Gå til innhold

Svigermorproblemer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og min samboer har en fantastisk sønn og har også et særdeles godt forhold med mye kjærlighet og glede. Meen… svigermor er et mareritt. Jeg blir irritabel i det hun kommer inn døra. Hun har nå bodd hos oss i 2 dager og skal være her i en god uke. Hun roter, levner epleskrått på kommoden i gangen (?)?, levner teposen på kjøkkenbenken, bråker på kveldene da lille har lagt seg for natten. Likeså legger hun seg langflatt i sofaen vår og tar helt over tv. Let så høylytt så vi alle hører henne. Ughh jeg blir så lei henne. Det er ikke så ofte vi ses d vi bor i forskjellige byer, så prøver å bare bite tennene sammen denne tiden for samboern og barnet mitt sin del. Tips til hvordan håndtere dette bedre?

Anonymkode: 1c8ff...cac

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei!

Jeg og min samboer har en fantastisk sønn og har også et særdeles godt forhold med mye kjærlighet og glede. Meen… svigermor er et mareritt. Jeg blir irritabel i det hun kommer inn døra. Hun har nå bodd hos oss i 2 dager og skal være her i en god uke. Hun roter, levner epleskrått på kommoden i gangen (?)?, levner teposen på kjøkkenbenken, bråker på kveldene da lille har lagt seg for natten. Likeså legger hun seg langflatt i sofaen vår og tar helt over tv. Let så høylytt så vi alle hører henne. Ughh jeg blir så lei henne. Det er ikke så ofte vi ses d vi bor i forskjellige byer, så prøver å bare bite tennene sammen denne tiden for samboern og barnet mitt sin del. Tips til hvordan håndtere dette bedre?

Du skal ikke gjøre noenting. Det er det mannen din som må...

Anonymkode: 763e8...c8b

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hei!

Jeg har det sånn hver gang svigerfar er her. Han stinker, tar over tv, og verst av alt: fotfølger meg rundt overalt og er klåfingret. Siden han ikke er her ofte prøver jeg å holde ut. Tar ungene ut på tur (han er uansett mest interessert i å sitte plantet i sofaen foran TV fremfor å leke med barnebarna), ellers går jeg ut på alene. Jeg har også bare lagt meg på soverommet innimellom med påskudd om at jeg har migrene (noe som ofte stemmer), jeg synes også det blir enklere om man fyller dagene med noe som gjør at man må ut av huset, eller at man evt noen andre hjem til seg.

Anonymkode: 82008...42b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange, både menn og kvinner, har det slik med svigerforeldre som er på besøk. Grunnen er ganske enkel. De er noe annet enn normalen, og man er ikke like vant med de som egne foreldre (selv om de også kan gå en på nervene).

Jeg tror menn er mye bedre til å takle svigerforeldrene enn det damer er. Vi bryr oss rett og slett ikke.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig at svigermødre(spesielt den gruppen nevnes ofte) stort sett ser ut til å oppføre seg som om de totalt mangler oppdragelse, likevel har de oppdratt den mannen svigerdøtrene vil leve livet sitt med. Hva er egentlig greia med svigerdøtre og svigermødre? 

Anonymkode: 93f5e...e44

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrens besøk til kortere tid. Og gå ut med dine venninner, tren, jobb sent, hva som helst. Immari slitsomt med svigerforeldre som skal bo hos folk. 

Anonymkode: 7e1d5...d10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Du får sette ned foten med grenser da, tydelig at hun ikke er vant til å ts hensyn til andre. Si ifra hver gang du ser ting. 

- du glemte en epleskrott i gangen.

- du kan ikke bråke når den lille er lagt.

- du la igjen en tepose, slike ting gir vond lukt og gris.

- hysj, når hun ler for høyt.

- spør om hun kan gjøre ditt eller datt når hun ligger på sofaen og du trenger hjelp med noe.

- be henne rydde rotet sitt når du rydder andre ting.

Helt normal kommunikasjon jeg ramser opp her. Om hun reagerer så får du si at slik er det å leve sammen med andre. 

Anonymkode: 5a22e...bf9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det er merkelig at svigermødre(spesielt den gruppen nevnes ofte) stort sett ser ut til å oppføre seg som om de totalt mangler oppdragelse, likevel har de oppdratt den mannen svigerdøtrene vil leve livet sitt med. Hva er egentlig greia med svigerdøtre og svigermødre? 

Så du har blitt den du er kun basert på den oppdragelsen du fikk av din mor? For slik er det ikke med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du har en fantastisk sønn, og at dere har et godt forhold med mye kjærlighet og glede. 

