Gå til innhold

Hvilken av disse byene ville du dratt med ungdom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva liker ungdommen da? Liseberg kan jo være gøy.
Krakow er fin med saltgruvene fx. og så mye ettertanke i konsentrasjonsleirene. 
Jeg likte meg ikke i Riga, satt mer pris på Tallin

Anonymkode: 525ca...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøteborg eller Krakow. De andre byene var ganske kjedelige. Ellers spørs det med alder og interesse på ungdommen? Liseberg eller Auschwitz liksom 😅

Anonymkode: ea00c...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gøteborg eller Krakow. De andre byene var ganske kjedelige. Ellers spørs det med alder og interesse på ungdommen? Liseberg eller Auschwitz liksom 😅

Anonymkode: ea00c...e5f

+1 på dette svaret. Kommer an på om ungdommen(e) er 13 eller 18.

Anonymkode: 70b2e...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gdansk og Riga. Lang historie med borger, middelalder resturanter og messer og mye gøy om de er litt nerder. Greie priser og gode spahotell for de voksne.

Anonymkode: 89703...0b0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dårlig trådstart som bare inviterer til ingenting. Er ungdommen tretten eller atten? Er de våkne og gløgge, eller er de trassige med påklistrede øyevipper som en baldakin? Gutter eller jenter? 

Anonymkode: 435fe...d7f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 17.10):

Og hva ville dere gjort av aktiviteter:

Gdansk

Krakow

Gøteborg

Riga

Anonymkode: 350da...a68

Krakow. Veldig vellykket tur dit med tenåring, det er mye å gjøre. Mer enn i Gdansk. Gøteborg er litt kjedelig viss mann ønsker noe mer enn Liseberg.

Riga står på listen for fremtiden da det er flere ting å gjøre der.

Anbefaler å sjekke ut get your guide. Da får du raskt en oversikt over ulike aktiviteter i området du vurderer, dagstur muligheter i nærheten osv. Er også mange reise guider på YouTube med liste over ting å se/gjøre i de aller fleste byer.

Anonymkode: 8f5f1...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2024 den 18.53):

Krakow. Veldig vellykket tur dit med tenåring, det er mye å gjøre. Mer enn i Gdansk. Gøteborg er litt kjedelig viss mann ønsker noe mer enn Liseberg.

Riga står på listen for fremtiden da det er flere ting å gjøre der.

Anbefaler å sjekke ut get your guide. Da får du raskt en oversikt over ulike aktiviteter i området du vurderer, dagstur muligheter i nærheten osv. Er også mange reise guider på YouTube med liste over ting å se/gjøre i de aller fleste byer.

Anonymkode: 8f5f1...5d8

Takk for tips! Kan du dele litt hva dere gjorde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mimifin72 skrev (På 30.9.2024 den 16.16):

Spa hotell like utenfor Gøteborg og masse shopping. Det likte min tenåring 

Høres også bra ut! Har du tips til bra spa- hotell som lar ungdom komme inn i spaet?

De er i ungdomsskole og vgs alder. Både gutter og jente. Liker at det skjer noe, gjerne noe aktivt. litt shopping er ok, men ikke timesvis. Liker å prøve forskjellige restauranter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Kraków! Fantastisk by. Noen nevner Liseberg, og det er et godt poeng, men en times busstur utenfor Kraków ligger fornøyelsesparken Energylandia som jeg mener har de beste berg-og-dalbanene i Europa. Der koser i hvert fall mine barn (og jeg) seg veldig. Prisnivået er bra og byen slutter aldri å levere. 

Anonymkode: cf947...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...