Gå til innhold

Hvorfor sier folk « det var ikke planlagt»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kvinner på 35++ som alle vet ønsker seg familie, plutselig skal ha barn med noen de knapt kjenner, som sier « det var ikke planlagt». De har datet før og vet veldig godt hva prevensjon et, til og med vært i 10 år lange forhold i 20-årene uten at det har blitt barn, så den kjøper jeg ikke.

Eller andre oppgående kvinner på 30 som har vært i forhold lenge med reising, festing og studier, som sier når de er ferdig med studiene « vi skal ha barn, det var ikke planlagt». Det går 2 år, og de får en til. 

Hvorfor ikke bare si at det var et ønske en plan

Anonymkode: 1c39a...d56

Fordi spiralen min hadde flyttet på seg, den var ikke lengre trygg. 

Anonymkode: 849ab...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da er det uplanlagt.

Vi snakker om folk som er uten prevensjon, egentlig ønsker barn, men likevel kaller det "uplanlagt" når det skjer. 

Det er bare rart. 

Anonymkode: b01d9...789

For deg. 

Anonymkode: 32942...4d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Etter min definisjon;

Hun = planlagt

Deg = idioti

Anonymkode: b01d9...789

Vanskelig å argumentere imot det, ja.

Anonymkode: 5bf45...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For deg. 

Anonymkode: 32942...4d8

Og for meg.
Jeg hadde egentlig ikke planlagt å bli stoffmisbruker, men tok litt kokain hver dag også « havnet» jeg der.

Evt. Jeg ville jo ikke bli feit, men lå på et kcalorioverskudd hver dag i 4 år. 

Jeg ville egentlig ikke bli kjendis, men meldte meg på idol og har en egen instaprofil…

spar neg

Anonymkode: 1c39a...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syntes jeg det er verre at folk spør om det var planlagt når det fortelles om graviditet. "Å så koselig, gratulerer! Var det planlagt?" Liksom hallo? Har noen noe som helst med det? Nei.

Like forbanna når ungen er født og alle føler de har rett til å snakke om kroppen min som om den er allemannseie. "Å så fin h*n er. Ja, ammer du?" Folk en kanskje ikke kjenner engang (men som tror de kjenner deg) står og spør om personlige ting mens du står i butikken og prøver å sjonglere ny baby, blødninger, diverse vondt og verk, lite søvn og det å være noenlunde høflig mens en prøver å huske resten av handlelisten i hode.

Anonymkode: c1ff8...932

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart med de som sier det ikke var planlagt, og legger til at de brukte ikke prevensjon. Altså, hvis du er voksen vet du at man kan bli gravid hvis man ikke bruker prevensjon. 

Anonymkode: c5ed8...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...