Ser det er irriterende at hun ler høyt. 

Stopp å kjøpe epler. 

Anonymkode: 07c65...2d6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så godt å høre at du har en fantastisk sønn, og at dere har et godt forhold med mye kjærlighet og glede. 

Ser det er irriterende at hun ler høyt. 

Stopp å kjøpe epler. 

Nei barn, dere får ikke epler for bestemor klarer ikke å rydde etter seg og vi tør ikke si i mot henne? Gir mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så du har blitt den du er kun basert på den oppdragelsen du fikk av din mor? For slik er det ikke med meg. 

Nei, men du hoppet over mye av innholdet i innlegget 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei barn, dere får ikke epler for bestemor klarer ikke å rydde etter seg og vi tør ikke si i mot henne? Gir mening. 

De skjønne barna klarer seg sikkert uten fantastiske epler noen dager. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De skjønne barna klarer seg sikkert uten fantastiske epler noen dager. 

men hvorfor ikke bare spørre henne hvorfor hun lar epleskrotter ligge rundt omkring isteden for å kaste dem? 

Anonymkode: 8385b...bb6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

men hvorfor ikke bare spørre henne hvorfor hun lar epleskrotter ligge rundt omkring isteden for å kaste dem? 

Anonymkode: 8385b...bb6

jeg hadde heller kastet epleskrottene enn å spørre henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Gå lange turer, enten for deg selv eller med den lille. Gjør avtale med venninner, en time på en cafe. Sett deg på soverommet med en lydbok eller musikk på øret samt en bok. 

Anonymkode: 2c3bb...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 time siden):

Veldig mange, både menn og kvinner, har det slik med svigerforeldre som er på besøk. Grunnen er ganske enkel. De er noe annet enn normalen, og man er ikke like vant med de som egne foreldre (selv om de også kan gå en på nervene).

Jeg tror menn er mye bedre til å takle svigerforeldrene enn det damer er. Vi bryr oss rett og slett ikke.

Vel vel, min mann hadde antagelig mer eller mindre flyttet inn på treningssenteret dersom mine foreldre skulle bodd hos oss en periode. Jeg takler nok svigermor bedre, men ærlig talt synes jeg det er stress å ha noen boende hos uansett hvem det er. Man har sine rutiner og behov for å slappe av som blir veldig påvirket uansett hvem som er på besøk over flere dager. 

Så må jeg jo si at med nyfødte tvillinger og da jeg var syk var likevel det å ha svigermor her en fantastisk ressurs. I de situasjonene var hun det jeg hadde behov for istedenfor det motsatte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den eneste fellesnevneren er at begge er kvinner. Langt mer drama mellom kvinner enn mellom menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Vel vel, min mann hadde antagelig mer eller mindre flyttet inn på treningssenteret dersom mine foreldre skulle bodd hos oss en periode. Jeg takler nok svigermor bedre, men ærlig talt synes jeg det er stress å ha noen boende hos uansett hvem det er. Man har sine rutiner og behov for å slappe av som blir veldig påvirket uansett hvem som er på besøk over flere dager. 

Så må jeg jo si at med nyfødte tvillinger og da jeg var syk var likevel det å ha svigermor her en fantastisk ressurs. I de situasjonene var hun det jeg hadde behov for istedenfor det motsatte. 

At det ikke er slik hos absolutt alle, har ikke noe å si for hvordan det er hos flertallet. Det finnes selvsagt en haug med avvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

At det ikke er slik hos absolutt alle, har ikke noe å si for hvordan det er hos flertallet. Det finnes selvsagt en haug med avvik.

Ja, men de fleste svigermor- vitser og slikt går vel oftest på menns relasjon til svigermor. Tror ikke menn generelt ikke bryr seg og synes det er helt uproblematisk å ha svigermor boende. Ikke det at dette er kritikk. Jeg tror de fleste synes det å ha folk boende en periode er noe stressende. Iallefall i vår kultur. Jeg synes det selv. (Og inviterer likevel jevnlig. 😆)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Ja, men de fleste svigermor- vitser og slikt går vel oftest på menns relasjon til svigermor. Tror ikke menn generelt ikke bryr seg og synes det er helt uproblematisk å ha svigermor boende. Ikke det at dette er kritikk. Jeg tror de fleste synes det å ha folk boende en periode er noe stressende. Iallefall i vår kultur. Jeg synes det selv. (Og inviterer likevel jevnlig. 😆)

De vitsene er 50 år gamle eller eldre. Relasjonene har endret seg drastisk etter at kvinnene er blitt mer frigjort/selvstendige.

Endret av Brunello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...