Gå til innhold

Tørre å overnatte hos skjeggkre venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kunne ikke brydd meg på en flekk.

Ilandsproblemer!

Anonymkode: 5b960...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 17.50):

Er det ikke beregnet at omtrent halvparten av husholdningene vil ha skjeggkre innen kort tid? Noen venner ble helt kvitt skjeggkre med Permetrin-spray som man får kjøpt til en billig penge. De var ganske hardt rammet, men et par runder med spray langs listene så var de borte. Året etter hadde borettslaget der skjeggkrekontroll, som de visstnok betalte dyre dommer for. Og fant ikke et eneste kre hos den familien. 

Veggdyr derimot, er vel verre å bli kvitt, og gjør mer skade.

Anonymkode: 115e4...9a8

Visste ikke man kunne bruke permentrin, tusen takk det skal jeg prøve. Ser bare en og en annen, men greit å gjøre noe nå før det kanskje utvikler seg mer 

Anonymkode: 9440b...952

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster og svigers har skjeggkre. Vi setter aldri bagasjen på gulvet hos dem, men oppå benk/kommode/stoler. Hva de gjør når de er hos oss får vi ikke styrt, men vi er påpasselig med 

Barnehager er vel en av de store synderne. Kjenner en som jobber med skadedyrbekjempelse, og han sier at barnehagene er "gode" kunder. Han har visst tilgode å se en barnehage uten skjeggkre. 

Anonymkode: cf54a...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 20.45):

Hadde ikke jeg tort. Skjeggkre og veggdyr tar jeg ingen sjanser med.

Anonymkode: da106...d07

Veggedyr - eller bed bugs, som de heter på engelsk - er i en komplett annen kategori enn skjeggkre. Veggedyr plager mennesker - skjeggkre gjør det ikke. Dette blir som en mildere variant av valget mellom pest eller kolera - som noen feilaktig tror handler om et valg mellom to like onder. Det gjør det ikke: Pest er svært dødelig; kolera lite dødelig: man velger alltid kolera. Det samme med veggedyr og skjeggkre: man velger alltid skjeggkre. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låste meg ute fra huset i går, så da ble det til at jeg sov ute for natten -og det i selskap med 7-8 store og små krabber. Gikk greit det selv om jeg våknet litt av at en kom veldig nære. Men jo, tror nok jeg hadde turt å se et skjeggkre eller to. 

Anonymkode: a1cd8...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Søster og svigers har skjeggkre. Vi setter aldri bagasjen på gulvet hos dem, men oppå benk/kommode/stoler. Hva de gjør når de er hos oss får vi ikke styrt, men vi er påpasselig med 

Barnehager er vel en av de store synderne. Kjenner en som jobber med skadedyrbekjempelse, og han sier at barnehagene er "gode" kunder. Han har visst tilgode å se en barnehage uten skjeggkre. 

Anonymkode: cf54a...b69

Jeg forstår forsiktigheten, men kan dessverre opplyse at skjeggkre gjerne farer over flater langt over gulvet. Har selv sett dem gjøre det i utlandet - oppå senger, tekstiler, pulter osv. Så å unngå gulvet er kanskje lurt, men du finner dem også vesentlig høyere oppe i rommet, aktive som bare det. Når det er sagt, er det i dag mulig å bli kvitt dem; noe det ikke var for kun kort tid siden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!

hadde skjeggkre i hus selv, var såå ekkelt og fælt. Er så glad vi er kvitt de. 

Anonymkode: a8fa8...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjeggkre på jobben og selv om de er ufarlige synes jeg de er ekle og har ikke lyst til å få dem med hjem.

Så hadde nok vært litt forsiktig med bagen jeg tok hjem.

Anonymkode: f1bdd...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (På 1.10.2024 den 13.24):

Skjeggkre, ja. Veggdyr, nei. De to kan ikke på noen måte sidestilles!

Amen

Anonymkode: fcad1...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg visst de hadde skjeggkre, så hadde jeg hatt bag el koffert på et bord der og så sjekket bagasje når jeg dro hjem. Så ja, hadde sovet der. 

Anonymkode: ec052...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...