Gå til innhold

Klein stemning på jobb etter jeg har blokkert en kollega

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobbet med ei jente før, vi jobber i butikk. Hun skulle studere i utlandet i 4 mnd, og skulle få jobben tilbake etter hun ble ferdig med studier. Sjefen ga henne ikke jobben tilbake etter hun ble ferdig med studier. Men, videre; når vi jobbet sammen, så møttes vi 1 gang på kafe sammen. Fant fort ut at denne jenta er ikke helt min type menneske, og ble mer tappet av energi av å være med henne.

Hun så nok på meg mer som sin venn enn det jeg gjorde med henne, så hun skrev mye til meg på sosiale medier mens hun studerte i utlandet.  Jeg svarte kjapt og kort. Når hun var ferdig med studier og kom tilbake, maste hun på at vi skulle møtes. Jeg svarte at jeg hadde lite tid og kunne ikke møtes. Hun sendte meg flere meldinger som jeg rett og slett bare ignorerte - jeg svarte henne ikke. Men hun fortsatte.

Hun spurte meg om å møtes 4 ganger, alle gangene svarte jeg ikke, men likevel pushet hun på. Til slutt tenkte jeg fuck det her, hun tar ingen hint, så jeg blokkerte henne fordi jeg tenkte jeg ikke skulle møte henne mer. Hun prøvde å få tilbake jobben flere ganger ved å sende de nye sjefene melding om ledig stilling. Det gikk ikke først, men nå ble hun ansatt igjen siden vi trenger folk.

Jeg syns det er skikkelig ekkelt, og føler nesten at hun skal fortsette å pushe på et vennskap jeg overhode ikke er interessert i. Hvordan oppfører jeg meg på jobb når jeg er rundt henne? Hvordan skal jeg vise klart og tydelig at jeg er på jobb, kun for å jobbe, og ikke mer? 

Anonymkode: 3fcca...381

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, siden hun nå er tilbake og det er kleint og rart: Du må si det rett ut. Det er helt utrolig at du ikke ser det selv, faktisk. Hun tar ikke hint, hun har dårlige sosiale antenner. Du må enten si det rett ut, eller så må du stå i dette ubehaget. Diskusjonen rundt om det burde være nødvendig kan vi bare glemme i dette tilfellet, hun er den hun er. 

Anonymkode: 4f780...4c9

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, siden hun nå er tilbake og det er kleint og rart: Du må si det rett ut. Det er helt utrolig at du ikke ser det selv, faktisk. Hun tar ikke hint, hun har dårlige sosiale antenner. Du må enten si det rett ut, eller så må du stå i dette ubehaget. Diskusjonen rundt om det burde være nødvendig kan vi bare glemme i dette tilfellet, hun er den hun er. 

Jeg skylder henne ingenting. Det er mitt liv, og jeg velger hvem jeg bruker tid og energi på. Jeg har ingen samvittighet overfor mennesker jeg ikke bry meg noe om.. Må bare late som ingenting, slik at hun forstår at jeg ikke er interessert i å snakke med henne om noe annet enn jobb 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skylder henne ingenting. Det er mitt liv, og jeg velger hvem jeg bruker tid og energi på. Jeg har ingen samvittighet overfor mennesker jeg ikke bry meg noe om.. Må bare late som ingenting, slik at hun forstår at jeg ikke er interessert i å snakke med henne om noe annet enn jobb 

Men hva lager du en tråd for da? Hva vil du oppnå? Du svarer deg selv: Du har tenkt å fortsette å ignorere henne til hun gir seg. Da gjør du det. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karma vil komme tilbake til deg. 

Anonymkode: 38b5e...698

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det blir en situasjon mellom dere på jobb så hadde jeg enkelt og greit fortalt at dere to er veldig ulike som personer , og at du ikke føler noe særlig kjemi. 
Dette er noe en ikke kan noe for , og det gjelder alle en eller flere ganger i livet . 
Det hele handler om kjemi og interesser 

Anonymkode: 3232a...a92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om det blir en situasjon mellom dere på jobb så hadde jeg enkelt og greit fortalt at dere to er veldig ulike som personer , og at du ikke føler noe særlig kjemi. 
Dette er noe en ikke kan noe for , og det gjelder alle en eller flere ganger i livet . 
Det hele handler om kjemi og interesser 

Men burde jeg si slike ting helt ut av det blå på jobb? Vi er på jobb liksom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig tenker jeg ja. Hun strever åpenbart med det sosiale, så her kan du avhjelpe på situasjonen for dere begge. Og unngå mer mas i fremtiden 

Anonymkode: 416c4...fd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis hun kommet opp for å konfrontere deg, så ja. 
Dere skal fungere på jobb , og da må en rydde opp om det trengs 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Enig. Du kan si noe sånt som at jeg har ikke noe mot deg som person. Men jeg opplever at du ønsker mer nært vennskap enn jeg ønsker. Jeg syntes vi er så forskjellige,  at jeg er ikke helt der.

Anonymkode: c04f6...10a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Du kan si noe sånt som at jeg har ikke noe mot deg som person. Men jeg opplever at du ønsker mer nært vennskap enn jeg ønsker. Jeg syntes vi er så forskjellige,  at jeg er ikke helt der.

Anonymkode: c04f6...10a

Ok, jeg skal si dette til henne. For det blir jo rart for oss begge to, enten vi velger å ikke si noe om det eller ei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det gikk ikke først, men nå ble hun ansatt igjen siden vi trenger folk.

Har hun begynt å jobbe og fortsetter å klenge seg innpå deg? 

Anonymkode: 072ec...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Karma vil komme tilbake til deg. 

Anonymkode: 38b5e...698👻👻😳

👻👻

Anonymkode: 15f65...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja bare si at du bare ikke liker den personen. Men ikke kom her og klag når verneombudet kommer og kaller deg inn til medarbeidersamtale pga pågående arbeidskonflikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja bare si at du bare ikke liker den personen. Men ikke kom her og klag når verneombudet kommer og kaller deg inn til medarbeidersamtale pga pågående arbeidskonflikt.

Nei ass, jeg tror jeg bare later som ingenting. Da er det ikke konflikt. Men da forstår hun jenta hvertfall at jeg ikke er interessert i henne, og verken drama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å være så passiv aggressiv. Har hun gjort deg noe galt utenom å ønske å være din venn? Vær ærlig og redelig i det minste. 

Anonymkode: a1db2...5df

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...