Gå til innhold

Kutter ut 1200 kalorier dagen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sluttet å drikke alkohol.

Beregnet at med alkohol fikk jeg i med 1200 kcal ekstra dagen.

Vil jeg kunne regne med å se å gå ned i vekt  på kort stund? Tar opp aktivitet og spiser sunt 

Anonymkode: 052ed...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1200 ekstra kalorier per dag?? Pluss nok mat, eller som. Erstatning for mat? 

Det er mye. En kilo fett er ca 7000 kalorier i uka, så du kan gå ned mye.

Men ikke erstatt det med annet (forutsatt at du spiser ok mengde per dag) 

Anonymkode: 97cf4...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1200 ekstra kalorier per dag?? Pluss nok mat, eller som. Erstatning for mat? 

Det er mye. En kilo fett er ca 7000 kalorier i uka, så du kan gå ned mye.

Men ikke erstatt det med annet (forutsatt at du spiser ok mengde per dag) 

Anonymkode: 97cf4...7ea

1200 + mat. Og var usunn mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1200 kcal i alkohol PER DAG, da må du jo være på grensa til alkoholiker?

Det tilsvarer ca 1,5 liter rødvin, eventuelt 4 liter øl eller 0,5 liter brennevin...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beloved skrev (20 minutter siden):

1200 kcal i alkohol PER DAG, da må du jo være på grensa til alkoholiker?

Det tilsvarer ca 1,5 liter rødvin, eventuelt 4 liter øl eller 0,5 liter brennevin...

Ja jeg er alkoholiker. Desverre 

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du vært edru? 

Jeg opplevde ganske mange symptomer da jeg kuttet alkohol (også alkoholiker), først forstoppelse, så mye avføring, samt perioder med varierende søvn og apetitt. Stabiliserte seg til slutt. 

Kjempebra at du ønsker å ta et tak for egen helse og velvære, men jeg vil samtidig advare mot å fokusere for mye på vekt hvis du er i en periode med avvenning. Det er mye som skal ut av systemet, og det kan være vanskelig å se fremgangen fra uke til uke i starten, men man kommer seg dit til slutt, altså. 

Da jeg sluttet å drikke gikk jeg OPP i starten, og opplevde en del symptomer som var utfordrende, fysisk og psykisk. Men når det verste ga seg ble alt mye lettere. Gikk ned 25 kilo første år som edru, 15 året etterpå. Nå er jeg 5 år edru og har det kjempefint. 

Anonymkode: d02a0...065

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer sluttet å drikke i fjor høst. Først fikk han hjelp til å få orden på det som var grunnen til drikkingen ( sette ord på følelser o.l) Ganske snart begynte han å trene for det var anbefalt. Nå har han vært alkoholfri i 9 mnd og gått ned over 25 kg. Han løper 3-5 ganger i uka, samt går mye turer.   

Jeg anbefaler deg å få hjelp til denne prosessen. Deter tøft alene, og lett for tilbakefall. Ta kontakt med fastlegen din og be om hjelp. Vi hadde ikke vært sammen nå, om han ikke hadde tatt tak når han gjorde det.  Jeg har fått en ny samboer 😍

Anonymkode: bb582...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Min samboer sluttet å drikke i fjor høst. Først fikk han hjelp til å få orden på det som var grunnen til drikkingen ( sette ord på følelser o.l) Ganske snart begynte han å trene for det var anbefalt. Nå har han vært alkoholfri i 9 mnd og gått ned over 25 kg. Han løper 3-5 ganger i uka, samt går mye turer.   

Jeg anbefaler deg å få hjelp til denne prosessen. Deter tøft alene, og lett for tilbakefall. Ta kontakt med fastlegen din og be om hjelp. Vi hadde ikke vært sammen nå, om han ikke hadde tatt tak når han gjorde det.  Jeg har fått en ny samboer 😍

Takk. Jeg får hjelp av legen, og går på AA møter. Jeg går også til psykolog.

Jeg holdt på å miste familien min selv så det er godt å høre "gode historier" her. Føler det er så skamfullt å innrømme at man er alkoholiker.

Jeg føler meg mye bedre på kort tid og fokusere på å spise sunt og vil gjenoppta trening når jeg er klar. Går på turer og den følelsen av å være klar i hodet er som ny verden for meg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg holdt på å miste familien min selv så det er godt å høre "gode historier" her. Føler det er så skamfullt å innrømme at man er alkoholiker.

Jeg føler meg mye bedre på kort tid og fokusere på å spise sunt og vil gjenoppta trening når jeg er klar. Går på turer og den følelsen av å være klar i hodet er som ny verden for meg.

Kunne du tenkt deg å dele litt om hvordan du klarte å bryte? Og hvordan de første dagene var? 

Anonymkode: f8f68...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg ønsker deg all mulig  lykke til. Jeg vet det er dritvanskelig og du vil stå overfor mange utfordringer fremover, men jeg har tror på deg. Og hils din partner fra meg, Det er ikke enkelt å være partner heller når det stormer som verst.  Jeg følte meg forferdelig alene, i det minste fram til han var åpen til venner og kjente om sin alkoholisme, for da kunne jeg også snakke om det. Før den tid holdt jeg alt inni meg, fordi jeg ikke ønsket å utlevere ham. Det var veldig tungt.  Håper din partner har noen å snakke med også. 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...