Gå til innhold

Løy på meg at jeg var fjellgeit..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå tar daten min med meg på fjelltur hver date. Sannheten er at jeg verken er fjellgeit eller fjellvant. Jeg kan ikke lese kart eller kompass. Han elsker friluftslivet.. jeg liker mannen men ikke fjellet. Hva gjør jeg..? 

Anonymkode: deb37...b1a

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forteller sannheten, eller så får du bare bite i det sure eplet og late som du kan. 
Velg selv hva som gagner deg best.

Anonymkode: a3754...10a

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste du kan gjøre er å være ærlig med ham.

Vær ærlig neste gang du skal date...

Anonymkode: 9307d...8fa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok vært ærlig istedet for å presse meg på flere fjellturer 🙈

Anonymkode: e1f65...7b7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kpmpass er lett å lære.

Men fortell han sannheten ja, kanskje er han åpen for en uerfaren gjeit. Det blir for kleint å late som, om dette var en serie har jeg skrudd den av, hater når sånne kleine løgner blir avslørt, for det blir de betsandig. 

Anonymkode: 29087...8b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du sier at du ikke liker fjellet så er dere ferdige tror jeg. Det blir for dumt at du har løyet på deg det hvis det ikke er litt sant engang. Dessuten passer dere ikke sammen hvis du virkelig ikke får noe ut av det.

Hvis du synes det er OK med en fjelltur, bare ikke hele tiden så kan du si at du gjerne vil gjøre noe annet neste gang.

Det kan hende han legger opp til fjelltur for å please deg....

Endret av Isambard
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Skulle tro du var kjæresten min 😅 (du er ikke det). Hun har helt klart skrytt på seg mer når det gjelder turinteresse og - ferdigheter enn hva som er sant. Men det virker som om hun liker det også. Jeg har bare måttet nedjustere ambisjonsnivået litt. 

Nå er jeg ikke fanatisk turmenneske så det går fint. Ikke alle datene våre har vært fjelltur. Det har vært mye forskjellig så om hun ikke vil på tur så er det greit. 

Man merker ganske lett at folk ikke er turvant. Kan hende det går fint å snakke med daten om det. 

Anonymkode: 922f0...250

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann som prøver å finne noen på tinder, er det umulig å finne noen som ikke skryter på seg "er glad i turer  i skog og mark" . Jeg vil ha noen som et ærlig å skriver at de elsker å sitte hjemme å se tv og film, finner ingen sånne.

Anonymkode: 51a97...3d2

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det vært litt kjipt. Jeg tilbringer svært mye av min fritid til fjells. 
Stryker til fjells så ofte jeg kan de månedene det er snøfritt. 
Jeg lever i så måte et liv som er lite kompatibelt med å være i et forhold 😂

 

Anonymkode: 65947...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må bli flere som tør å være ærlige om at vi ikke liker friluftsliv. Jeg forstår jo hvorfor du løy, TS, her til lands føles det som en forventning, og man tror at man ikke har noe valg om man skal finne noen. Men om mange lyver fordi de tror det er påkrevd å gå i fjellet, så vil jo ikke vi som ikke liker det finne hverandre.

Hilsen friluftsvegrer som har holdt fanen høyt i flere år, og hittil har trodd jeg må gå for utenlandske menn. Men man behøver ikke reise lenger enn til Sverige eller Danmark før min vegring er helt stueren, altså.

Anonymkode: 985a8...c07

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som mann som prøver å finne noen på tinder, er det umulig å finne noen som ikke skryter på seg "er glad i turer  i skog og mark" . Jeg vil ha noen som et ærlig å skriver at de elsker å sitte hjemme å se tv og film, finner ingen sånne.

Anonymkode: 51a97...3d2

Det er jo mulig å like begge? Jeg tenker de fleste har sett en film før, bare ikke velg dem som ser sprekeste ut, om du er i tvil.

Anonymkode: 29087...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å være på fjellet, og er samtidig glad for at mannen ikke deler den interessen i lik grad som meg, Jeg foretrekker å være på fjellet alene, han liker å jogge alene. Man må ikke ha de samme interessene, og grad av interesse tolkes og ulikt. Noen tenker på et par timers tur utenfor sti som fjelltur, andre tenker det minimum inkluderer noen døgn ute. Si det til han at dere muligens har litt ulikt syn på denne aktiviteten.

Anonymkode: a9e2d...b8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker fjell og å gå i fjellet. Men hver date på fjelltur hadde likevel vært for snevert og kjedelig. Si til mannen at du ønsker litt variasjon i hva dere gjør på date. Å gjøre det samme gang på gang på gang på gang er kjedelig og tyder på liten kreativitet og ensporet interessefelt 

Anonymkode: 85998...7b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en mellomting. Man behøver ikke å si at man ikke vil gå i fjellet i det hele tatt. Si at du overdrev litt. Tur i fjellet nå og da er hyggelig, men du liker å gjøre andre ting også. For dersom du vil være sammen med en mann som trives i fjellet, kommer du ikke fra å være med nå og da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå du ikke er gjennomskuet. 

Men det beste er nok å være ærlig. En tur i ny og ne må være ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men er dere kompatible da? Hvis han er fullstendig hekta på friluftsliv med kart, kompass og telt hver helg mens du syns skogsturer er helt okay, men også ønsker å kunne dra på kafé og berike deg kulturelt med å lese bøker, aviser, dra på teater osv, så er det kanskje ikke liv laga uansett? Hvordan hadde det blitt med barn f eks, hvis han vil ha dem med på telttur og orietntering hver helg mens du helst vil ha dem med på badeland og bollebaking?

Anonymkode: 62a17...c80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nå tar daten min med meg på fjelltur hver date. Sannheten er at jeg verken er fjellgeit eller fjellvant. Jeg kan ikke lese kart eller kompass. Han elsker friluftslivet.. jeg liker mannen men ikke fjellet. Hva gjør jeg..? 

Anonymkode: deb37...b1a

🤣

Unnskyld at jeg ler! Morsom problemstilling, morsomt formulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke helt holdbart ut, om dere er i motsatt ende av skalaen. 

Begge er interessert, men han noen knepp mer. Og jeg kan love deg at det har bydd på noen diskusjoner når vi har mulighet til å ta en langhelg, og jeg tenker Paris, mens han tenker Jotunheimen...  Men funker likevel da han også liker å reise, og jeg gjerne kan gå noen turer her og der. 

Anonymkode: 25598...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som mann som prøver å finne noen på tinder, er det umulig å finne noen som ikke skryter på seg "er glad i turer  i skog og mark" . Jeg vil ha noen som et ærlig å skriver at de elsker å sitte hjemme å se tv og film, finner ingen sånne.

Anonymkode: 51a97...3d2

Jeg synes alle menn skryter på seg å være fjellgeiter de også. (Kan jo være reelt at de ligger det også da) Men på tinder er jo minst 80% av mennene glad i tur på fjellet føler jeg. Det og fisking😅

Jeg er veldig glad I å gå tur, men liker i grunn bedre grusvei enn fjell, og er veldig glad I sofaen også. Så vi finnes😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...