AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #21 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg trenger det og da er det flere Anonymkode: 03f0a...7f6 Det gjør du nok ikke. Trekkstenger og toppstag holder til alt. Anonymkode: 2db91...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #22 Del Skrevet 29. september 2024 Har en kollega med 1,5km gårdsvei som var i samme situasjon for noen år siden, og han endte opp med bare å kjøpe ny kinatraktor. Det er ikke mulig å få en billig brukbar brukt maskin som ikke trengte masse reparasjoner. Han er kjempefornøyd og han skryter mye av den hydrostatiske girkassa som er en drøm å brøyte med, deilig å ha en ny maskin du kan stole på når snøen faller Anonymkode: d8aeb...819 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #23 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja frontlaster er død. Byttet den silen og hatt på litt hydraulikkolje. Har kjørt 2 år med motorolje, det kan vel være hardt for pumpa har jeg hørt. Har ikke testa etterpå da mangler 40l olje. Var voldsomme mengder som skal på denne. Tror ikke det er 2.trinnsclutch Ønsker en kjempe service på denne, hvor hytta ryddes for rust, bytte eksosanlegg (lekasje I rusten manifold), gjennomgang av clutch, el anlegg osv. Ser for meg en pris mellom 100 og 150k for dette, Eller kan det bli mer? Har 3 unger og jobb, så har ikke sjans å drive med dette selv. Anonymkode: 03f0a...7f6 Motorolje er blitt mye brukt på de årgangene i bakkroppen. Den smører differensialen, samtidig som den også skal besørge hydraulikken. Girkassa har egen olje. Det er mye olje som skal på, og mangler det en del liter kan det kanskje være årsaken? Om det er totrinns kløtsj, finner du ut det om du tråkker kløtsjpedal helt ned, og kraftuttaket da stopper. Går det for fortsatt er det nok ikke totrinns. Vet ikke når MF kutta ut det. Det kan nok koste noen kroner å sette den i stand, men pris tør ikke jeg å anslå. Anonymkode: 82b1d...7b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #24 Del Skrevet 30. september 2024 Finns et alternativ til da ; kjøpe en brukt traktor som er i orden. KJøpe ny er fryktelig dyrt! Men er enig at du trenger krefter og størrelse når man skal brøyte en så lang gårdsvei. Jeg har ikke halvparten engang men når det kommer en halvmeter med snø om natta så må man har skikkelig utstyr. Anonymkode: 502bd...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 2. oktober 2024 #25 Del Skrevet 2. oktober 2024 (endret) Fiat med ca 50 hk er en fin brøytetraktor. Har aldri hatt Fiat selv, men det er gode traktorer og da med 4x4. Her har du noe å titte på! Ikke bli skremt av en traktor fra sent/starten av 70/80 tallet. Veldig gode traktorer! https://www.finn.no/b2b/agriculturetractor/search.html?make=0.140&stored-id=14975561 Endret 2. oktober 2024 av Einus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå