Gå til innhold

Hva er så farlig at en mann i 40 årene, kan se at en kvinne i 20 årene er attraktiv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 21.17):

Jeg snakker ikke om og gå etter en kvinne i 20 årene, jeg snakker om og observere at en kvinne i 20 årene er attraktiv.

Er det virkelig så perverst om en 45 år gammel mann, kan se at en 28 år gammel kvinne er attraktiv? 

Anonymkode: b8d98...003

Det er ingen som har argumentert for at man ikke kan se på noen, men det som mange av oss kvinner gjentar på dette punktet er at vi har hatt mange vonde og ubehagelige opplevelser med eldre menn når de prøver å gjøre noe mer ut av den fantasien som de har oppi hodet. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ingen ting galt i det. Men syntes det er litt ekkelt å tenke på at menn på min alder ser på datteren min og venninnene hennes på den måten. Vet også at de syntes det er ubehagelig med voksne menn som stirrer. Jeg er 45, og hun 20. klarer ikke med beste velvilje å finne hennes kamerater attraktive, de er jo guttunger.

Anonymkode: b08b6...281

Jeg syns også det var ubehagelig når jeg var på den alderen og på mange måter så er det en velsignelse å bli eldre fordi at man slipper all den vonde oppmerksomheten fra menn 🙂 Det er utrolig deilig å få gå i fred, uten at noen stirrer, uten at noen roper stygge kommentarer etter deg, uten at noen løper etter deg og ber om mobilnummeret for så skjelle deg ut når du sier nei eller forfølger deg.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bare fordi Trolltunge er enig med deg. Man kan selvfølgelig også skrive 'du'retorisk. Mer effektivt og mindre kjedelig en å skrive 'man' hele tiden. Ellers driver du selv med hersketeknikker i tråden. Fei for egen dør.

Anonymkode: f05df...40a

Om du mener kommentarer som  "Trenger du beskyttelse mot alt ubehag, vennen min?" er greit, eller representerer nivå på den øvrige diskusjonen så får du gjerne det. 
Det er sikkert greit om en ikke egentlig ønsker en diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (1 minutt siden):

Om du mener kommentarer som  "Trenger du beskyttelse mot alt ubehag, vennen min?" er greit, eller representerer nivå på den øvrige diskusjonen så får du gjerne det. 

Så du synes det er mye bedre å slenge det ut som en formaning til alle og ingen (vi/man må tåle/takle ubehag) og så skal det liksom ikke være ad hominem selv om du svarer på konkrete innlegg? Feigt. Ellers tråkket du arrogant og nesevist inn i tråden og påpeker at folk ikke skjønner ting og at det ikke går inn hos dem støtt og stadig, samt at du vrir på det folk sier.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (6 minutter siden):

Du tåler ingenting av hva du selv gir.

Anonymkode: bfa22...5a7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så du synes det er mye bedre å slenge det ut som en formaning til alle og ingen (vi/man må tåle/takle ubehag) og så skal det liksom ikke være ad hominem selv om du svarer på konkrete innlegg? Feigt. Ellers tråkket du arrogant og nesevist inn i tråden og påpeker at folk ikke skjønner ting og at det ikke går inn hos dem støtt og stadig, samt at du vrir på det folk sier.

Selvsagt ikke, om du skriver at "dette må menn tåle" eller "dette må dere tåle" så er ikke det ad hominem.  At du mener første innlegg mitt er arrogant får vær opp til deg.

Men nå tror jeg denne tråden har "run its course".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gregarious skrev (4 minutter siden):

Selvsagt ikke, om du skriver at "dette må menn tåle" eller "dette må dere tåle" så er ikke det ad hominem.  At du mener første innlegg mitt er arrogant får vær opp til deg.

Men nå tror jeg denne tråden har "run its course".

Nei, det er riktig. Det er ikke ad hominem. Det er bare feigt, siden man tross alt snakker om og til faktiske folk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (På 4.10.2024 den 20.55):

Vi lever i virkeligheten. Vi lever ikke i et vakuum. Nå vet du, om du ikke allerede visste det, at 20 år gamle jenter/kvinner med all sannsynlighet vil føle det ubehagelig at en dobbelt så gammel mann prøver seg. Så jo, du kan anta at hvis du er over 40 så vil du påføre 20-åringen ubehag. Det vil være ekkelt for henne. Hvis du er normalt utrustet med vanlig folkeskikk og sosiale antenner så vil du skjønne at det beste for deg da er å bare la det være. For som en normalt oppegående mann vil du ikke ønske å påføre andre unødvendig ubehag.

For en 20 år gammel jente/kvinne, vil nok enhver mann på 40+ være gammel og noen de ikke ønsker romantisk eller seksuell oppmerksomhet fra. Hvorfor er det så forbannet vanskelig å innse? Dør du hvis du ikke får sjekke opp unge kvinner?

Du vet du sannsynligvis vil påføre dem ubehag. Kan du ikke bare utvise normal folkeskikk og ta hensyn til andre da?

Du er så bra! Og du er ikke engang kvinne? Det er akkurat slik det føltes. Som ung kvinne er man usikker på seg selv, på egen seksualitet, på sin plass, på alt. Jeg var vel relativt hot en gang i tiden, og fikk så ekstremt mye uønsket oppmerksomhet.

Det var sikkert mange som følte at de gjorde det på en respektfull måte, men det var fortsatt like uønsket. Det var for mye av det, og det gjorde meg utrolig utilpass. Jeg var alltid redd for hvordan de ville reagere ved avvisning fordi jeg noen ganger opplevde at menn kom med ukvemsord dersom jeg avviste, og også begynte å rope.

Det er ingen grunn for middelaldrende menn å ta kontakt med så unge kvinner. De aller færreste kvinne er faktisk interesserte i middelaldrende menn. Og de få som er interesserte klarer fint å ta initiativet dersom det er noen de vil ha.

Jeg har én venninne som likte best eldre menn da vi var unge (jeg anså dem som urgamle, men de var vel stort sett 15 år eldre). Hun kunne velge og vrake, og hun valgte med omhu. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et litt flaut spørsmål. Det er litt sånn: hvorfor liker jeg meg selv bedre enn jeg liker deg? 

Mongis. 

Anonymkode: 6b1ad...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 13.53):

Bare fordi Trolltunge er enig med deg. Man kan selvfølgelig også skrive 'du'retorisk. Mer effektivt og mindre kjedelig en å skrive 'man' hele tiden. Ellers driver du selv med hersketeknikker i tråden. Fei for egen dør.

Trolltunge er ikke enig med ham. Trolltunge mener at han totalt ignorerer ubehaget unge kvinner opplever ved at altfor mange eldre menn sikler etter dem og "prøver seg", og hvordan dette påvirker relasjonen mellom kvinner og menn negativt, fordi dette er den introduksjonen unge kvinner får til menn og menns seksualitet. 

Antagelig skjønner han ikke mengden slik oppførsel mange unge kvinner får fra egentlig altfor gamle menn, eller at de fleste ikke oppfører seg såpass ok at dette totalt sett oppleves ok. 

En tigger er heller ikke en utfordring, om de oppfører seg greit. For mange blir likevel til frustrasjon og irritasjon, uansett om de oppfører seg greit alle sammen, og når minst halvparten har ufin oppførsel begynner man å få noe mot samtlige. 

Dessuten blir det forferdelig tåpelig at en mann skriver om at kvinner bør herdes til å tåle ubehag. Han er rett og slett totalt ignorant angående hvor mye unge kvinner opplever av oppførsel som tærer på deres opplevelse av menn, og hvor mange kvinner som derfor på mange måter får menn oppi halsen på måter som medfører at de blir skeptiske til menn generelt. Det går utover også menn som oppfører seg fint,  for dette er årsaken til at menn regelrett må bevise ovenfor kvinner at de ikke er en seksualisert idiot, men faktisk evner å bruke det store hodet, og er verdt å bli kjent med. 

