Gå til innhold

Har dere på Østlandet begynt å sette på varme hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fyra i peisen i går kveld og i dag tidlig. 17 grader inne da vi sto opp i dag. Har nylig etterisolert huset vårt, så det er ikke så kaldt som det var før, men merker jo at det er 0 grader på nettene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller bor dere så godt isolert at det ikke trengs. Vi har hus har begynt å merke det er kaldt spesielt om morgenen.

Gruer meg allerede til vinterens strømregninger😅

Anonymkode: 37469...b59

Ja, har det 🙈🥶

Anonymkode: fedd2...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg gjort en stund allerede. Bor i Oslo. Hater å ha det kaldt inne, vil ikke gå og småfryse.

Bor i blokk og vi har fjernvarme via radiator. Strømregningen påvirkes derfor ikke av at jeg har varme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte på varmeovnen i stua for to timer siden - første gang i høst. Har holdt med vifteovn om kvelden til i dag. Bor i gammel bygård i Oslo. Så er varierer strømregningen fra 300 til 3.000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i leilighet i Moss - nei. 

Hos kusina mi i enebolig på Beitostølen -ja. 

Nei i Bergen, ja på Finse, nei i Trondheim, ja på Saltfjellet…. Det er ikke ett klima på Østlandet, like lite som i andre landsdeler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sameiet skrudde på fjernvarmen i går, så ja, nå er det høst! Bor midt i Oslo. 

Anonymkode: 84b34...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i vest. Har på varmepumpa hele året, den slår inn på 23 grader.  Har i tillegg varmekabler på kjøkken, gang, vaskerom og bad, hele året, da jeg ikke liker å gå barbeint på kalde fliser. 

Men har ikke hentet frem ekstra ovn til kontoret ennå, eller fyrt i peisen. 

Anonymkode: 04ada...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, liten leilighet i nyere bygg. Godt isolert og varmes mye av sola når den står på. Har begynt å lukke vinduet på kvelden. Har varmekabler på på badet året rundt. Kjører på med varme når det trengs, orker ikke fryse eller tenke for mye på det. Regner med jeg kan vente et par tre uker til med å sette på varme ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt på varmepumpa et par kvelder, varmt nok på dagtid, samt varmekabler på ett av badene (bruker det også til klestørking for jeg tar kun håndklær, undertøy og sengetøy i tørketrommelen.  På vinteren settes varmekabler på rom som brukes i underetasjen og varmeovner settes på på ettermiddag/kveld på barnas soverom. Voksnes soverom har 0 varmekilder. Varmepumpa dekker 80m2 stue, kjøkken, inngangsparti og «gang». Vi har peis også, men den brukes ikke for gir ikke jevn varme.

Anonymkode: 85fe4...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda fyringssesongen begynte i går, fyrte bare en gang, har 30 M3 med ved liggende det holder to tre år!

holder til på sentrale østlandet enebolig fra 80 tallet  ca. 200 M2 bruker under 10000 Kwt med strøm i året! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

boligen er ikke isolert og sist i går hadde jeg på kulde på AC, fortsatt tskjorte og shorts på meg

Anonymkode: fe53b...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor vest for Oslo i blokk fra 80-tallet. Har naboer under og på to sider.

Jeg har ikke skrudd på ennå, men vurderer det i dag. Men snart kommer sola på stua og da blir det varmere, så det an til i kveld.

Er litt kjølig nå, men sitter under ett pledd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På badet eller varmepumpe på natta. Er så varmt på dagen så varmpepumpa blir skrudd av. 

Anonymkode: 6e715...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har på litt varme i stua og kjøkkenet nå, og må nok snart begynne på soverom også. Gammelt luftig hus uten varmepumpe. På badet er det også litt på, ellers hadde vi ikke orket å bruke det. Kan heldigvis fyre med ved til vinteren, men gruer meg til kulda. På de kaldeste dagene i fjor fyrte jeg opp på soverommet litt før sengetid også, pga iskaldt rom. Heldigvis mulighet for vedfyring der også. Hater å fryse…

Anonymkode: ef68c...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eller bor dere så godt isolert at det ikke trengs. Vi har hus har begynt å merke det er kaldt spesielt om morgenen.

Gruer meg allerede til vinterens strømregninger😅

Anonymkode: 37469...b59

Har vel nesten hatt på varmepumpa i hele sommer, så ja, den står på. Varmekablene på badet står på året rundt. I resten av huset har vi ikke satt på noe enda. 

Anonymkode: deff1...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...