Gå til innhold

Har dere på Østlandet begynt å sette på varme hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du betaler nettleie etter hvor mye strøm du bruker, så jo det blir dyrere med 23 grader inne enn 18.

Anonymkode: 37469...b59

Ja det gjør man, men det er ikke per KWh. Det er satser. Fra så så mye, til så så mye. Så dersom du fyrer til 18 grader, kontra 22 grader så trenger man nødvendigvis ikke å hoppe opp på neste trinn på nettleien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du betaler nettleie etter hvor mye strøm du bruker, så jo det blir dyrere med 23 grader inne enn 18.

Virkelig sørgelig om folk må knipe på varmen slik. Da ville jeg sett litt på budsjettet ellers. Man betaler jo lite for strøm i sommerhalvåret, går an å sette av litt penger til vintermånedene da. 

Anonymkode: 1960b...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må snart begynne å fyre i peisen. Det er kaldt på morgen og varmepumpa klarer ikke å holde temperaturen oppe gjennom natta.

Bor i enebolig i Innlandet. Det snødde i morges. Alt er heldigvis borte nå.

Anonymkode: 17442...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er jo lurere å fyre med ved så sparer du strøm!

Anonymkode: ff8d3...3fc

Billigere med strøm enn ved enn så lenge.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst,her går varmepumpe på 20 grader året rundt. Sommer som vinter. Ac og oppvarming sommer som vinter. Ikke fyrt i ovnene,men har hugget og veden klar. 

Har hatt noen netter med kuldegrader her ja.

Anonymkode: e48d3...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Billigere med strøm enn ved enn så lenge.

Man hugger ved nesten gratis selv,er som ugress. Men er man syk eller ikke gidder å hugge selv er det billigere med strøm.

Anonymkode: e48d3...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babos skrev (2 timer siden):

Ja det gjør man, men det er ikke per KWh. Det er satser. Fra så så mye, til så så mye. Så dersom du fyrer til 18 grader, kontra 22 grader så trenger man nødvendigvis ikke å hoppe opp på neste trinn på nettleien

Man betaler en sats ja, mem man betale også pr kwh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne skal da ikke under reiseliv og geografi??

Hus og hjem eller hva det nå heter blir vel mer riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Virkelig sørgelig om folk må knipe på varmen slik. Da ville jeg sett litt på budsjettet ellers. Man betaler jo lite for strøm i sommerhalvåret, går an å sette av litt penger til vintermånedene da. 

Vi betaler over 30.000 i strøm kanskje småpenger for deg, men fo oss er det mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Bor i gammelt hus som ikke har verdens beste isolering, men trenger virkelig ikke 23 grader inne. 

Anonymkode: 85c39...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi betaler over 30.000 i strøm kanskje småpenger for deg, men fo oss er det mye. 

Det er ikke på normal fyring. Jeg har et eldre 60 talls hus med spon isolering, 140 kvm. Har panelovner på i alle rom, varmepumpe og vedfyring. Når jeg ikke fyrer et det rundt 20 grader i stuen om morgenen. Da slår jeg på varmevifte. har en uisolert varmtvannsbereder uten fungerende termostat, som koker vannet.. Bruker også dusj daglig og mye klesvask. Betaler på det meste 5000 kr i de kaldeste månedene. 

Hvordan klarer du å få 30k i regning? Det er ikke av å slå på et par panelovner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man betaler en sats ja, mem man betale også pr kwh.

Et par 20-30 kr i måneden… Tror folk er besatt av at strømmen er dyr, og tror de blir ruinert av å sette på en varmovn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi bor i leilighet med naboer på alle kanter. Vi går fortsatt i shorts og t-skjorte. Jeg tipper vi har på varmen ca 20 dager i året totalt. Panelovnene midtvinters når det blir tosifret med minusgrader om dagen. De resterende 346 dagene i året har vi ingen varme overhodet.

Anonymkode: 1c90c...c88

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😮

Jeg har aldri i mitt liv betalt over 1000 kroner for en måned med strøm.

Den største regninger noensinne var rett under 900 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har satt på varme én ettermiddag, ellers ikke trengt det. Det er 22 grader her inne nå og 10 grader utendørs. Etterisolerte for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

😮

Jeg har aldri i mitt liv betalt over 1000 kroner for en måned med strøm.

Den største regninger noensinne var rett under 900 kroner.

Da kan du ikke bo på Østlandet eller ikke ha egen bolig? Har vært ville strømpriser her. Vi betalte 34.000 i fjor og 70.000 forrige året da det var så ekstremt høye strømpriser (minus strømstøtte da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybygg Oslo med mye vinduer som gir endel varme (alt for jævla varmt fra mai-aug).  

Merker at jeg frøs litt i dag morges, så det nærmer seg vel ja. Begynt å lukke igjen vinduer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Håper dette er et stort og gammelt hus uten isolering? 😮‍💨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte akkurat på varmepumpen her fredag kveld så ikke barna som står tidligere opp skulle fryse. Hadde ventet litt til var det bare oss i huset. Men nærmer seg første vedfyring nå tror jeg! Det er koslig.

Anonymkode: 8f91f...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...