Vi er gjerne tidlig i puberteten når altfor gamle menn begynner å "herde oss", og ja visst blir vi "herdet". Gjerne til å tenke at menn er idioter i hovedsak, så best å være skeptisk og avvisende. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (7 minutter siden):

Trolltunge er ikke enig med ham. Trolltunge mener at han totalt ignorerer ubehaget unge kvinner opplever ved at altfor mange eldre menn sikler etter dem og "prøver seg", og hvordan dette påvirker relasjonen mellom kvinner og menn negativt, fordi dette er den introduksjonen unge kvinner får til menn og menns seksualitet. 

Antagelig skjønner han ikke mengden slik oppførsel mange unge kvinner får fra egentlig altfor gamle menn, eller at de fleste ikke oppfører seg såpass ok at dette totalt sett oppleves ok. 

En tigger er heller ikke en utfordring, om de oppfører seg greit. For mange blir likevel til frustrasjon og irritasjon, uansett om de oppfører seg greit alle sammen, og når minst halvparten har ufin oppførsel begynner man å få noe mot samtlige. 

Dessuten blir det forferdelig tåpelig at en mann skriver om at kvinner bør herdes til å tåle ubehag. Han er rett og slett totalt ignorant angående hvor mye unge kvinner opplever av oppførsel som tærer på deres opplevelse av menn, og hvor mange kvinner som derfor på mange måter får menn oppi halsen på måter som medfører at de blir skeptiske til menn generelt. Det går utover også menn som oppfører seg fint,  for dette er årsaken til at menn regelrett må bevise ovenfor kvinner at de ikke er en seksualisert idiot, men faktisk evner å bruke det store hodet, og er verdt å bli kjent med. 

Vi er gjerne tidlig i puberteten når altfor gamle menn begynner å "herde oss", og ja visst blir vi "herdet". Gjerne til å tenke at menn er idioter i hovedsak, så best å være skeptisk og avvisende. 

Samtidig syns han det er kjempe synd på og at eldre menn bør skånes fra fordømmelsen av å prøve seg på yngre kvinner også fra kvinnene det gjelder. 

Å det er jo en rimelig ironisk vinkling å plutserlig ha forståelse og sympati for hvordan omgivelser kan oppleves på kroppen. Men kvinner, nei de må tåle ja, selv fra godt voksne menn erfarne i livet. Tnårings jenter skal tåle mye mer enn dobbelt så mye, stakkars kåte menn huff huff.

Nå er jeg ekkel. Men han har sakt at det ikke er noe som skiller ei sexdukke fra ei ekte kvinne, fordi vi mennesker er ikke mer enn signaler i hjernen, ergo er vi erstattelige og vi bør syns synd på sexsukker i akkurat lik grad. 

Heldigvis et det en løsning. Han tenker sexdukke- kvinne= samme greia. Så han kan skaffe seg en dukke og la kvinner være ifre.

At det er lov å ytre seg så sykelig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samtidig syns han det er kjempe synd på og at eldre menn bør skånes fra fordømmelsen av å prøve seg på yngre kvinner også fra kvinnene det gjelder. 

Å det er jo en rimelig ironisk vinkling å plutserlig ha forståelse og sympati for hvordan omgivelser kan oppleves på kroppen. Men kvinner, nei de må tåle ja, selv fra godt voksne menn erfarne i livet. Tnårings jenter skal tåle mye mer enn dobbelt så mye, stakkars kåte menn huff huff.

Nå er jeg ekkel. Men han har sakt at det ikke er noe som skiller ei sexdukke fra ei ekte kvinne, fordi vi mennesker er ikke mer enn signaler i hjernen, ergo er vi erstattelige og vi bør syns synd på sexsukker i akkurat lik grad. 

Heldigvis et det en løsning. Han tenker sexdukke- kvinne= samme greia. Så han kan skaffe seg en dukke og la kvinner være ifre.

At det er lov å ytre seg så sykelig.

Dette sexdukke- greiene har jeg ikke lest, men jeg klarer ikke å forstå at eldre menn som tenner på yngre kvinner som eneste gruppe i hele samfunnet skal ha lov til å dytte sin seksualitet på andre mennesker på måter INGEN andre i samfunnet verken gjør eller har aksept for. Det er totalt uakseptabelt ellers, så hvorfor i h... skal akkurat eldre menn som tenner på mye yngre kvinner ha rett til å oppføre seg slik???????? Akkurat disse er så primitive og dumme at man må ha sympati for det? Selv om de faktisk ødelegger for både kvinner og menn med den oppførselen, i og med at den påvirker synet på menn negativt?

Om han har skrevet det er det rimelig sykt ja. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (8 timer siden):

Dette sexdukke- greiene har jeg ikke lest, men jeg klarer ikke å forstå at eldre menn som tenner på yngre kvinner som eneste gruppe i hele samfunnet skal ha lov til å dytte sin seksualitet på andre mennesker på måter INGEN andre i samfunnet verken gjør eller har aksept for. Det er totalt uakseptabelt ellers, så hvorfor i h... skal akkurat eldre menn som tenner på mye yngre kvinner ha rett til å oppføre seg slik???????? Akkurat disse er så primitive og dumme at man må ha sympati for det? Selv om de faktisk ødelegger for både kvinner og menn med den oppførselen, i og med at den påvirker synet på menn negativt?

Om han har skrevet det er det rimelig sykt ja. 

Nettopp. Jeg har jobbet masse med menn, og jevnaldrende menn er aldri så pågående, eller kommer med seksuelle tilnærmelser ut av det blå. I situasjoner der dama er veldig ung, så er det ofte slik at hun får slike tilnærmelser ut av det blå. Utrolig ubehagelig. Sex har ingenting mellom ukjente på trikken, på butikken, på jobbmøte eller under henting i barnehage å gjøre. Igjen, menn må slutte å se på kvinner som et stativ med fitte og pupper.

Anonymkode: 3563a...a1b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.10.2024 den 14.45):

Det er ikke normalt å ønske seg en partner man ikke har noe til felles med. De aller fleste søker seg mot jevnaldrende. Eldre menn som utelukkende går etter jenter som nettopp har blitt ferdig med videregående, har avvikende seksualitet i forhold til majoriteten av menn.

Anonymkode: 3563a...a1b

Det er mer uvanlig, ja. Jeg påpeker bare at det _ikke_ er avvikende å tenne på vakre mennesker. Å gjøre seksuelle fremstøt er derimot noe helt annet. 

Anonymkode: 60b00...83d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (På 5.10.2024 den 15.02):

Jeg syns også det var ubehagelig når jeg var på den alderen og på mange måter så er det en velsignelse å bli eldre fordi at man slipper all den vonde oppmerksomheten fra menn 🙂 Det er utrolig deilig å få gå i fred, uten at noen stirrer, uten at noen roper stygge kommentarer etter deg, uten at noen løper etter deg og ber om mobilnummeret for så skjelle deg ut når du sier nei eller forfølger deg.

Gjelder dette eldre menn også?  Altså er de løper etter deg og spør om telefonnummeret ditt? Eller blander du med yngre sin oppførsel også? Hvis eldre menn driver på sånn så er det temmelig spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er dette sagt i denne tråden?

Hvis ikke så er dette et stjerneeksempel på hvorfor jeg skriver anonymt. Det er ufint å hente inn hva som er sagt i andre tråder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjelder dette eldre menn også?  Altså er de løper etter deg og spør om telefonnummeret ditt? Eller blander du med yngre sin oppførsel også? Hvis eldre menn driver på sånn så er det temmelig spesielt.

Det var eldre menn ja :) Det er ganske skremmende å være tenåring, og oppleve at voksne, ukjente menn blir aggressiv fordi at du ikke vil gi dem telefonnummeret ditt. Men vi lærte jo, ganske fort, hva vi måtte gjøre for å være trygge. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dette sagt i denne tråden?

Hvis ikke så er dette et stjerneeksempel på hvorfor jeg skriver anonymt. Det er ufint å hente inn hva som er sagt i andre tråder. 

Hvorfor er det ufint? Det kan gi viktig kontekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (46 minutter siden):

Hvorfor er det ufint? Det kan gi viktig kontekst.

Man bør kunne diskutere på grunnlag av hva man sier i tråden og ikke hva man har sagt som en slengbemerkning for 15 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...