Gå til innhold

Løy på meg at jeg var fjellgeit..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som mann som prøver å finne noen på tinder, er det umulig å finne noen som ikke skryter på seg "er glad i turer  i skog og mark" . Jeg vil ha noen som et ærlig å skriver at de elsker å sitte hjemme å se tv og film, finner ingen sånne.

Anonymkode: 51a97...3d2

Det hadde vært fullstendig dealbreaker. Om det ikke også stod noe om at man liker langrenn, eller cross-fit. 

Slike forfaller fullstendig fra 30-årene en gang. 

Anonymkode: 25598...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hater sånt, forstår ikke de som tar lett på slike løgner i starten. Hvorfor lure noen til å være sammen med deg?

Anonymkode: b55ed...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en såkalt fjellgeit, men kan heller ikke bruke kart og kompass. Sjelden man får bruk for det, og når jeg er på tur med samboeren synes han det er kjekt å finne ut av selv.

Anonymkode: dceda...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det hadde vært fullstendig dealbreaker. Om det ikke også stod noe om at man liker langrenn, eller cross-fit. 

Slike forfaller fullstendig fra 30-årene en gang. 

Anonymkode: 25598...f77

Nå overdriver du. Cross fit kan liksågodt få ryggskiva di til å skli ut.

Anonymkode: 29087...8b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være på fjellet er dritt kjedelig. Det er intet annet å gjøre der oppe enn å gå, telte, lage crappy mat og sove.

Gjør man ingen av disse tingene, er det 0 å gjøre der oppe.

Anonymkode: 58e7a...62f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå overdriver du. Cross fit kan liksågodt få ryggskiva di til å skli ut.

Anonymkode: 29087...8b6

Heller mann med ryggproblemer, enn sofagris. 

Anonymkode: 25598...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Forteller sannheten, eller så får du bare bite i det sure eplet og late som du kan. 
Velg selv hva som gagner deg best.

Anonymkode: a3754...10a

En fattig trøst er at mange harde fjellturer gjør deg mer attraktiv for neste date hvis det skulle skjære seg med geita.

Anonymkode: 67fa3...a22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fjellgeit, men kan ikke bruke kompass. Jeg har lært det mange ganger, men glemmer det siden jeg synes det er mye lettere å bruke bare kartet og orientere seg ut i fra høydemeter, vann, elver osv. Men jeg går for det meste der jeg er kjent, så sjeldent jeg bruker kart også. 

Uansett, selv om jeg liker fjellturer og friluftsliv, liker jeg andre ting også. Foreslå å finne på noe annet som du liker. Om jeg hadde vært på datingfronten hadde neppe fjellturer vært det eneste jeg ville gjort sammen med han. 

Videre så kan jo det være at du kanskje ikke blir en utpreget fjellgeit, men etterhvert begynner å like noe turgåing i fjellet når forholdene ligger til rette? 🙂

Anonymkode: 357b7...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nå tar daten min med meg på fjelltur hver date. Sannheten er at jeg verken er fjellgeit eller fjellvant. Jeg kan ikke lese kart eller kompass. Han elsker friluftslivet.. jeg liker mannen men ikke fjellet. Hva gjør jeg..? 

Anonymkode: deb37...b1a

Men må du være med på dater han foreslår? Om han ber deg med på fjelltur kan du föreslå noe annet? 

Men om dette er en stor del av hans liv så kan det jo være han blir skuffet og føler seg ført bak lyset når han skjønner dette egentlig ikke er noe for deg.

Anonymkode: ed43d...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Heller mann med ryggproblemer, enn sofagris. 

Anonymkode: 25598...f77

Ryggproblemer vil lenke deg til sofaen. Skal han pines da tenker du?

Du er nødt til å ha litt mer omtanke enn dette i møte med partneren din, tider vil komme hvor de kanskje ønsker å sette seg ned litt. Verden går ikke under, kan være du som blir syk å må være sofalenket en stund, skal partneren din forlate deg da?

Anonymkode: 29087...8b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men liker du det? Er det noe du ser for deg å lære mer om og dra på tur hver helg? Da gjør det jo ikke noe at du i utgangspunktet var mer uerfaren på dette område enn du gav uttrykk for.
 

Eller piner du deg gjennom disse turene og håper det tar slutt? 

Anonymkode: ad7bc...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nå tar daten min med meg på fjelltur hver date. Sannheten er at jeg verken er fjellgeit eller fjellvant. Jeg kan ikke lese kart eller kompass. Han elsker friluftslivet.. jeg liker mannen men ikke fjellet. Hva gjør jeg..? 

Anonymkode: deb37...b1a

Du sier det som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lava Anne skrev (16 timer siden):

🤣

Unnskyld at jeg ler! Morsom problemstilling, morsomt formulert.

At ikke folk skjønner hvor dumt det er å lyve om sånt. Det er jo å skyte seg selv i foten. Lurte å starte noe med å være ærlig i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 20.39):

Nå tar daten min med meg på fjelltur hver date. Sannheten er at jeg verken er fjellgeit eller fjellvant. Jeg kan ikke lese kart eller kompass. Han elsker friluftslivet.. jeg liker mannen men ikke fjellet. Hva gjør jeg..? 

Anonymkode: deb37...b1a

Du kan jo si at det er litt lenge siden du lærte om kart og kompass. Be han guide? Menn liker å ta litt styring, og du kommer til å bli i bedre form for hver tur. Hvis du liker han og er forelsket, så kan det ende dårlig hvis det kommer frem at du ikke liker fjellturer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løgn, løgn og mer løgn er eneste svaret.

Anonymkode: e7ac5...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt dumt at du utga deg for å være noe du ikke er.

Men, det går fint an å være sammen selv om man har ulike interesser. Min eksmann elsket å gå toppturer, og var ofte på jakt, og dette gjorde han sammen med kamerater. Jeg kan fint gå tur i fjellet, men er ikke topptur-entusiasten, og jeg har ikke interesse av å klatre rundt i fjellsidene, slik han gjør. Likevel var vi gift i mange år, og det var ikke dette som gjorde at vi skilte lag.

Anonymkode: 20a9c...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er garantert avslørt allerede, du kan likegodt bare innrømme det først som sist. 

Anonymkode: b0246...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo veldig dumt å lyve til en man dater om slike ting, det blir til syvende og sist avslørt. Det kan være at han har skjønt det allerede, men synes du er såpass sjarmerende og hyggelig at han ikke bryr seg, eller så har du hittil klart å skjule det godt. Uansett så tenker jeg du må være ærlig med han. Fortell han at du nok overdrev kraftig ved å kalle deg ei fjellgeit, og at du absolutt ikke er hverken erfaren eller spesielt interessert i fjellturer. Fortell han at du mer enn gjerne blir med på en fjelltur i blant, men at du ønsker at neste date blir noe annet hyggelig. 
Enten så er det dealbreaker, eller så går det bra - men det er bedre å være ærlig nå, enn å pine seg gjennom fjelltur etter fjelltur og la han finne ut av det selv. 

Anonymkode: 71301...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...