Gå til innhold

Bussen bruker lenger tid etter at den fikk kollektivfeltet for seg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trondheim kastet ut elbilene fra kollektivfeltet. Da begynte bussen å bruke lenger tid, fordi den enkelte steder må stå i den samme laaaaange køen som bilene.

https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/i/RzO92x/kastet-ut-elbilene-av-kollektivfeltene-naa-bruker-bussen-mer-tid-ut-av-byen

(betalingsmur)

Samferdselsmyndighetene mener det er for tidlig å konkludere med fiasko, og syns heller det er gledelig at bilene bruker mye lenger tid, noe som var et av målene med omleggingen. Håpet er jo da at bilistene skal bli så irriterte at de bytter til buss (!)

Alle skjønner at hvis man struper den totale trafikken og lager mye mer kø, så taper alle trafikanter på det. De eneste som ser ut til å ikke forstå det er de som har som spesialfelt å jobbe med samferdsel.

Anonymkode: 116d7...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er at det er for billig å kjøre bil inn til byene. Elbiler nesten ikke avgifter, derfor kjører mange det og skal på død og liv også kjøre den til og fra jobb daglig. Masse unnskyldninger for det, ja, men å bruke hue kan de ikke. Det er gjort målinger på nettopp dette, og knklusjonen var at etter mons/avgifter ble fjernet, og bommpenger, skulle alle ha elbil for å ”spare penger“. Konsekvensen er innlysende, privatbil trafikken økte. Drtte blir ikke bedre før privatbiler generelt virkelig begynner å avgiftsbelegges inn mot byene, da kan vi snakke mer bruk av kollektivtrafikk.

Anonymkode: 5759d...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Problemet er at det er for billig å kjøre bil inn til byene. Elbiler nesten ikke avgifter, derfor kjører mange det og skal på død og liv også kjøre den til og fra jobb daglig. Masse unnskyldninger for det, ja, men å bruke hue kan de ikke. Det er gjort målinger på nettopp dette, og knklusjonen var at etter mons/avgifter ble fjernet, og bommpenger, skulle alle ha elbil for å ”spare penger“. Konsekvensen er innlysende, privatbil trafikken økte. Drtte blir ikke bedre før privatbiler generelt virkelig begynner å avgiftsbelegges inn mot byene, da kan vi snakke mer bruk av kollektivtrafikk.

Anonymkode: 5759d...347

Jeg får ikke helt tak i hva du mener er problemet? Er det at folk kjører bil? Det får man ikke bort, buss vil aldri kunne konkurrere mot bil. Trondheim hadde en ganske effektiv trafikkflyt for både bil og buss før man begynte å sperre gater for privatbiler. Nå går alt mye tregere.

Anonymkode: 116d7...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg får ikke helt tak i hva du mener er problemet? Er det at folk kjører bil? Det får man ikke bort, buss vil aldri kunne konkurrere mot bil. Trondheim hadde en ganske effektiv trafikkflyt for både bil og buss før man begynte å sperre gater for privatbiler. Nå går alt mye tregere.

Anonymkode: 116d7...e05

Du kjører vel elbil, og da ser du klart ikke det problemet.

Anonymkode: 5759d...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Trondheim er jo hvordan rutene er lagt opp. Jeg har nå bodd i fire forskjellige bydeler, og merker et mønster hvor ALT som skal samme vei, går samtidig. Det hjelper ikke meg at områder jeg bor i har 2 (eller 3 eller 4 forskjellige bussalternativer), når alle kommer samtidig! Spre det utover! 

Trondheim er heller ikke større byen enn at det gikk veldig greit når elbilene fikk kjøre i kollektivfeltet. Nå er det bare kaos. Legg på at bystyret vil ha «miljøgater» overalt og legger ned alt av parkeringsplasser, så kan Midtbyen bare dø helt ut… 

Anonymkode: 5b433...235

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du kjører vel elbil, og da ser du klart ikke det problemet.

Anonymkode: 5759d...347

Nei, kjører ikke elbil. Enten kjører jeg bensinbil eller sykler. Buss er helt uaktuelt fordi kommunen har bevisst lagt opp til at den skal gå tregt, samt ikke dit folk skal.

Anonymkode: 116d7...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, kjører ikke elbil. Enten kjører jeg bensinbil eller sykler. Buss er helt uaktuelt fordi kommunen har bevisst lagt opp til at den skal gå tregt, samt ikke dit folk skal.

Anonymkode: 116d7...e05

Da er jo du med på å skape det komplette kaos uansett, når du velger å kjøre bil fremfor kollektivt.

Anonymkode: 5759d...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er jo du med på å skape det komplette kaos uansett, når du velger å kjøre bil fremfor kollektivt.

Anonymkode: 5759d...347

Politikertankegang, Du leser jo ikke hva jeg skriver. Kaoset er jo politikerskapt. Det var ikke kaos før de lagde barrierer for personbiler med stengte gater og lange omkjøringer. De tror folk skal bli irritert nok til å kjøre buss, men det skjer jo ikke. Buss er IKKE et alternativ for 80% av befolkningen, selv i by.

Skjønner du virkelig ikke dette?

Anonymkode: 116d7...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Politikertankegang, Du leser jo ikke hva jeg skriver. Kaoset er jo politikerskapt. Det var ikke kaos før de lagde barrierer for personbiler med stengte gater og lange omkjøringer. De tror folk skal bli irritert nok til å kjøre buss, men det skjer jo ikke. Buss er IKKE et alternativ for 80% av befolkningen, selv i by.

Skjønner du virkelig ikke dette?

Anonymkode: 116d7...e05

Selv hadde jeg brukt buss fremfor bil, om jeg bodde i en storby. At du ikke klarer det, er ditt problem!

Anonymkode: 5759d...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Selv hadde jeg brukt buss fremfor bil, om jeg bodde i en storby. At du ikke klarer det, er ditt problem!

Anonymkode: 5759d...347

Jo men det er jo ikke deg vi diskuterer. Vi diskuterer hvorfor man velger å ødelegge for kollektivtrafikken fordi man hater bilen.

I Trondheim fører det til at de som MÅ kjøre bil, kjører bil, og de som MÅ kjøre buss kommer for seint pga nedsnødde politikerhjerner. Du er jo åpenbart sterkt påvirket av dette fordi du skjønner jo ikke sammenhengen.

Dette fører  til at midtbyen i Trondheim dør, butikker går konkurs an masse, fordi folk ikke kommer seg dit, hverken med bil eller buss. Da gnir kjøpesenterbutikkene og -kafeene seg i hendene, for DER er det jo smekkfullt. City Syd, City Lade, Sirkus shopping....parkeringsplassene er smekkfulle og kronene renner inn.

Du må gjerne sitte alene på bussen fordi du mener du har rett, men du kan jo bruke tiden på å reflektere litt hvorfor den går så treigt og det ikke er noen andre der.

Anonymkode: 116d7...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...