Gå til innhold

å fjerne bomstasjoner - idag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er viktig at bomstasjoner blir fjernet pga at den hindrer bevegelsesfriheten til deg som person. Det blir feil om bompenger sies at det er for at det skal nedbetale vei prosjekt og samtidig har skjult ordlag ved at man skal kjøre mindre bil. Dem som setter høye priser på bomstasjon for at folk skal kjøre mindre har jo ikke skjønt noe. 

Anonymkode: 9857e...e6d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda de har skjønt det, du betaler villig vekk det det koster for at du skal få kjøre der du vil. Og det hindrer heller ikke din frihet til å bevege deg, du kjører bare rett forbi🙄

Anonymkode: 60197...fe8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er bomstasjonene som hindrer bevegelsesfrihet? Jeg kjører bare rett fordi de aller fleste bomstasjoner. Unntaket er fysiske bommer på private veier.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er viktig at bomstasjoner blir fjernet pga at den hindrer bevegelsesfriheten til deg som person. Det blir feil om bompenger sies at det er for at det skal nedbetale vei prosjekt og samtidig har skjult ordlag ved at man skal kjøre mindre bil. Dem som setter høye priser på bomstasjon for at folk skal kjøre mindre har jo ikke skjønt noe. 

De bør også innføre gratis kollektivtransport, og siden jeg bor et godt stykke unna allfarvei bør jeg vel og få gratis taxi til og fra kollektivtransporten.

Hvis ikke er tross alt bevegelsesfriheten min vesentlig begrenset.

For som vi vet, vi har alle fullstendig bevegelsesfrihet i Norge, uansett økonomi eller status.

Anonymkode: 35735...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (3 minutter siden):

Hvor er bomstasjonene som hindrer bevegelsesfrihet? Jeg kjører bare rett fordi de aller fleste bomstasjoner. Unntaket er fysiske bommer på private veier.

Det koster penger. Har du ikke råd, begrenser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent egoistisk skulle jeg ønsket de skrudde opp prisene solid, så slapp jeg kø. 

Eneste gruppen jeg har sympati med er småbarnsforeldre som kjører skytteltrafikk mellom aktiviteter. 

Anonymkode: e49b5...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meg personlig mener bompenger ikke bør fjernes. Fordi det får ferre folk til å kjøre bil, noe som er en god ting for miløet. 

Og for det andre så er det jo vi som skal bruke veien som bygges, så det at alle betaler litt syns jeg er en god ting. 

Om man blir lei av å betale bompenger hvær gang man skal til jobb så kan man evt, sykle, ta buss eller sitte på med noen andre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bompenger sørger for at bilkjøring forbeholdes noen få rike i befolkningen. Det bidrar til et klasseskille. Der er greit.

Vi vet at antall biler må halveres. Hvem er de heldige som da nekter å kjøre bil frivillig? Nettopp! Det må svi så heftig i privatøkonomien at folk ikke har valg lenger.

Du har lov å reise med bil, men du skal dog ikke ha råd til å reise med bil.  

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 12.30):

Rent egoistisk skulle jeg ønsket de skrudde opp prisene solid, så slapp jeg kø. 

Med andre ord så ønsker du at færre har råd til de samme godene som deg. Du ønsker å være privilegert ovenfor andre.

Du må være veldig trist og ensom. Men det finnes hjelp! Kanskje Røde Kors kan få pengene dine istedenfor?

Frutiger fisk skrev (På 28.9.2024 den 12.37):

Meg personlig mener bompenger ikke bør fjernes. Fordi det får ferre folk til å kjøre bil, noe som er en god ting for miløet. 

Hvis bilkjøring er så skadelig, hvorfor forbyr vi ikke bare det? Hvorfor skal de rike få muligheten til å kjøpe til seg bilkjøring mens andre blir tvungen til å la bilen stå likevel?

Anonymkode: 12ec3...cef

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du min venninne i Tromsø som var så "rrrrrasende" på de forskjellige bommene som hadde kommet opp. Og som var så dyre å passere. Og vi sør forstod ikke hvor dyrt det var. 

Anonymkode: e7a9d...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at bommene bidrar til kollektivtrafikken. Jeg skulle ønske det bidro til at min pendling til jobb kunne vært rimeligere. For det er virkelig ikke billig å reise kollektivt! 

Anonymkode: eb2d8...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at de fleste her bor rimelig sentralt… Hadde jeg kunne sykkel til jobb hadde jeg uten tvil gjort det, kollektivt hadde vært supert men med de tilbudene vi har jeg vil jeg komme over en time forseint hver dag og ikke være hjemme før langt på kveld. Nå med de nye økningene må jeg ut med over 20000 ekstra i året bare for å komme meg på jobb. Det er nesten så det lønner seg å max sykedagene🙈 uansett om jeg må til butikk, lege, skole eller jobb så må jeg krysse en bom eller to. Så ja det vil begrense etter økonomi. Litt trist å måtte kutte noe i fritidstilbudet til jentungen fordi bommen blir for dyr i lengden. Det er greit å begrense bilbruk når du har muligheten, men når du ikke har det så vil bom kunne utgjøre en så stor byrde at man må kutte enkelte ting. 

Anonymkode: 16b3a...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Med andre ord så ønsker du at færre har råd til de samme godene som deg. Du ønsker å være privilegert ovenfor andre.

Du må være veldig trist og ensom. Men det finnes hjelp! Kanskje Røde Kors kan få pengene dine istedenfor?

Hvis bilkjøring er så skadelig, hvorfor forbyr vi ikke bare det? Hvorfor skal de rike få muligheten til å kjøpe til seg bilkjøring mens andre blir tvungen til å la bilen stå likevel?

Anonymkode: 12ec3...cef

Du vet, det finnes fortsatt land som praktiserer kommunisme og likhet for alle, som mulig passer deg bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du vet, det finnes fortsatt land som praktiserer kommunisme og likhet for alle, som mulig passer deg bedre. 

er vi kommunistisk land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er tid for å fjerne dem, det er rett og slett udemokratisk at de i det hele tatt finnes. La folk slippe dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 6.31):

Jeg mener det burde fjernes å heller tatt det over skatteseddelen. De fleste som kjører bil gjør det fordi de må, å heller ikke alle har tilgang på kollektiv. Men alle trenger infrastruktur/veiene uavhengig om de kjører bil selv eller ikke. Ambulanse, busser, varebiler, post osv flyr ikke magisk avgårde av seg selv. Å så lenge du levere i dette samfunnet er du helt avhengig av de veiene uansett om du bruker dem eller ikke. Samtidig så brukes det enormt mye penger på å bygge og drifte disse bomstasjonene, som heller kunne gått direkte til veg. Dagens løsning mener jeg er ulønnsom å skaper ekstra kostnader, i tillegg som den er usolidarisk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...