AnonymBruker Skrevet 28. september #1 Del Skrevet 28. september Hadde en helt normal fødsel for snart 2 år siden, men har etter det hatt store problemer med underlivet og halebenet(smerter, problemer med urinretensjon, samleie, luftlekkasje osv). Får lite hjelp av det offentlige helsevesenet.. Finnes det alternativ hjelp å få? Anonymkode: ba1b5...3fb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #2 Del Skrevet 28. september Få fastlegen til å henvise deg til gynekolog. Kanskje du kan bli henvist til operasjon Gå til fysioterapeut (med offentlig avtale), som har fokus på bekken-/kvinnehelse Se på videoer med hypopressiv trening på YouTube/instagram (ikke offentlig helsevesen, men gratis Anonymkode: b46f0...339 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #3 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Få fastlegen til å henvise deg til gynekolog. Kanskje du kan bli henvist til operasjon Gå til fysioterapeut (med offentlig avtale), som har fokus på bekken-/kvinnehelse Se på videoer med hypopressiv trening på YouTube/instagram (ikke offentlig helsevesen, men gratis Anonymkode: b46f0...339 Det var ikke noe å gjøre med de skadene jeg har fått i underlivet sier de. Gikk hos fysioterapeut, men til ingen nytte. Hypopressiv trening har jeg ikke hørt om. Hva kan det hjelpe med? Anonymkode: ba1b5...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #4 Del Skrevet 28. september Altså, jeg har hatt et gynekologisk problem eller to som er oversett av 9-10 gynekologer. At det ikke er funn i dag betyr ikke at det ikke er et problem som kan gjøres noe med. Jeg fikk operasjon 24 år etter ene symptomet hadde oppstått. Vulvaklinikken i Oslo er et spesialsenter som kan vurderes. Og stikk innom Fysioterapaut eller Manuellterapaut med videreutdanning innen bekkenhelse, på timen spør etter gynekologer som samarbeider tett med de. Anonymkode: 57049...945 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #5 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Altså, jeg har hatt et gynekologisk problem eller to som er oversett av 9-10 gynekologer. At det ikke er funn i dag betyr ikke at det ikke er et problem som kan gjøres noe med. Jeg fikk operasjon 24 år etter ene symptomet hadde oppstått. Vulvaklinikken i Oslo er et spesialsenter som kan vurderes. Og stikk innom Fysioterapaut eller Manuellterapaut med videreutdanning innen bekkenhelse, på timen spør etter gynekologer som samarbeider tett med de. Anonymkode: 57049...945 Jeg kom til slutt til hos sykehuset, men de sa det ikke er mulig å operere slike skader som jeg har. Jeg har vært hos fysioterapeut spesialisert på bekkenbunnen, men det var ikke så mye de kunne gjøre. Hva kan vulvaklinikken tilby annerledes? Anonymkode: ba1b5...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #6 Del Skrevet 28. september Ikke gi deg! Vi som kvinner skal ikke gi oss på slike ting! Søk henvisning til vulvaklinikken som de sier her. Skift lege, få en ny spesialist til å se på det! Hvis ikke hen kan gi deg svaret, søk en annen. Du skal ikke akseptere at du skal gå rundt slik. La oss ta kvinnehelsen på alvor! Anonymkode: 08739...bd8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #7 Del Skrevet 28. september Jeg har samme plager som deg etter fødselen for to år siden. Her var baby stor da. INGEN hjelp fra det offentlige, plagene var ikke ille nok. Jeg kjøpte et nettkurs som het "Sterk mamma" og det har hjulpet ganske mye. Er fortsatt plaget med noe inkontinens bak (luft og avføring), men halebenssmertene er borte og sexlivet bedre. Anbefaler også å kjøpe en doughnut å sitte på, hvis du allerede ikke har det. Anonymkode: 1e5ad...7cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #8 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 11.28): Hadde en helt normal fødsel for snart 2 år siden, men har etter det hatt store problemer med underlivet og halebenet(smerter, problemer med urinretensjon, samleie, luftlekkasje osv). Får lite hjelp av det offentlige helsevesenet.. Finnes det alternativ hjelp å få? Anonymkode: ba1b5...3fb Hva slags problemer er det under samleie? Smerter? Jeg hørte på fødselspodden om en sexolog med helse bakgrunn som hjalp kvinner. Husker ikke hvilken episode det var nå dessverre. Anonymkode: 0736c...e69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #9 Del Skrevet 30. september Jeg gikk til fysio i 2 år og siden det ikke hjalp nok så ble jeg henvist til sykehuset av en dame fra volvat. Jeg hadde gått til samme gyn i 8 år og klagd på smertene osv, ble ikke tatt seriøst. Første timen på sykehuset ble det godkjent operasjon Anonymkode: e4334...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #10 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 19.06): Ikke gi deg! Vi som kvinner skal ikke gi oss på slike ting! Søk henvisning til vulvaklinikken som de sier her. Skift lege, få en ny spesialist til å se på det! Hvis ikke hen kan gi deg svaret, søk en annen. Du skal ikke akseptere at du skal gå rundt slik. La oss ta kvinnehelsen på alvor! Anonymkode: 08739...bd8 Takk for svar. Vet du hva eksakt vulvaklinikken kan hjelpe med? Er det relatert til vulva eller er tittelen misvisende? Er det en grense på hvor mange ganger man kan henvises for samme problemstilling? AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 22.31): Jeg har samme plager som deg etter fødselen for to år siden. Her var baby stor da. INGEN hjelp fra det offentlige, plagene var ikke ille nok. Jeg kjøpte et nettkurs som het "Sterk mamma" og det har hjulpet ganske mye. Er fortsatt plaget med noe inkontinens bak (luft og avføring), men halebenssmertene er borte og sexlivet bedre. Anbefaler også å kjøpe en doughnut å sitte på, hvis du allerede ikke har det. Anonymkode: 1e5ad...7cc Det hørtes spennende ut. Var det veldig dyrt? AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gikk til fysio i 2 år og siden det ikke hjalp nok så ble jeg henvist til sykehuset av en dame fra volvat. Jeg hadde gått til samme gyn i 8 år og klagd på smertene osv, ble ikke tatt seriøst. Første timen på sykehuset ble det godkjent operasjon Anonymkode: e4334...7d6 Jeg har fått tilbud om operasjon for det av skadene de kunne fikse, men de mente det ikke ville hjelpe på plagene og sjansen var stor for at jeg utelukkende ville få mer og sterkere smerter. Så tror ikke operasjon er det jeg er ute etter. Anonymkode: ba1b5...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå