være igjen helt til slutt. Og helt ærlig, det er mange drita mennesker i byen også. Men etter en del år i byen på «finere fester», så er det fremdeles like morsomt når man etter en del enheter setter på en sang av Hellbillies eller Staysman og hele rommet setter i gang allsang. Konklusjonen min er at det bor en bygdetulling i de fleste av oss, noen har bare gjemt den litt bedre vekk enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 30. september #79 Del Skrevet 30. september Ruspus skrev (5 timer siden): Skjønner deg godt, virker som det har tatt seg opp med sånn rølpesøppel-musikk. Og folk møter gjerne opp med cowboyhatt. 😉 Cowboyhatt har vært trendy i sommer, da 🤠 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #80 Del Skrevet 2. oktober Veldig spesielt med alle i denne tråden som tror de selv er så kultiverte, og så rakker de ned på bygdekultur i neste åndedrag... Skikkelig classy😆 Anonymkode: 25e40...f98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå