Gå til innhold

Har dere på Østlandet begynt å sette på varme hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

😮

Jeg har aldri i mitt liv betalt over 1000 kroner for en måned med strøm.

Den største regninger noensinne var rett under 900 kroner.

Anonymkode: 1c90c...c88

bor man i leilighet med oppvarming så gir det mening. Men folk burde kanskje opplyse litt ang regningene. 

Rosa Dartle skrev (50 minutter siden):

Da kan du ikke bo på Østlandet eller ikke ha egen bolig? Har vært ville strømpriser her. Vi betalte 34.000 i fjor og 70.000 forrige året da det var så ekstremt høye strømpriser (minus strømstøtte da).

Til info, så har nord like «dyre» strømpriser som oss på Østlandet. De hadde dyr strøm i vinter. 

Men du skriver 34-70.000, hva er det da? Per måned? Kvartalsvis? Per år? 
«minus strømstøtte»- da har du ikke fått regning på det beløpet, regningen er beløpet etter strømstøtte er trekt fra. 

Anonymkode: 1960b...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Østlandet er stort da, forskjell på Lillehammer og Tønsberg mtp temperatur. Jeg bor i sentral del av Vestfold og har ikke satt på ovnen. Gammel leilighet. Men, det er nok ikke lenge til ovnen må på. Foreløpig kler jeg meg litt ekstra. 

Anonymkode: 4af12...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

bor man i leilighet med oppvarming så gir det mening. Men folk burde kanskje opplyse litt ang regningene. 

Til info, så har nord like «dyre» strømpriser som oss på Østlandet. De hadde dyr strøm i vinter. 

Men du skriver 34-70.000, hva er det da? Per måned? Kvartalsvis? Per år? 
«minus strømstøtte»- da har du ikke fått regning på det beløpet, regningen er beløpet etter strømstøtte er trekt fra. 

Anonymkode: 1960b...a84

Det er per år. Og kun bruken av strøm, ikke for nettleie/strømstøtte osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Dartle skrev (5 timer siden):

Da kan du ikke bo på Østlandet eller ikke ha egen bolig? Har vært ville strømpriser her. Vi betalte 34.000 i fjor og 70.000 forrige året da det var så ekstremt høye strømpriser (minus strømstøtte da).

Bor rett utenfor Oslo. Leilighet, ikke enebolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bor rett utenfor Oslo. Leilighet, ikke enebolig.

Da har du enten vannbåren varme eller fyring/vv inkl i fellesutgifter. Ellers så fyrer du med ved, eller er en som liker at det er 16 grader inne. 900 kr i strømutgifter inkl nettleie er ikke realistisk ellers. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rogaland her. 
Ikke tatt på varmepumpen enda, tar bare på vifteovn kanskje 20 min når jeg står opp som holder massevis resten av dagen. 

Anonymkode: 91b9b...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 7.35):

Eller bor dere så godt isolert at det ikke trengs. Vi har hus har begynt å merke det er kaldt spesielt om morgenen.

Gruer meg allerede til vinterens strømregninger😅

Anonymkode: 37469...b59

Vi fyrer og varmen står på allerede. Iskaldt her…. Vi bor i ett eldre hus som er dprlig isolert. Gruer meg til vintern, sitter mye og fryser

Anonymkode: 20b5e...e9e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmepumpa står på 21 grader, sjelden vi setter den på høyere temp. Har to vedovner i tillegg som brukes dersom det er ekstra kaldt eller vi vil ha litt peiskos.

Anonymkode: cda4e...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 18.05):

Billigere med strøm enn ved enn så lenge.

Anonymkode: 17442...0e8

Ikke hvis man har gratis ved, finns mange av oss og vet du. 

Anonymkode: ff8d3...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agder her

Nei, sitter under dyna 😂 Er fattig og vil ikke ha høye strømregninger

Anonymkode: 5b29b...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 7.35):

Eller bor dere så godt isolert at det ikke trengs. Vi har hus har begynt å merke det er kaldt spesielt om morgenen.

Gruer meg allerede til vinterens strømregninger😅

Anonymkode: 37469...b59

Bor i blokk i Oslo, og her trengs det aldri oppvarming. Vi må bare skru litt opp på radiatoren så den ikke skal fryse til is når det blir kuldegrader ute. Har stort sett vinduet åpent hele året. 

Anonymkode: 92618...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudd opp temperaturen litt på varmepumpa ja, men det blir fort for varmt på dagtid enda, så skrur den ned igjen etter et par timer. Varmekablene og tråene er slått på i enkelte rom, men ikke alle. Alt går på i Oktober som oftes. 

Anonymkode: cdf9e...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Da har du enten vannbåren varme eller fyring/vv inkl i fellesutgifter. Ellers så fyrer du med ved, eller er en som liker at det er 16 grader inne. 900 kr i strømutgifter inkl nettleie er ikke realistisk ellers. 

Nei, ingenting av dette. Den eneste varmen vi bruker i hele leiligheten er én panelovn i stua. Den bruker vi som sagt kun når det er tosifret minus på dagtid. Ellers er det mer enn varmt nok bare ved å "stjele" varme fra naboene over, under, og til siden av oss. Å være omringet av andre er veldig praktisk. :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, ingenting av dette. Den eneste varmen vi bruker i hele leiligheten er én panelovn i stua. Den bruker vi som sagt kun når det er tosifret minus på dagtid. Ellers er det mer enn varmt nok bare ved å "stjele" varme fra naboene over, under, og til siden av oss. Å være omringet av andre er veldig praktisk. :) 

Ja man får gratis varme hvis man har noen på alle kanter, så lenge de fyrer :ler:
Jeg har ingen over eller ved siden av, og må sette på ovnen i stua i løpet av måneden. Men nå er jeg heller ikke en som orker under 19 grader :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skrur du av varmen?

Thermostaten sørger jo uansett for at ovnene ikke bruker noe strøm så lenge boligen får nok varme utenfra.

Anonymkode: 8c2f5...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tvertimot skrev (På 28.9.2024 den 8.11):

Klart jeg har satt på varmen, om ikke så ville det vært ubehagelig kjølig her,

Strømregningen bekymrer meg ikke stort, å spare på strøm har jeg aldri gjort og det vil jeg heller aldri gjøre. Er ikke store summer å spare fra eller til om man sparer på strømmen eller gir fullstendig faen som jeg gjør, så gnien vil jeg aldri bli at jeg setter småsummer foran egen comfort, det får de mest gnitne ha for seg selv.

Varmepumpen (jeg hater den) står på 23 grader), i sommer brukte jeg den for å kjøle ned (ikke like anstrengt forhold til den om sommeren), har også på varme i gulv på badet, i gangen og på kjøkkenet (slo på varme i gulv for noen uker siden så jeg kunne slippe å ha i gang den jævla varmepumpa, innstallert ny og moderne varmepumpe i fjor, men selv ikke nyere varmepumper er mulig å like annet enn på sommerstid da de kan kjøle ned, eldre varmepumper er faenskap uten like).

Så enig med deg vdr varmepumper!!:)

Anonymkode: 34681...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i en liten ett-roms i Oslo sentrum. Bygg fra 2008. Har ikke satt på varmen enda, det er ikke nødvendig. Har fortsatt åpent vindu/balkongdør på ettermiddagen. Har sørvendt leilighet, med naboer på alle kanter. 

Anonymkode: 34aee...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Bergen, ikke på varme nå og bruker minimalt med strøm gjennom vinterhalvåret, sjelden det er minusgrader her. 

Anonymkode: 709f3...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...